ГРАДИЋЕМО БРЗУ ПРУГУ И ДО НИША: Уместо пет сати, путовање сат и 20 минута

З. РАДОВИЋ

28. 07. 2020. у 10:15

ПРЕДСЕДНИК Александар Вучић јуче је најавио да је донета одлука да се крене у изградњу неколико великих инфраструктурних пројеката, међу којима је и реконструкција шина за возове који ће ка југу Србије јурити 200 километара на час.

ГРАДИЋЕМО БРЗУ ПРУГУ И ДО НИША: Уместо пет сати, путовање сат и 20 минута

Новости

Председник је изјавио да ће у наредна три месеца бити потписан уговор о изградњи, а да ће се већ 2023. железницом од престонице до Ниша стизати за сат и двадесет минута. Ова траса је дуга око 250 километара, а возовима је тренутно потребно чак пет сати да је пређу.

Изградња брзе пруге за велике брзине је најзначајнији и највреднији грађевински пројекат у Србији, а у току су радови на две деонице на северу земље, док је почетак радова на трећој одложен због вируса корона.

Прве две деонице, од Београда до Старе Пазове и од Старе Пазове до Новог Сада, требало би да буду завршене до краја 2021. године, за када је и најављено да ће се од престонице до Новог Сада стизати за 30 минута.

Први део од станице Београд Центар до Старе Пазове, у дужини од 34,5 километара, гради кинески конзорцијум China Railway International и China Communications Construction Company. Вредност уговора је 350,1 милион долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске Ексим банке.

ПРЕЂУ 30 КИЛОМЕТАРА ЗА САТ

ДУЖИНА пруге Београд - Ниш износи 244 километра, а изграђена је као једноколосечна пруга и пуштена у саобраћај 1884. године. Она представља саставни део европске железничке мреже, Коридора 10, и од највишег је значаја за домаћи и међународни саобраћај у Србији. У делу пруге од Велике Плане до Ниша, након њене изградње, постепено је дограђиван други колосек. У овом тренутку само је деоница Сталаћ - Ђунис једноколосечна. На појединим деоницама попут Велика Плана - Гиље или Параћин - Сталаћица, возови иду од 30 до 100 километара на сат.

На овој прузи неће бити пружних прелаза. Биће уређене железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова, а предвиђена је и изградња нове станичне зграде Земун. Стајалиште Тошин бунар биће измештено на нову локацију, а изграђена два нова - Алтина и Камендин.

Радови на реконструкцији и модернизацији отворене пруге Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 36,2 километра почели су у марту 2018. године. Вредност уговорених радова је 247,9 милиона долара, а рок за извођење је 48 месеци. Ову деоницу гради компанија руских државних железница.

ПОЧЕЛИ И МАЂАРИ

ПОЛОВИНОМ јула почела је и реконструкција мађарске деонице брзе пруге Будимпешта - Београд. Министар иновација и технологије Мађарске Ласло Палкович је изјавио да се очекује да ће реконструкција бити завршена до 2025. године.

- Реконструкција ове железничке линије ће омогућити Мађарској да постане део најбрже руте за робу која се превози између Грчке и западне Европе - рекао је Палкович.

Уговор вредан 943 милиона евра за изградњу треће деонице потписан је са кинеским конзорцијумом China railway international и China communications construction company", док је уговор о финансирању потписан са кинеском Ексим банком. Било је планирано да радови почну у марту 2020. године, али, због пандемије вируса корона, који је парализовао пола света, још нису стартовали.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (9)

ВОДИТЕЉКИ СЕ СТАЊЕ НАГЛО ПОГОРШАЛО И ХИТНО ЈЕ ОПЕРИСАНА: Нажалост, тек кад је касно схватимо да је здравље најважније