ЖАЛЕ СЕ НА ЗАПРШКУ И БУРАД КУПУСА: Професионални управници зграда морају и да мире завађене комшије и примају необичне захтеве

М. СТАНОЈКОВИЋ

19. 02. 2021. у 11:00

ОД мириса цвећа до мириса запршке, распон је ситничавих комшијских критика, које свакодневно затрпавају сандуче управника стамбених зграда. Руководиоци вишеспратница по Србији нису задужени да "мире" завађене комшије, али позивајући се на Закон о становању, станари од њих често траже и нешто што им није у опису посла.

ЖАЛЕ СЕ НА ЗАПРШКУ И БУРАД КУПУСА: Професионални управници зграда морају и да мире завађене комшије и примају необичне захтеве

Илустрација / Фото Depositphotos

Њихова надлежност се неретко завршава на прослеђивању основаних жалби станара инспекцији, али често управник уме да глуми и медијатора између "зараћених" страна.

Искуства управника широм земље могу стати у неки занимљив приручник о комшијским проблемима, али многим управницима и станарима, ове ситуације, кад их лично доживе, нису забавне.

Готово свака вишеспратница може да се "похвали" притужбама на сушилицу на ходнику са нанизаним вешом. Као и смећем испред улазних врата, које чека првог наредног ко излази из куће. Бучни телевизор и расправе суседа на дневном нивоу само су неке од жалби које стижу до управника.

У једној престоничкој згради у Миријеву недавно је избио мали "рат" због одлуке стамбене заједнице да се уклоне бицикли које су станари држали по степеништу. Заузврат, станари чији су двоточкаши протерани са степеништа тражили су да се склоне и саксије са цвећем.

ПАРЕ ИЗ ФОНДА ЗА ХОБЛОВАЊЕ ПАРКЕТА

ОСИМ жалби једних на рачун других, управници често добијају и необичне захтеве. Да се станарима окречи стан или исхоблује паркет.

- Појединци уопште не знају за шта може да се троши новац стамбене заједнице, па ми траже да кућне поправке обавим из касе зграде - објашњава Ружић. - Да им из тог фонда заменим прекидач, али и да окречим зидове. Скоро ми је један човек рекао како му је паркет изгребан и да је време да се исхоблује.

- Станари се често жале на паркирање мотора и бицикала у улазу зграде. Паркинг је, такође, проблем број један, па кад непозвани гости заузму паркинг места за станаре, аларм је за звање инспекције. Нехигијена заједничких просторија, попут остава, где свако гомила своје ствари. Бурад поквареног купуса после зимске сезоне на списку је честих примедаба - кажу из Удружења професионалних управника Београда.

И управници по унутрашњости, где комшије више знају и чешће су у контакту, нису имуни на решавање комшијских расправа.

- Недавно сам у једној згради морао да решавам свађу између првих комшиница, које су се жалиле једна на другу због усисавања и укључивања машине. Никако нисам успевао да им објасним да кад није време кућног мира, свако има право да укључи кућне уређаје - каже Борис Ружић, професионални управник из Лознице. - Зову ме и кад им се неко ко није станар зграде паркира на месту на ком возила остављају станари.

СИЈАЛИЦЕ

ИАКО управник само спроводи одлуке стамбене заједнице и посредује између зграде и надлежних служби, често на захтев станара, рада и послове хаусмајстора. Поједини мењају сијалице у згради, као и у становима и обаве ситне послове како би изашли у сусрет станарима.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

ДРЖАВА ДАЈЕ ЈОШ 100 ЕВРА Мали: Од поноћи се пријавило 1.300 нових младих људи за државну помоћ