ВОЗОМ ДО БУДИМПЕШТЕ ЗА 2 ЧАСА И 45 МИНУТА Весић: Градиће се брза пруга Београд-Ниш

Танјуг

19. 01. 2023. у 08:56

МИНИСТАР грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да ће од Београда до Будимпеште средином 2025. године моћи да се брзом пругом стигне за два часа и 45 минута, када буде завршена изградња.

ВОЗОМ ДО БУДИМПЕШТЕ ЗА 2 ЧАСА И 45 МИНУТА Весић: Градиће се брза пруга Београд-Ниш

Фото: Танјуг/Милош Миливојевић

Говорећи на тему модернизације железничког саобраћаја, Весић је рекао да се увелико гради пруга између Суботице и Новог Сада.

- Та пруга треба да буде завршена 2024. године. Требало је 2025. године, али су скраћени рокови у договору са извођачима. Мађари ће такође свој део завршити до краја 2024. године, тако да ћемо средином 2025. имати брзи воз, моћи ћете да стигнете за два часа и 45 минута од Београда до главног града Мађарске. Неће бити стајања на граници, јер ће мађарска царина бити у Београду, а српска у Будимпешти - рекао је Весић за ТВ "Прва".

Министар је додао да очекује да се током јануара постигне договор о изградњи брзе пруге Београд-Ниш.

- Европска унија ће дати 600 милиона евра, дакле, део средстава ће доћи из Европске инвестиционе банке, а део ће бити из буџета, па ћемо 2028-29. године имати брзу пругу до Ниша. Градићемо и брзу пругу од Ниша до Прешева, тако да ћемо кроз читаву земљу имати брзу пругу - истакао је Весић и додао да ће још неке релације бити направљене, а бројне реконструисане, посебно пруга Београд-Бар и Ниш-Димитровград.

- Животни век пруга је 25 година. Поред изградње нових, у плану је реконструисање око 1.200 километара пруге. Јасно је да постоје пруге старије од 25 година, важно је да реконструишемо постојеће. Просечна брзина возова у Србији је тренутно 60 километара на час, а до пре пар година била је 42 километара на час. Од 2012. године изграђено је 108 километара нове пруге, у току је изградња још 156 километара. Од 2015. године почела су значајнија улагања у пруге - напоменуо је Весић.

Он је указао на то да је у Србији на пружним прелазима прошле године погинуло 47 људи, а укупно у саобраћајним несрећама 535 људи, што је повећање у односу на 2021. годину, када је погинула 521 особа.

- Пре 12 година, односно, 2011. године, страдале су 734 особе, а деведесетих је страдало и по хиљаду и по људи годишње. Одређене законске мере дају резултате, али смо и даље земља Западног Балкана у којој људи највише страдају у саобраћајним несрећама - упозорио је Весић.

Говорећи о изградњи путева, Весић је рекао да су у току многи пројекти, да ће ускоро бити завршена обилазница око Београда, а обилазница која ће укључивати и Панчево требало би да буде завршена за четири године.

- Свакако, биће растерећенији саобраћај када се заврше обилазнице око Београда, укључујући и код Панчева. Рецимо, моћи ћете из улице Јурија Гагарина на Новом Београду да се укључите на ауто-пут. Крушевац ће од марта бити прикључен на ауто-пут од марта, ради се на Моравском коридору, ради се на бројним местима у Србији - рекао је министар.

Поводом несреће од прошлог месеца када се код Пирота преврнуо вагон са амонијаком, Весић је рекао да је у току истрага.

- Превоз опасних материја се одвија као и превоз сваких других материја, али постоје закони, уредбе како се то ради. Што се тиче Пирота, да ли је неко крив, видећемо када се утврде чињенице. Ако је неко крив, тај неће бити заштићен. Развијеност земље вам не гарантује да неће доћи до железничких несрећа, којих има и у најразвијенијим земљама - рекао је Весић.

Министар је истакао и да је ситуација решена и да ће у септембру почети изградња фабрике за прераду отпадних вода "Велико село".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!