СМАЊУЈУ ДРЖАВНУ АДМИНИСТРАЦИЈУ: Влада Црне Горе одлучила је да уради реорганизацију па ће уместо четири имати две управе

З. З.

25. 01. 2021. у 09:56

УМЕСТО четири управе - пореске, за некретнине, имовину, игре на срећу, успостављају се две нове - Управа прихода и Управа за катастар и државну имовину.

СМАЊУЈУ ДРЖАВНУ АДМИНИСТРАЦИЈУ: Влада Црне Горе одлучила је да уради реорганизацију па ће уместо четири имати две управе

Фото Влада ЦГ

То је недавно одлучила Влада. У Демократском фронту не желе да коментаришу најновији потез извршне власти. У СДП-у кажу да се нису у потпуности упознали са уредбом, па им је преурањено да изнесу став.

Економски аналитичар Мирза Мулешковић оцењује да је Влада пре одлуке о укидању, а потом успостављању нових управа морала отворити социјални дијалог, пре свега са синдикатима.

- Јасно је да синдикати нису били упознати са овом одлуком, што негде наводи на размишљање да је тамо међународна пракса да где се ради о великом броју запослених било неопходно да се укључе социјални партнери - прокоментарисао је Мулешковић.

Мирза Мулешковић, Фото Послодавци. орг

Он, такође, скреће пажњу да је пре одлуке требало сачинити организацију, односно систематизацију за две нове управе.

- То би олакшало процес спајања управа, знао би се број запослених, али и активности које се преносе на две нове управе. Не би било добро да се ради спајање, само ради спајања, јер бисмо онда имали реформу у смислу смањења једног директорског места. Ово не би требало да буде циљ, већ ефикасност управа - напоменуо је Мулешковић.

РАДЕ ПО СТАРОМ

ЗАПОСЛЕНИ у Пореској, али и управама за игре на срећу, за некретнине и за имовину, њих 1.200, наставиће ради и након обједињавања тих ресора у управе прихода и за катастар и државну имовину, све до доношења нових решења о унутрашњој организацији та два нова органа, саопштено је из Министарства јавне управе, дигиталног друштва и медија.

Овакве одлуке, истиче аналитичар, за последицу имају вишак запослених, па је, како каже, морао пратити и одговарајући социјални програм.

- Овде је суштина колико ће људи остати без посла, а њима треба да се исплате отпремнине. Четири управе сада запошљавају 1.200 људи, па је требало презентовати план ангажовања, али и социјални програм за вишак радника. У овако деликатном економском тренутку врло је лако остати без посла. Као неко ко се залаже за децентрализацију, подржавам идеју да имамо независне органе, па их не треба спајати да би се смањио број запослених на тај начин. Зато је боље одрадити реорганизацију већ постојећих управа, где би се након детаљне анализе дошло до најбољег решења. У управама би тада био успостављен систем одговорности - казао је Мулешковић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

КОЈА ЈЕ ЦЕНА СЛОМЉЕНОГ ДЕЧЈЕГ СРЦА? Како су Хрвати, Бугари и Словенци расплакали малишане из Србије