ДНЕВНО ДВА САТА НА МРЕЖАМА: Телевизију у Србији прати углавном старија популација, док је млађа везана искључиво за интернет
ГРАЂАНИ Србије највише времена проводе уз друштвене мреже, чак 104 минута дневно, а млађи од 24 године и по 129.
Следећи је радио, уз који су 81 минут у току дана, махом у колима или на послу, затим ТВ, уз који проводе 77 минута, док штампи посвете свега 23 минута. Ово је показало истраживање медијске и дигиталне писмености у Србији, које је реализовао ЦеСИД, анкетирајући грађане од 12 до 60 година, у оквиру програма организације "Пропалжн", а у партнерству са УСАИД.
Према речима Бојана Клачара, из ЦеСИДА, ТВ махом прати старија популација, док га млађи готово и не гледају. Занимљиво је да је гледаност порасла у време короне, док је слушаност радија била у паду. Људе највише занимају спорт, ковид, политика (прати је искључиво популација старија од 40), мода и лепота и музички програм. Истраживање је показало и да млади политику не прате чак ни на интернету.
Занимљиво је да више од трећине нације (35 одсто) не верује ниједном медију, 24 одсто има највише поверења у интернет портале и сајтове, 19 одсто верује телевизији, а 17 друштвеним мрежама. Слика по старосним категоријама, међутим, изгледа другачије.
- Медији од поверења за популацију од 12 до 17 година су друштвене мреже, за оне до 39 година портали, док популација старија од 40 година верује телевизији - каже Клачар. - Млађи од 24 од друштвених мрежа најчешће користе "Инстаграм", а старији "Фејсбук". Млађи углавном воле кратке и брзе форме, а с годинама опада утицај инфлуенсера. Док их међу популацијом млађом од 24 прати 60 и више одсто популације, међу старијима од 54 прати их тек 11 одсто грађана.
Интересантно је и да 97 одсто грађана у нашој земљи користи интернет, да 88 одсто има имејл адресу, а 85 одсто компјутер или лаптоп. Њих 60 одсто користи свакодневно "Фејсбук", 63 одсто "Јутјуб", 54 одсто "Инстаграм", али зато две трећине нације не користи електронско банкарство, а безмало четвртина не уме да препозна дигитално насиље!
У коришћењу друштвених мрежа доминирају жене, а најтраженије су брзе, инстант информације.
ПИСМЕНОСТ
ЧАК половина грађана никада не проверава изворе медијских садржаја, што утиче на индекс медијске и дигиталне писмености. Истраживање је показало и да 14 одсто уопште не жели да се информише.
Препоручујемо
ЕУ НЕ ДА ПОДАТКЕ ГРАЂАНА: Да ли ће и како „Фејсбук" наставити да ради у Европи?
22. 09. 2020. у 19:35
Нови Samsung Neo QLED телевизори померају границе кућне забаве
У СВЕТУ кућне забаве, где сваки пиксел, боја и детаљ чине разлику, нови Самсунг телевизори, недавно представљени на Унбоx&Дисцовер догађају, ступају на сцену са револуционарним иновацијама.
26. 04. 2024. у 16:00
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд
ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.
29. 04. 2024. у 07:00
ДУШКО НАПУСТИО СРБИЈУ: Објавио слику тајанствене црнке (ФОТО)
ФОТОГРАФИЈА Душка Тошића усијала друштвене мреже
30. 04. 2024. у 16:11 >> 16:22
Коментари (0)