РОБА ИЗ КИНЕ И ДУПЛО СКУПЉА: Раст трошкова транспорта робе бродовима подигаоцене

Novosti online

24. 01. 2022. у 20:04

ПРОИЗВОДИ који у Србију долазе из Кине су у последњих годину дана поскупели и преко 50 одсто.

РОБА ИЗ КИНЕ И ДУПЛО СКУПЉА: Раст трошкова транспорта робе бродовима подигаоцене

Фото: ЕПА

Основни разлог поскупљењу робе из Кине је непрестани раст цена транспорта бродског транспорта контејнера са робом који је у односу на период пре пандемије и три пута скупљи.

Према подацима сајта Freightos који путем свог FBX (Freightos Baltic Index) индекса прати кретање цена транспорта робе прекоокеанским бродовима, тренутна просечна цена за пренос једног контејнера је 9.680 долара. Поређења ради, према подацима истог сајта, цена транспорта пре годину дана, 4.204 долара. Низ логистичких поремећаја и загушења, довео је до глобалне несташице контејнера за транспорт. Услед те несташице дошло је до скока цена и кашњења у испорукама које погађају све, а са сваком појавом новог соја ова кашњења би се додатно заоштравала, те би цене додатно расле, пише "Блиц Бизнис".

Све то се директно пресликава на цене робе у кинеским радњама широм Србије, у којима смо сви навикли да су цене нешто ниже. Како "Блиц Бизнис" сазнаје из разговора са запосленима и купцима у тим радњама, гардероба, играчке, стаклене чаше, тањири и сва остала роба је драстично поскупела.

Цене у кинеским радњама у Београду су цене драстично веће него пре пар година. Најмање поскупљење у овим радњама је 30 одсто, али у немалом броју случајева цене су сада у односу на прошлу годину дупло веће. Ова поскупљења тичу се апсолутно све робе у радњама, без изузетака, од играчака, одеће, обуће, бижутерије, есцајга, чаша, тањира...

- Цене одеће у кинеским радњама су осетно више него раније, ево овај овде прслук који сам данас купио ме је изашао 1.600 динара. Потпуно исто као да сам ушао у неки бутик на Булевару. Више не видим бенефит куповине у овим радњама, нису ни близу јефтине као пре, прича за "Блиц Бизнис" купац ког смо срели у једној радњи И. Ж.

Како каже Л. М. продавац у истој радњи, цене су генерално подигли 30 одсто.

- Све зависи од великих добављача. Ми смо цене у поређењу са прошлом годином у просеку подигли 30 одсто. Ако је мајица коштала 450 динара, она је данас 600. Играчка која је пре годину дана коштала 800/900 динара данас кошта око 1.200. Није искључено да ће цене наставити да расту, објашњава он.

Продавачица у другој радњи, М. Г. , је за "Блиц Бизнис" истакла да су у радњи у којој она ради највише поскупеле стаклене чаше и тањири.

- Код нас су највише поскупеле чаше и тањири. На пример, овај сет од 6 чаша се некада продавао за 500/600 динара, а данас је на продају за 1.200. Исто тако и тањири, ако су се пре више од годину дана продавали по комаду за 100 динара, данас им је цена 80 одсто већа, прича он показујући на истакнуту цену од 180 динара на једном од тањира.

Транспорт ка Европи скупљи од просека

Као што је већ истакнуто просечна цена транспорта једног контејнера по свету је 9.680 долара. Ипак, ако погледамо цене транспорта из Кине ка Медитерану или ка Северној Европи, цене транспорта једног контејнера су још веће. Према ФБX тренутно вас кошта између 14.100 и око 14.500 долара да превезете бродом један контејнер робе.

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ХЕЛИКОПТЕРИ „КАМОВ-32“ СТИЖУ У СРБИЈУ: Најбоља машина за гашење пожара

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)