ПРЕКО ДЕЦЕ КРЕИРАЈУ БУДУЋНОСТ: Деда Мраз, један од највољенијих дечјих ликова, у реклами Норвешке поште приказан као хомосексуалац

Д. МАТОВИЋ

27. 11. 2021. у 11:00

САМО што се стишала бура после најаве да ће нови Супермен бити геј, новогодишња реклама норвешке поште отишла је корак даље.

ПРЕКО ДЕЦЕ КРЕИРАЈУ  БУДУЋНОСТ: Деда Мраз, један од највољенијих дечјих ликова, у реклами Норвешке поште приказан као хомосексуалац

Фото: Printskrin

У њој је најомиљенији лик све деце света, Деда Мраз приказан као хомосексуалац! Рађена по угледу на филм "Кад је Хари срео Сали", реклама приказује сусрет Деда Мраза и мушкарца по имену Хари, који током година виђања за време достављања поклона развијају љубавну везу. Реклама се завршава пољупцем, а та њена порука поделила је јавност широм планете.

Док активисти, борци за права и припадници ЛГБТ заједнице оцењују да је реклама "снажна и дирљива порука инклузије" и подсетник да је у Норвешкој већ 50 година декриминализован хомосексуализам, много је оних који нису тако одушевљени: "Оставите Деда Мраза на миру! Његова сексуализација је погрешна, небитно је да ли је геј или стрејт.

Реклама је језива и узнемирујућа", написала је једна корисница "Твитера".

- Пошта Норвешке је прошле године критикована баш због Деда Мраза, који је у реклами био љут јер су му одузели посао. Сад су одлучили да му помогну, да може да се посвети вољеној особи - каже психолог Зоран Миливојевић, за "Новости".

- Том рекламом се хомосексуална пропаганда спушта на ниво деце. Деда Мраз је икона, деци се говори да ће им он донети поклон ако су била добра преко целе године. Та реклама је можда у норвешкој култури сасвим прихватљива, међутим, код нас би многе иритирала, поготову што се омиљена дечја икона контаминира сексуалним значењем.

Фото Shutterstock

Погледао сам рекламу и било ми је ружно да гледам два маторца како се љубе.

Миливојевић сматра да је реклама норвешке поште само део глобалне кампање која иде из америчких и западноевропских културних кругова.

- Ми бисмо морали да гледамо какве су последице те кампање код нас - каже нам Миливојевић.

Иван Негришорац, Фото Д. Дозет

- Супермена читају млади, а у Деда Мраза не верују одрасли. Те поруке у којима се на неки начин нормализује и промовише хомосексуалност, што је супротно нашем културном коду, намењене су деци. Данас се води битка за децу, јер они који формирају њихове ставове одлучују какви ће бити одрасли за 20 година. Преко деце се утиче на будућност, а онда одређене групе промовишу своје вредности и погледе на свет. Деца су збуњена. То је шири приступ који позива све на право да одаберу не само сексуалну оријентацију, него и пол. То омета њихов развој. Швеђани су управо констатовали негативне ефекте код једанаесторо деце која су се определила да промене пол. Наши родитељи треба да знају да своје вредности и погледе на свет треба да преносе деци, а не да чекају да им то уради нека невладина организација у програму кроз који ће дете проћи и у вртићу и у школи.

Промена Деда Мразове сексуалности, књижевника Ивана Негришорца не чуди.

- То је природна ствар - каже нам.

- Свет иде према суноврату и може се логично очекивати да се све вредности овог света погазе. Много тога је већ изгажено, а оно мало што је преостало треба да буде у блату. То је стратегија оне духовне снаге која води савремени свет.

Зоран Миливојевић, Фото М. Анђела

Деда Мраз се, иначе, сваке године поново осмишљава како би одговарао одређеним циљевима, од његовог климатског активизма до међурасног геј брака. Али, то није једина празнична традиција која се мења како би била политички коректна. Популарне божићне песме су критиковане због наводно сексистичких текстова.

- У складу са развијеношћу земље и у складу са уметничким слободама, мислим да је то легитимно. Питање је како би се то гледало у неком другом друштву - каже нам писац Игор Маројевић.

ОМИЉЕНИ ЈУНАЦИ НА УДАРУ

СУПЕРХЕРОЈИ и цртани јунаци из осамдесетих су на удару. Пепе ле Твор је укинут након што је оптужен за навалентност, јер је спопадао мачку у коју је заљубљен. Компанија "Дизни" је спремила упозоравајуће напомене уз цртаће "Дамбо", "Књига о џунгли", "Петар Пан", "Маза и Луња". Чак су и филмови и телевизијске серије нестајале са стриминг сервиса, јер "нису у складу са временом". На црној листи нашле су се и чувене "Мућке".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)