ОБА ВОЗАЧА ДЕЛЕ ОДГОВОРНОСТ: Поновљено суђење за удес на Ибарској магистрали када је 2019. погинуло четворо

С. Ј. М.

13. 05. 2022. у 07:52

ОСНОВНИ узрок настанка саобраћајне незгоде је започињање укључивања "дачије" на пут којим се кретао БМВ, али је и вожња БМВ-а од најмање 117,3 километра на час, уместо 50 колико је дозвољено, утицала на стварање опасне ситуације, могућност избегавања незгоде и њених тешких последица.

ОБА ВОЗАЧА ДЕЛЕ ОДГОВОРНОСТ: Поновљено суђење за удес на Ибарској магистрали када је 2019. погинуло четворо

Остаци аута БМВ после судара, Фото Приватна архива

Ово је јуче у Вишем суду у Београду закључио вештак Борис Антић на поновљеном суђењу Николи Михаиловићу, оптуженом за тешко дело против безбедности саобраћаја на Ибарској магистрали и насељу Жупањац пре три године. Тада су у судару БМВ-а, којим је управљао Михаиловић, и "дачије" погинули Катарина Иванковић, Александар Саватић, Ђорђе Белушевић и Ђорђе Суботић. Још троје путника је повређено.

Михаиловић је пре годину и по био првостепено осуђен на четири године затвора, али је Апелациони суд укинуо ту пресуду и наложио ново суђење како би се боље разјаснило како се удес десио. Вештак Антић је казао да је неспорно, што се види на снимку, да се "дачија", којом је управљао Саватић, укључила на пут који је имао првенство, без заустављања, мада са успоравањем, чим је Н. Н. аутомобил прошао. У њу се тада са леђа закуцао БМВ.

Никола Михаиловић, Фото Приватна архива

- Возач БМВ-а није могао да уочи "дачију" све док се није мимоишао са Н. Н. возилом, јер му је пре тога лева страна пута била заклоњена, а и светла Н. Н. возила су могла да имају утицаја на погоршање његове видљивости - казао је Антић. - Возач "дачије" је могао да уочи светла аутомобила БМВ ако осматра пут на који се укључује, осим у моменту када Н. Н. возило заклони БМВ.

На питање да ли је по светлима возач "дачије" могао да процени удаљеност БМВ-а и његову брзину, вештак је казао да није, али да је могао да уочи присуство возила на путу које има приоритет. Такође је навео и процену вештачења, да је од тренутка мимоилажења Н. Н. возила и БМВ-а, па до судара прошло 1,7 секунди.

НЕПОТРЕБНА РЕКОНСТРУКЦИЈА

БОРИС Антић је рекао и да је комисија вештака Саобраћајног факултета анализирала све елементе из одлуке Апелационог суда и да су утврдили да реконструкција саобраћајне незгоде коју наводе не би била безбедна:

- Такође, њоме не бисмо дошли до нових елемената који би утицали на промену налаза и мишљења.

Након тога суд је одбио предлог да се уради делимична реконструкције тог удеса на Ибарској.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

ШОКАНТНЕ ПРОМЕНЕ: Заборавите тенис какав сте знали, биће дибидус другачији! Ево како ће се убудуће одвијати