ВАЖНО ЗА ВОЗАЧЕ У СРБИЈИ: Шта се дешава са техничким прегледима
ВОЗАЧИ У Србији, чији четвроточкаши нису баш у беспрекорном стању, могу, поново, да одахну. Строжа правила по питању кочница и издувних гасова одлажу се за још две године. Технички прегледи су ову меру тражили јер у пракси најбоље знају колико би аутомбила "пало" на каналу. Чекало се да пресуди Радна група Министарства саобраћаја.
Фото Д. Миловановић
Примена прописа Правилника о подели моторних и прикључних возила била је "замрзнута" две године. Овог 5. јула пропис је требало да заживи, али су критеријуми за издувне гасове и овалност кочионих дискова такви да велики број возила не би успео да их испуни.
За пречишћавање емисија издувних гасова кључни су катализатори или ДПФ филтери. Међутим, ти делови су често скидани, јер праве проблем у вожњи ако се запуше или су дотрајали и оштећени. Дешава се да сами власници преправе своје возило на овај начин, или су купили такав "половњак", или им је тај део украден. Уколико би се примениле нове одредбе без измена, такви аутомобили не би могли да се региструју. С друге стране, возила која су направљена без катализатора, не треба да га имају и њихови власници због тога не би имали проблем на техничком прегледу.
Друга спорна одредба односи се на неуједначеност силе кочења, односно овалност, која не сме да буде већа од 20 одсто. Стручњаци сматрају да је тај критеријум превише строг и да се примењује једино у Немачкој, док европском директивом није прописана његова вредност. Наш саговорник истиче да је ово комплексна материја, поготово када је реч о смањењу загађења. Како указује, држава планира од следеће године да субвенционише куповину возила стандарда евро 6 у циљу смањења загађења. Међутим, сада се приликом увоза не обављају проворе које се односе на издувне гасове.
Члан Одбора групације техничких прегледа при Привредној комори Србије Андрија Вујичић коментарисао је недавно да је овалност кочница веома строго постављена, на око 20 одсто, што није предвиђено чак ни европском директивом, која уређује делатност техничког прегледа. Он указује и на проблем за сва возила са пнеуматским кочионим системом, а то су најчешће она веће масе, камиони и аутобуси.
Пратиће податке
НАДЛЕЖНИ ће наредне две године пратити податке са техничких прегледа, нарочито оне који се тичу овалност кочница. Провераваће на техничким прегледима да ли је технологија мерења неуједначености силе кочења добра и да ли су нормативи прописани за овалност добри.
Препоручујемо
ВУЧИЋ О НИС-У: Надамо се да ћемо у наредним недељама то моћи да завршимо
22. 12. 2025. у 19:08
НАЈНОВИЈИ ПОДАЦИ: За упис бесправних објеката стигло 341.306 пријава
22. 12. 2025. у 15:55
ТРАМП ДОНЕО ОДЛУКУ: Повлачи амбасадоре и дипломате из окружења Србије
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Доналда Трампа повлачи скоро 30 каријерних дипломата са амбасадорских и других високих позиција у дипломатским представништвима САД у свету.
22. 12. 2025. у 10:32
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета
РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.
20. 12. 2025. у 09:41
Објављени ИНТИМНИ кадрови Меланије Трамп из КУПАТИЛА - и то ЗЛАТНОГ! Доналд је питао да ли је видела, она му одговорила (ВИДЕО)
МЕЛАНИЈА је беспрекорно стилизована – шешири, штикле, фризура – све је у складу са њеним хладним и контролисаним имиџом
19. 12. 2025. у 19:01
Коментари (2)