ОВИ АУТОМОБИЛИ НЕЋЕ ПРОЋИ ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД: Важно за возаче - ово су нова правила у Србији

Новости онлајн

25. 04. 2021. у 16:27

ПРЕМА правилнику о техничким условима, возила морају имати катализатор ако су са њим произведена, што значи да катализатор као и ДПФ не треба накнадно уграђивати на аутомобиле који их никада нису имали.

ОВИ АУТОМОБИЛИ НЕЋЕ ПРОЋИ ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД: Важно за возаче - ово су нова правила у Србији

Фото: А. Станковић

Многи власници нису сигурни да ли је њихов аутомобил произведен са катализатором или ДПФ-ом.

Професор Драган Кнежевић са Катедре за моторе Машинског факултета у Београду каже да се то да ли возило има систем накнадног третмана издувних гасова може проценити на основу његовог годишта.

- Еуро 1 норма је уведена у јануару 1992. године, па Еуро 2 норма 1995, а Еуро 3 2000. године, односно 1998. и 1999. код неких произвођача, тако да је код нас критична та Еуро 3 норма, где сва возила са бензинским моторима имају катализаторе, возила са дизел моторима имају оксидационе катализаторе, али ретко које возило има филтер честица односно ДПФ - објашњава Кнежевић.

Каже да је 2005. година уведена норма Еуро 4, код које сва возила са бензинским моторима имају катализаторе, возила са дизел моторима оксидационе катализаторе и скоро сви де-пе-еф осим најслабијих верзија дизел мотора.

- Еуро 5 возила од 2009. године имају комплетан систем накнадног третмана, осим неких најслабијих дизел мотора. Еуро 6 норма је уведена 2014. године и та возила имају комплетан систем - истиче Кнежевић.

Возила која су направљена са катализатором и ДПФ филтером морају да га имају на техничком прегледу. Визуалним путем се проверава да ли је катализатор на свом месту.

Аутомобили који су произведени са катализатором, а немају га, неће проћи технички преглед.

(Ало)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)