ЧЕКА СЕ МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА: СЕС прихватио иницијативу да се смање акцизе на дизел за транспортна предузећа

Е. Б. Т.

02. 02. 2022. у 10:12

ПОСТОЈИ могућност да се смање акцизе на евро-дизел за транспортна предузећа, што би у условима сталног раста цена деривата било изузетно значајно и за привреду и за потрошаче. Социјално-економски савет је крајем јануара прихватио иницијативу Уније послодаваца Србије (УПС) да се овај фискални намет умањи. О томе, како су навели у СЕС-у, треба да се изјасни Министарство финансија, а у наредном периоду ће на ту тему разговарати и са другим надлежним министарствима и локалним самоуправама.

ЧЕКА СЕ МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА: СЕС прихватио иницијативу да се смање акцизе на дизел за транспортна предузећа

Фото АП

Небојша Атанацковић, почасни председник УПС истиче да се поскупљење транспорта људи или терета оптерећује привреду, подиже цене производа и услуга и негативно се одражава на све грађане као потрошаче:

- Очекујем да ће Министарство финансија да узме у обзир актуелну ситуацију. Социјално-еконимски савет је летос разматрао исто питање и сада је други пут усвојио предлог да надлежни реагују, како би омогућили транспортним организацијама да остану на садашњим ценама. Од када сирова нафта бележи велики скок на берзама, због чега поскупљују и деривати, ова мера је посебно значајна.

Он указује да виша цена транспорта, поскупљује допремање и да се то се одражава на производе у малопродаји. Пољопривредници користе дизел, што повећава цене и њихових производа. Нико у овом тренутку не зна, како наводи, колико ће још да поскупљује сирова нафта, а тиме и деривати. Као што смо недавно писали, бројни аналитичари се слажу да врло брзо, до пролећа, цена црног злата по барелу може да буде виша од 100 долара.

Удружење нафтних компанија Србије се дуго залаже за измену акцизне политике опорезивања горива за све потрошаче, а лане у септембру су представили свој предлог Министарству финансија. Томислав Мићовић из УНКС, истиче да је економија оптерећена вишом ценом деривата, од ратарства до индустрије и транспорта. Снижавање акциза би омогућило растерећење домаће привреде и њену већу конкурентност. Србија има највеће укупне дажбине од свих земаља у региону за дизел и течни нафтни гас. Мићовић указује да виша цена нафтних деривата одвраћа неке купце и они смањују потрошњу, што представља губитак и за државу и за нафтне компаније. Познато је да камиони и путничка возила, када имају могућности, пуне резервоаре у суседним државама.

БЕЗ ГУБИТКА ЗА ДРЖАВУ

У Унији послодаваца Србије (УПС) указују да многе земље истрајавају у одржавању нижих акциза за дизел како би био јефтинији на пумпама.

- У садашњим околностима наша држава има простор да смањи акцизе за дизел и не буде на губитку - објашњава Небојша Атанацковић из УПС-а. - Што је гориво на пумпама скупље, више средстава се слива у буџет по основу ПДВ-а. Са овим растом цена деривата, држава не би била оштећена.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТЕРИТОРИЈА ПОТПУНОГ БЕЗАКОЊА: Лавров загрмео - Срамна одлука ПССЕ да тзв. Косову да зелено светло за пријем

"ТЕРИТОРИЈА ПОТПУНОГ БЕЗАКОЊА": Лавров загрмео - Срамна одлука ПССЕ да тзв. Косову да зелено светло за пријем

РУСКИ министар спољних послова Сергеј Лавров оценио је данас као срамно то што је Парламентарна скупштина Савета Европе дала зелено светло да тзв. Косово буде примљено у пуноправно чланство Савета Европе.

05. 05. 2024. у 23:50

Коментари (0)

КАДА ЈЕ РАК ПЛУЋА ИЗЛЕЧИВ? Докторка Ђурђевић дала одгоор на питање о страшној болести (ВИДЕО)