ЖИВЕЛИ СУ ПРЕ 125 МИЛИОНА ГОДИНА: Научници у Енглеској открили две нове врсте диносауруса

Танјуг

01. 10. 2021. у 00:17

НАУЧНИЦИ у Енглеској открили су две нове врсте диносауруса које су вероватно живеле на југу Енглеске пре 125 милиона година.

Фото: Танјуг/АП

То откриће могло би стручњацима, како наводи Би-Би-Си, да пружи другачији и бољи увид у живот ових предатора.

Палеонтолози су једног диносауруса описали као „чапљу из пакла", поредећи његов стил лова са застрашујућом верзијом ове птице.

Остаци овог диносауруса, који је имао три ножна прста, пронађени су на плажи острва Вајт.

Припадали су групи спиносаурида и сматра се да су били дугачки девет метара, а да је само лобања била величине једног метра.

Откопавање збирке од отприлике 50 костију трајало је неколико година.

Први пронађени примерак, назван на латинском "Ceratosućops inferodios", означен је као „чапља из пакла са рогатим крокодилским лицем".

Уз кратке рогове и избочине у пределу обрва, назив се такође односи на стил лова овог предатора који подсећа на чапљин.

Други примерак назван је на латинском ''Riparovenator milnerae'', име је добио у част недавно преминуле британске палеонтолошкиње Анделе Милнер.

Сакупљачи фосила су прво пронашли делове две лобање, да би потом тим из Острвског музеја диносауруса открио велики део остатка репа.

Претходно је скелет спиносаурида, који је припадао врсти барионикс, откривен 1983. године у каменолому у енглеској грофовији Сари.

Од тада су истраживачи пронашли само остатке појединачних костију и зуба.

Аутор истраживања Универзитета у Саутемптону Крис Баркер навео је да је откривено да се лобање разликују не само од групе барионикс, него и међусобно.

- То значи да је разноликост спиносаурида у Великој Британији била већа него што се сматра - навео је Баркер.

У истраживању се сугерише да постоји могућност да су се спиносауриди прво развили у Европи, пре него што су се проширили на Азију, Африку и Јужну Америку.

Збирка од око 50 костију биће изложена у Острвском музеју диносауруса у Сандауну.

Кустос Мартин Мант рекао је да су налази учврстили статус острва Вајт као једног од најбољих локација за истраживање остатака диносауруса у Европи.

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.

18. 04. 2024. у 10:17