ЗА СПАС ТАРЕ ТРЕБА И ПАРА И ВРЕМЕНА: Министарство екологије још не зна какав је план за ревитализацију "сузе Европе"
ДА би се река Тара вратила у некадашње стање, и опет са правом могла поносно носити назив "суза Европе" биће неопходно да држава или кинеска комапнија ЦРБЦ која изводи радове на ауто-путу, уложи значајна новчана средства, али и неколико година.
То је оценио државни секретар за екологију Министарства екологије, просторног планирања и урбанизма Данило Мрдак, истакавши да у том ресору не знају још на који начин је планирано да се река врати у првобитно стање. Да ли су за еколошки злочин одговорни Кинези, тренутно разматра црногорско тужилаштво.
- Претходно Министарство покушавало је да нас убеди у оно што својим очима видимо - да река није девастирана. Ко год је прошао узводно реком Таром од Матешева јасно му је да се ради о ужасној девастацији - нагласио је Мрдак.
Како је казао, министарство ће од Владе захтевати да се скине ознака тајности са докумената везаних за изградњу ауто-пута, пошто на лето истиче двогодишњи период на који су документа проглашена тајним.
- Да се види шта у њима пише и како је планирано да се равитализује корито реке Таре и да видимо да ли је то добар и смислен план или да видимо можемо ли да делујемо у смислу ревизије тог пројекта и да смислимо бољи и еколошкији начин за ту ревитализацију. Сигуран сам да је то рађено по принципу најлакшег инжењерског дела - сву воду сакупити у бетонско корито и то назвати санирање. То није санирање, то је као да имамо решавање проблема поплавних вода - нагласио је Мрдак и додао да се бетонским коритом уништава комплетан речни екосистем, и да то неће дозволити. - Жестоко ћемо да се боримо да то буде тако враћено и да оправдамо оно што смо и рекли кад смо дошли на чело Министарства да ће Црна Гора бити еколошка држава и ово нека нам буде један од већих тестова.
Због девастације корита Таре, Црна Гора је прошлог месеца поднела тужбу против кинеске компаније ЦРБЦ. Наиме, Основно државно тужилаштво у Колашину поднело је оптужницу против кинеске фирме због грађења без документације и оштећења животне средине. ЦРБЦ је главни извођач радова на изградњи приоритетне деонице ауто-пута Бар - Бољаре, коју су из невладиног сектора у више наврата оптуживали да је током градње девастирала корито реке, део заштићеног подручја Унеска.
ТАЈНИ СПИСИ СПРЕЧAВАЈУ САНИРАЊЕ
КОАЛИЦИЈА за одрживи развој недавно је Влади упутила захтев да хитно скину ознаку тајности са пројеката и уговора који се односе на изградњу ауто-пута Бар - Бољаре, јер сваки дан одлагања угрожава реку Тару и њен статус у Унеску.
Препоручујемо
ТАРА ЧЕКА АНАЛИЗУ: Министарство одрживог развоја и туризма тражи разлог замућења реке
04. 08. 2020. у 09:42
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна
У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?
18. 04. 2024. у 10:00
БОРБА ЗА ПРВИ КОРАК И ДАЉЕ ТРАЈЕ: Меридиан фондација још једном помаже лечење Анастасие Митић (ВИДЕО)
АНАСТАСИА Митић је дете које многи у њеном окружењу називају “малим херојем” и чију животну причу прати непрестана борба од самог тренутка рођења.
13. 04. 2024. у 10:00
ТРЕЋА НЕДЕЉА У ЗАВОЈИМА: Нина показала ране на ногама
ГЛУМИЦА Нина Јанковић доживела је неугодну повреду.
22. 04. 2024. у 10:38
Коментари (0)