ОД ЦРНЕ ГОРЕ ДО БЕОГРАДА ЗА ТРИ И ПО САТА: Када ће бити завршен ауто-пут до мора?

Novosti online

25. 03. 2024. у 13:27

ЦИЉ “Монтепута” је да током ове године покрене све пројекте које се односе на мрежу ауто-путева и брзих саобраћајница у Црној Гори, а она износи 25 километара ауто-путева и 200 километара саобраћајница, казао је директор Монтепута Милан Љиљанић у “Линку” Радија Црне Горе.

ОД ЦРНЕ ГОРЕ ДО БЕОГРАДА ЗА ТРИ И ПО САТА: Када ће бити завршен ауто-пут до мора?

Printscreen/Youtube

Он је навео да су расписана четири идејна решења и један идејни пројекат до краја године.

- Планирамо још покретање три идејна пројекта и једно решење. Поред тога, планирамо и покретање изградње деонице од Матешева до Андријевице, казао је Љиљанић.

Љиљанић је навео да је дужина деонице од Андријевице до Бољара дуга 50 км, као и да је расписан идејни пројекат али је на тендерску документацију уложена жалба.

- Очекујемо да до средине године покренемо пројектовање те деонице, фазну градњу до петље Црнча до Бијелог Поља, где бисмо гледали да ту деоницу до Црнче покренемо паралелно са изградњом од Матешева до Андријевице, навео је он.

То је, према његовим речима, веома значајна локација, ако се узме у обзир ауто-пут.

Део ауто-пута, мост "Морачица", Фото Медиабиро/принтскрин

 

- Од петље се пружа саобраћајница која тангира Бијело Поље, пролази кроз Пљевља, даље иде ка Горажду, и повезује се на ауто-пут од Пожеге према Сарајеву. Тако да би Васојевићи односо Беране, петља Андријевица – Црнча били веома значајно место - објашњава Љиљанић.

Време путовања од Подгорице до Београда у том случају било би три и по сата, а дужина 370 км. Љиљанић је казао да је расписан пројекат брзе саобраћајнице од Црнче преко Бијелог Поља до Пљеваља.

Навео је и да су тендери покренути, тако да грађани немају разлога за бригу да се наведено неће реализовати.

- До средине године расписујемо и главни тендер за извођење деонице од Матешева до Андријевице, тако да до краја године евенутално почетка наредне очекујемо почетак изградње деонице, истакао је Љиљанић.

На питање колико грантови значе, Љиљанић је казао да значе много ако се процени вредност да ће кредит по повољним условима ЕБРД-а бити у износу неких 200 милиона гранта.

Захвалио је ресорном министарству и влади на, како каже, доброј сарадњи.

Прва деоница која ће ићи на изградњу је деоница од Матешева до Андријевице, и она ће прва бити отворена, рекао је Љиљанић.

- Надам се брзом покретању треће фазе од Андријевице до Црнче, тако да можемо очекивати неку годину спајања на Бољарима евентуално 2032. година. Расписан је и тендер за укрштање Јадранско-јонског ауто-пута Бар-Бољаре, ту је извршен избор пројекта, рок је неких 100 дана за завршетак идејног решења… Након тога расписујемо три идејна пројекта, од Подгорице према Грахову од ПГ према Бару и од Бара до Улциња. Тако да бисмо дефинисали потпуно ту саобраћајну мрежу што се тиче јужног дела ауто-путева и брзих саобраћајница, рекао је он.

Фото: Б. Дабић

 

Она се наставља даље, преко границе.

- Веже се Јадранско-јонским ауто-путем ако гледамо ка Западној Европи – Љубиње, Требиње, Чапљина, а ако гледамо источно веже се на Албанију и даље ка Грчкој, тако да бисмо од Црне Горе направили транзитну земљу, казао је Љиљанић, додајући да је отворен тендер за изградње пута од петље Веруше до Лопата.

- Већ је отворен тендер, близу је избор извођача, очекујемо почетак радова на тој деоници.

Осврнуо се и на чињеницу да је забележено доста незгода на ауто-путу, али и да постоје екипе које нон-стоп дежурају и брину о безбедности, због чега данас имамо доста мање инцидената и пожара.

Најавио је да се очекује да у акцију приступи додатни пресретач на ауто-путу, који ће само функционисати на ауто-путу како би спречили и тај прекршај.

Кад је у питању тунел Созина, Љиљанић је казао да се претходне две године уложило три милиона евра у инвестициона улагања, а и ове године су планиране одређене поправке.

Према његовим речима, Монтепут бележи сваке године повећање саобраћаја, те ће ове године имати рекордну добит од четири милиона евра.

Рекао је да највећи проблем, од почетка пуштања у промет ауто-пута, представља недостатак пројектне документације.

- Да бисмо 2025. и 2026. имали што више уговора на изградњи, морали смо ове године да покренемо што више пројектне документације, тако да до краја године покрећемо све пројекте са којим бисмо дефинисали мрежу брзих саобраћајница, рекао је Љиљанић и навео је да је за пројектну документацију издвојено 15 милиона евра.

Рекао је да унутар Монтепута функционише одличан тим који прати пројектну документацију и израду пројеката.

БОНУС ВИДЕО: СНЕГ ЗАРОБИО МАТИ АМФИЛОХИЈУ: Завејало на северу Црне Горе, мештани ослободили манастир Шудиково

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

ЊЕГОВА СМРТ СЛОМИЛА ГЛУМЦА: У сузама сваки дан, плаче од маја - показао како на мобилном чува његову слику (ВИДЕО)