НБС РЕАГОВАЛА НА ПОСКУПЉЕЊЕ БАНКАРКИХ НАКНАДА Највећи скок профита на провизијама

Б. Ца.

06. 06. 2022. у 19:07

НАРОДНА банка Србије очекује од банака у Србији да спроводе одрживу и одговорну пословну политику која подразумева унапређивање депозитних послова и очување односно увећање базе депонената и клијената, као и да оцене оправданост повећања цена одређених накнада и услуга.

НБС РЕАГОВАЛА НА ПОСКУПЉЕЊЕ  БАНКАРКИХ НАКНАДА Највећи скок профита на провизијама

Архива

Ово стоји у Саопштењу НБС поводом поскупљења банкарских услуга о чему смо писали. Иначе, банке су прошле године зарадиле око 417,8 милиона евра, што је за око 30 милиона више него лане. Највећи пораст у заради забележен је управо код накнада и провизија - за чак 50 одсто у односу на 2020. и износио је 55,7 милијарди динара.

- Анализирајући раст профитабилности банкарског сектора Републике Србије у односу на исти период претходне године, утврђено је да је на нивоу банкарског сектора дошло до повећања прихода по основу накнада и провизија, пре свега у вези са пружањем платних услуга - кажу у НБС. - Подсећамо да је Законом о платним услугама предвиђено да пружалац платних услуга има обавезу да на јасан, разумљив и транспарентан начин информише кориснике платних услуга о накнадама које им наплаћује за пружене услуге. Упркос томе што је начин привлачења, односно задржавања клијената у домену пословне политике банке, са аспекта очувања финансијске стабилности, користимо прилику да укажемо да понекад наизглед краткорочна добит, може да се одрази негативно на пословање банке кроз дугорочно смањење базе клијената банака.

Како у саопштењу наводе, Народна банка Србије ће, као и до сада, у оквиру својих законом прописаних надлежности, доносити прописе и контролисати бонитет и законитост пословања банака и других пружалаца платних услуга.

- Надзираћемо да ли се банке придржавају, између осталог, одредаба уговора закључених с клијентима, као и да ли послују у складу са постојећим прописима, пословном политиком, интерним правилима и процедурама које морају бити у складу са императивним прописима - кажу у НБС. - У том смислу, као институција надлежна за очување и јачање стабилности финансијског система, Народна банка Србије неће дозволити да се на било који начин наруши постигнута финансијска стабилност и угрози систем штедње у нашој земљи.

Из НБС потсећају  да од марта 2019. године објављује преглед накнада пружалаца платних услуга за наведене услуге на својој интернет презентацији, помоћу којег се може упоредити колика је висина накнада за најчешће коришћене услуге повезане с платним рачуном код различитих пружалаца.

ОЛАКШИЦЕ ЗА ПРОМЕНУ БАНКЕ

Народна банка Србије одређеним регулаторним активностима настоји да повећа мобилност клијената, како би клијенти могли да врло лако пређу у другу банку - кажу у НБС. - Наиме, корисници могу веома једноставно да промене банку, одласком у нову банку од које могу да захтевају услугу промене платног рачуна, као и услугу рефинансирања свих обавеза у претходној банци. Нова банка у којој отварају рачун дужна је да предузме све активности које су потребне да се затвори рачун и све обавезе у старој банци. И у наредном периоду Народна банка Србије ће, у складу са надлежностима, наставити да поједностављује промену банке, односно да подстиче и промовише мобилност клијената.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

СКАНДАЛ У УЈЕДИЊЕНИМ НАЦИЈАМА: Погледајте шта је учинио представник Израела (ВИДЕО)