ЛУЧИЋ ПОВОДОМ 25 ГОДИНА ТЕЛЕКОМА: Лидер у Србији и региону, постајемо светски играч

Novosti online

30. 05. 2022. у 10:36

БИЛО је много изазова у овим историјски турбулентним временима, али сви су савладани, а офанзивна стратегија од 2018. показала се потпуно успешном и основа је за још већи раст у будућности

ЛУЧИЋ ПОВОДОМ 25 ГОДИНА ТЕЛЕКОМА: Лидер у Србији и региону, постајемо светски играч

Фото Промо / Д. Миловановић

Телеком Србија је за претходних четврт века, од 1. јуна 1997. до данас, успео да се устоличи као апсолутни лидер телекомуникација, медијске индустрије и дигиталног развоја како на нивоу наше земље, тако и читавог региона, а следећи корак је да постане озбиљан светски играч.

Ово је поручио генерални директор Телекома Владимир Лучић у интервјуу за дневни лист Политика поводом 25. рођендана компаније коју предводи и у којој је провео цео радни век.

Како истиче, посебно успешан период и основа за још већи развој у будућности је инвестициони циклус покренут 2018. године и стратегија, која је комбинација класичног телекомуникационог оператора и интернет компанија попут Фејсбука или Амазона.

- Телеком Србија ће у догледној будућности од регионалног лидера постати озбиљан телекомуникациони играч на светском нивоу. За такву лидерску позицију заслужна је наша стратегија, да будемо убедљиво први по броју корисника у класичним телекомуникационим услугама, као и да створимо нове изворе прихода на бази развоја дигиталних сервиса и садржаја. Све што смо урадили у последње четири године: улагање у оптичку мрежу, јака мобилна телефонија, супериорни спортски садржаји, аквизиције кабловских оператора и сопствена продукција… биле су неопходне коцкице мозаика да постанемо лидер у пружању свих услуга - нагласио је Лучић, уз поруку да је сада потпуно јасно да је Телеком „не само убедљиви лидер у Србији, него ту лидерску позицију неће изгубити ни у следећих десет година, свидело се то некоме или не”.

Телеком Србија је 2021. године први пут у својој историји постао највећи оператор по броју корисника у сва четири сегмента пословања – фиксна и мобилна телефонија, интернет и мултимедија.

У последње четири године, када је почео нови инвестициони циклус Телекома, број корисника интернета повећан је за 320.000 или за 47 одсто, а удео компаније на тржишту интернета на крају 2021. достигао је 55 одсто, са тенденцијом раста.

Паралелно са тим, број корисника телевизије повећан је за два и по пута, са 425.000 на 1.045.000 корисника. Захваљујући расту броја корисника од чак 146 одсто, Телеком је прошлу годину завршио на првом месту и у области мултимедије, са тржишним уделом од 49 одсто.

- Још важније, тренд раста се убрзава и разлика у односу на конкуренцију постаје све већа у нашу корист. Захваљујући у међувремену изграђеној инфраструктури и знатно квалитетнијим услугама и садржају, уверен сам да ће број корисника, нарочито када почну преноси енглеске Премијер лиге, порасти бар за 20 одсто, што ће додатно погурати и приходе и нето добит. Све што смо у сфери мултимедија остварили плод је комбинације органског раста броја корисника, захваљујући побољшаној понуди, али и оствареним аквизицијама, којима је Телеком преузео низ мањих оператера, да би могао да се супротстави конкуренцији, која често није бирала средства у борби за кориснике - објаснио је Владимир Лучић.

Телеком уједно бележи значајан раст свих кључних финансијских показатеља, на пример, у последње три године оперативна добит увећана је за 82 одсто, а нето добит за чак четири пута.

Врхунац ће бити у овој „јубиларној” години, када би компанија први пут од оснивања требало да оствари приходе веће од милијарду евра.

Иако је Телеком Србија инвестирао више од 1,2 милијарде евра, компанија нема никакав проблем са сервисирањем обавеза и примедбе неких критичара немају реално упориште.

- Уосталом, презадуженима се сматрају компаније код којих је однос нето дуга и добити пре пореза, камата и амортизације (ЕБИТДА) већи од 5, а код Телекома је тај показатељ мањи од 3,5, далеко од „опасне зоне”. То значи да имамо још простора за инвестиције, а да се не угрози задуженост. Такође, Телеком је бољи од просека за 15 великих компанија из Европе и САД које се баве истом делатношћу - лошији однос нето дуга и добити пре опорезивања од Телекома Србија имају Јунајтед група из Холандије (5,3), Масмовил Иберком из Шпаније (5,0), Телеком Италија и Теленет група из Белгије (по 4,1), Либерти Глобал из Велике Британије (3,7), док је код немачког гиганта Дојче Телеком тај однос 3,1, а 3,0 код америчког АТ&Т - објаснио је Владимир Лучић.

Осим што ове бројке показују да је Телеком не само финансијски стабилан, већ из године у годину све јачи, оне сведоче и да Телеком цео свој нето дуг може да отплати из оперативне добити за три и по године, а однос нето дуга и оперативне добити биће смањен са 3,5 на 3 у скорој будућности.

Премијер лига и квалификације за ЕП на Арени

Од августа ове године, сви гледаоци Арена спорта моћи ће да уживају у утакмицама енглеске Премијер лиге.

- Тиме смо испунили вишегодишњи захтев корисника да комплетан најквалитетнији фудбалски садржај буде на једном месту. Преносићемо све утакмице Премијер лиге, а спремамо и разна изненађења, како би праћење утакмица било што атрактивније. Такође, желим да обрадујем кориснике да ће и све утакмице квалификација за Европско првенство у фудбалу од сада моћи да гледају на нашој Арени - најављује Владимир Лучић.

Исплаћују се дивиденде, враћају се стручњаци

Како Телеком Србија послује указује и фасцинантан податак да су за 25 година постојања исплаћене дивиденде акционарима у износу од милијарду и 47 милиона евра, а да је у развој инвестирано укупно 4,5 милијарде евра.

- Посебно желим да истакнем да смо у последње две године много тога урадили на повећању стандарда запослених, поготову оних са специфичним програмерским или инжењерским знањем, тако да су почели да нам се враћају стручњаци који су раније напустили компанију- каже Владимир Лучић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45

Коментари (0)

НОВАК ЂОКОВИЋ ТАЈНО У УРГЕНТНОМ ЦЕНТРУ: Ово су резултати прегледа после ударца флашом у главу!