ОД СУНЦА ЈЕ ВЕЋА 11 ПУТА: У суседној галаксији откривена млада црна рупа

11. 11. 2021. у 23:11

НАУЧНИЦИ су открили још једну црну рупу скривену у звезданој групи наше суседне галаксије Велики Магеланов облак.

ОД СУНЦА ЈЕ ВЕЋА 11 ПУТА: У суседној галаксији откривена млада црна рупа

Фото: Принтсцреен

Ова црна рупа је удаљена од Земље 160.000 светлосних година и 11 пута већа је од нашег Сунца. Астрономи су је пронашли тако што су користили огромни телескоп Европског јужног опсерваторија (ЕСО). Уочили су да њена гравитација утиче на кретање оближње звезде, која је око пет пута већа од Сунца, пише "ЦНН".

- Као што је Шерлок Холмс пратио криминалце гледајући њихове погрешне кораке, тако и ми посматрамо сваку појединачну звезду у овом звезданом систему, а циљ тога је покушај проналажења доказа о присутности црних рупа које не можемо видети директно", рекла је астроном Сара Сарацино са Универзитета у Ливерпулу.

Иако је изузетно тешко да астрономи уоче црне рупе, ипак могу да их примете на основу њиховог утицаја на околне објекте - приликом увлачења материје емитују X-зраке или када стварају гравитационе таласе приликом судара с другом црном рупом или неутронском звездом.

Млад звездани систем

Астрономи су открили ову црну рупу када су видели да се међу мноштвом звезда једна од њих креће на врло посебан начин.

- Када формира одређени систем са звездом, црна рупа утиче на њено кретање на видљив или невидљив начин - рекао је нермачки астрофизичар Стефан Дреизлер.

Ово је први пут да су астрономи пронашли младу црну рупу у склопу младог звезданог система, старом само око 100 милиона година.

(Индекс)

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.

18. 04. 2024. у 10:17