ГЕНИЈЕ ОЧИМА СЛИКАРА: Изложбом наших познатих уметника Сомборци славе рођендан Николе Тесле

Д. Б. М.

08. 07. 2022. у 11:37

РОЂЕНДАН Николе Тесле, 10. јул, Градски музеј Сомбор прославиће изложбом "Одјеци генија" на којој ће бити приказане графике наших познатих уметника које су посветили славном српском проналазачу и научнику.

Рад научника из Смиљана кроз призму уметника, Фото Приватна архива

Дела су из легата инжењера Велимира Бате Жугића, који је, рођен истог дана као Тесла.

Мапу Hommage à Tesla (1856-2006) са графикама Владана Радовановића, Душана Оташевића, Тодора Стевановића, Данице Басте, Светозара Самуровића, Миле Грозданић, Бранка Миљуша, Зорана Димовског и Душана Миљуша, Жугић је својевремено добио од свог пријатеља, сликара Бранка Миљуша. А, на изложби, која се отвара данас, биће приказане фотографије Николе Тесле и његових изума, и електромотор. Рад електромотора непосредно ће демонстрирати проф. др Марија Бошњак Степановић, редовна професорка Педагошког факултета у Сомбору.

- Поносан сам и срећан. Ова изложба за мене носи посебну емоцију. Тесла и ја имамо много додирних тачака. Рођени смо истог дана, и ја сам инжењер телекомуникација, живим слично као он и имам свој легат - каже нам Жугић.

Никола Тесла, Фото Приватна архива

Аутори програма су музејски саветници Милка Љубоја, историчарка и Чедомир Јаничић, историчар уметности, док је дизајн информативних штампаних табли урадио Павле Карабасил, виши конзерватор Музеја. На једној од њих описана је једина Теслина посета Београду. Дошао је да прими одликовање за свој научни рад. Тада је рекао: "Ја осјећам много више но што могу да кажем. Стога вас молим да јачину мојих осјећања не мјерите по слабости мојих ријечи. Истргнут сам из послова да амо дођем и још не могу да се ослободим мисли и идеја, које ме, ево, и овдје прате. У мени има нешто, што може бити и обмана, као што чешће бива код младих, одушевљених људи, али ако будем сретан да остварим бар неке од мојих идеала - то ће бити доброчинство за цијело човјечанство. Ако се те моје наде испуне, најслађа мисао биће ми та: да је то дјело једног Србина. Живило српство!"

- Изложба јесте посвећена великом српском и светском генију у електротехници, али њоме исказујемо и сећање и поштовање за радове Бранка Миљуша - каже Жугић.

- Миљуш је био човек који се воли и поштује. Увек спреман да помогне. Мој велики пријатељ. Његове графике увек ме подсећају на наше дружење и разговоре.

Велимир Бата Жугић, Фото Приватна архива

ДЕЛО ТИТЕЛБАХА - ПОКЛОН МАНАСТИРУ

ЖУГИЋ је прошле године поклонио Манастиру Света Петка у Петковици код Шапца два вредна уметничка дела која приказују овај храм из 19. века. Њихов аутор је познати српски сликар и ликовни педагог Владислав Тителбах (1847-1925).

- Цртеже је моја породица чувала деценијама са љубављу и веровањем да ће светитељка помоћи свима којима је то потребно. Као млад често сам замишљао да шетам у манастирској порти са жељом да уђем у цркву и да се помолим. И увек је постојала жеља да се цртежи дарују тамо где су и настали - каже нам.

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.