ДЕО УНАПРЕЂЕЊА СИСТЕМА РАДА: Привредници задовољни новим системом е-фактура

Novosti online

08. 12. 2022. у 14:29

Коришћење система електронског фактурисања биће обавезно за све обвезнике ПДВ-а од 1. јануара 2023. године, а привредници који већ користе овај систем задовољни су његовом применом.

ДЕО УНАПРЕЂЕЊА СИСТЕМА РАДА: Привредници задовољни новим системом е-фактура

Фото: efaktura.gov.rs

У приватном сектору сматрају да су е-фактуре део унапређења система рада.

,,Ми смо компанија која је веома активна на фармацеутском тржишту, у домену малопродаје кроз БЕНУ апотеке и кроз ПХОЕНИX велепродајно пословање и увек смо ту да подржимо дигитализацију у процесима, јер је она наше стратешко опредељење. Тако и пројекат е-фактуре доживљавамо као додатно унапређење процеса не само у финансијама, него у целом систему. Мање папирологије, ефикасније, систематичније и прегледније приступање финансијској оперативи, мања могућност грешке и на крају бржи проток информација, само су неке од предности које у овом тренутку можемо да сагледамо. Свакако да је иза нас период прилагођавања и промена који није увек лак, ни једној страни, али смо сви заједно на истом задатку и очекујемо да ће е-фактура у следећим фазама ставити акценат на све оне детаље који су у процесу имплементације сагледани као простор за унапређење. Нове бенефите такође очекујемо у следећој години након усклађивања регулативе и пуне примене Закона” објашњавају у Бену апотекама.

Из Апатинске пиваре поручују да су са припремом за имплементацију пројекта система електронских фактура (СЕФ) кренули смо са најавом од стране државе.

“Све релевантне службе Апатинске пиваре су укључене у пројектни тим који прилагођава процесе у складу са захтевима преласка на систем СЕФ-а. Активно су укључени и спољни партнери који нам обезбеђују системска решења и подршку. У складу са законски дефинисаним оквирима спровели смо успешан почетак овог пројекта за улазна документа половином године, а за излазна ћемо бити спремни у децембру за примену од 01.01.2023. године. Систем СЕФ нама као Апатинској пивари значајно помаже у електронској размени документације у делу који се односи на стандардизацију докумената тако да сада сви привредни субјекти раде размену у истом систему на исти начин. Ово је значајно побољшање у односу на досадашњу праксу где су различити системи били у оптицају на тржишту што је доводило до велике комплексности и изводљивости такве сарадње уопште. Значајно ће се смањити употреба папирне документације, убрзаће се сви процеси, растеретити запослени од додатног мануелног рада и губитка времена, а повећаће се транспарентност пословања. Свесни смо изазова који су пред нама када је реч о оспособљености наших купаца за рад у новом систему. Сигурно је да ће бити потребан период за прилагођавање тако да смо нашим партнерима на тржишту нудили нашу помоћ и експертизу за што безболнију транзицију на нову платформу. Наши партнери попут великих малопродајних ланаца изразили су заинтересованост да у децембру заједно тестирамо нови систем”, кажу у Апатинској пивари.

У систему се налазе сви обвезници пореза на додату вредност и они ће моћи да рачунају на знатно бржи повраћај ПДВ-а. Уколико се улазно-излазне фактуре поклопе у систему неће се више чекати око 45 дана као раније. На овај начин се решава једна од основних замерки привредника која је била у протеклом периоду.

Међу интернационалним компанијама које послују у Србији је и Нестле који сматра да за њих увођење е-фактура има вишеструки значај, пре свега у погледу повећања ефикасности у свакодневном раду, а то подразумева бржу и лакшу размену и обраду података.

,,Увођењем овог система компаније имају јединствен приступ и директан ажуран увид у све примљене и издате факуре, а додатне добробити су лак приступ подацима, унифицираност фактура и смањење трошкова. Систем е-фактура омогућио је бољу примену, праћење и спровођење најзначајнијег Закона о опорезивању, ПДВ закона” кажу у рачуноводству компаније Нестлé.

Коришћење система е- фактура је бесплатно и очекује се убрзање пословних процеса, као и унапређење пословање кроз додатну правну сигурност.

У домаћој компанији Златиборац кажу да свакодневно издају много фактура у папирном облику и пролазе кроз класичну процедуру штампања, паковања у коверте, дистрибуције поштом и за њих ће ово бити уштеда у времену и новцу, али и значајан допринос у очувању животне средине.

,,Посвећеност компаније у очувању и заштити животне средине је већ позната, као и чињеница да непрестано улажемо у унапређење квалитета са циљем да сачувамо традицију, али и да примењујемо иновације, као што је сада случај с увођењем е-фактура које ће омогућити квалитетнији рад. Највеће предности новог система фактурисања су ефикасност пословања, прецизност система, размена докумената у реалном времену потраживања и обавеза, евидентирање докумената који су доступни на један „клик“ брз и једноставан приступ сваком документу, ограничен приступ података и његова сигурност. Важан део је и транспарентност документације и немогућност кашњења и губљења документа, складиштење база података без штампе и архивирања докумената у папирном облику. Као што је случај са сваком променом, и овде ће бити питања, али и усвајања процеса можда и брже него што у овом тренутку мислимо. Све то видимо и на већ постојећем процесу рада система за пречишћавање отпадних вода који је урађен према највишим светским стандардима, јер смо желели да имамо боље и више, што је случај и у овом процесу увођења е-фактура које су саставни део иновација у пословању. Дигитализација је од кључног значаја за будућност привреде, јер ћемо имати стандард, али истовремено и обавезу која је корисна за све нас” сматрају у Златиборцу.

Закон о е-фактурама следи најбољу праксу преласка на електронско фактурисање које примењују земље чланице ЕУ, а којим је предвиђено да се прима и издаје е-фактура, а у складу са српским стандардом електронског фактурисања, који је усклађен са међународним стандардом и у складу са Закон о информационој безбедности. У плану је интеграција система електронског фактурисања са Управом царине, системом е-фискализације као и интеграција са системом који ће генерисати полуаутоматску ПДВ пријаву.

У процесу је и промена и предлог Закона о изменама и допунама Закона о електронском фактурисању, који се пред народним посланицима налази ове недеље.

У овом тренутку у систему електронских фактура се налази 189.507 субјеката, од чега је само 10.692 корисника јавних средстава док су остали из приватног сектора. Размењено је више од шест милиона (6.127.511) фактура, а 92.089 субјеката разменило бар једну електронску фактуру. Србија је међу првим земљама у Европи која је у изузетно кратком временском периоду увела обавезност у Б2Г, Г2Б и Б2Б трансакцијама.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

УЕФА ГЛЕДА И НЕ ВЕРУЈЕ: Ево шта ће Белорусија да уради због ЕУРО 2024