ВОЗАЧ АУТОБУСА И СА ПРОБНОМ Б: Старосна граница спушта се са 24 на 21 годину, још један услов је обавезан додатни сертификат са обуке

В.Ц.С.

11. 08. 2023. у 12:00

НАЈАВЉЕНЕ измене Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којима се спуштају услови за Ц и Д категорије, изазвале су забринутост јавности да би додатно могла да буде угрожена безбедност на путевима, пошто ће убудуће и млади и неискусни возачи моћи да седну за волан камиона, па и путничког аутобуса.

ВОЗАЧ АУТОБУСА И СА ПРОБНОМ Б: Старосна граница спушта се са 24 на 21 годину, још један услов је обавезан додатни сертификат са обуке

Фото Н. Скендерија

У МУП-у, који је предлагач овог закона, објашњавају да су измене управо тако конципиране да се привреди обезбеди већи број возача, али да се притом не угрози безбедност саобраћаја, која није на завидном нивоу. Само од почетка ове године регистровано је више од 1.000 саобраћајних прекршаја и 56 саобраћајних незгода.

- Транспортна привреда је константно у недостатку возача комерцијалних возила. С обзиром на то, Предлог закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја замишљен је да пружа одређене олакшице за стицање тих возачких категорија - каже за "Новости" начелник Управе саобраћајне полиције, пуковник полиције Славиша Лакићевић.

Он објашњава зашто су предвиђене баш овакве измене, али и какво је стање на путевима, односно како опада број незгода, али расте број страдалих и за воланом путничких кола све је више возача под дејством алкохола и наркотика. Оваква неодговорност код професионалних возача изузетно је ретка.

Фото: Д. Балшић

Суштање старосне границе са 24 на 21 за возаче аутобуса

- Када је у питању возачка дозвола за управљање возилима категорије Ц, предвидели смо снижење старосног услова са 21 навршене године живота на 18, уз претходну обавезу стицања Сертификата о професионалној компетенцији (ЦПЦ). Предложено је и да Ц категорију може добити особа које већ има пробну возачку дозволу категорије Б, а не само "пуну" возачку дозволу ове категорије. Законом није прописано издавање пробне возачке дозволе за категорију Ц, па се ограничења за возача са пробном возачком дозволом не односе на оног којме је издата дозвола за Ц. Међутим, приликом измене подзаконског акта којим се уређује питање возачких дозвола, биће размотрено и прописивање одређених ограничења за возаче који су Ц категорију стекли по олакшаним условима. Ако буду прописана, та ограничења ће се уписивати у возачку дозволу - објашњава Лакићевић.

За дозволу за управљање возилима категорије Д старосни услов пада са 24 на навршену 21 годину живота, уз претходну обавезу стицања ЦПЦ. Предложено је и да Д категорију може добити онај ко већ има дозволу или пробну возачку дозволу категорије Б.

Прошле године МУП је, иначе, евидентирао 68 саобраћајних незгода, док је за првих седам месеци ове године забележено 56. Иако се број смањује из године у годину, смртно страдалих и повређених је више.

- Управа саобраћајне полиције перманентно спроводи активности како би се спречила штетна последица пре него што настане - додаје Лакићевић. - Консултације са свим координирајућим субјектима и акције унапређења безбедности на критичним тачкама су свакодневне, како кроз апеле путем медија, тако и кроз унапређивање уочљивости саобраћајне сигнализације. Предлажући законске измене, сагледали смо упоредно решења која су имплементирале државе у региону, односно сагледавамо системе безбедности који су показали најбоље резултате.

Ако непоштовање саобраћајних прописа прерасте у понашање у грубој супротности са правилима саобраћаја и без показивања обзира према безбедности осталих учесника у саобраћају, говоримо о насилничкој вожњи, чија је последица често саобраћајна незгода. Прошле године откривено је укупно 1.559 прекршаја насилничке вожње (за девет одсто више у односу на 2021. годину), док је за првих седам месеци ове године било 1.612 оваквих прекршаја (за седам одсто више него у истом периоду лане).

ВОЗЕ БЕЗ ДОЗВОЛЕ

ПРОШЛЕ године догодило се 1.413 саобраћајних незгода у којима су учествовали возачи без издате возачке дозволе. За првих седам месеци ове године било их је 811, каже Лакићевић.

У току 2022. године откривено је укупно 63.775 прекршаја управљања возилом под дејством алкохола (за 28 одсто више него 2021.) и 2.618 управљања под дејством психоактивних супстанци (за девет одсто више него претходне године). Такође, лане се догодило 4.645 саобраћајних незгода у којима је возач био под дејством алкохола преко 0,2 mg/ml, док је ове године било 2.357. Прошле године је у 178 саобраћајних незгода евидентирано да је возач под дејством психоактивних супстанци, а ове у 114.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (11)

НОВАК ЂОКОВИЋ ГЛЕДА И НЕ ВЕРУЈЕ! Ево шта је Рафаел Надал управо рекао о Нолету у Мадриду