"БУС ПЛУС" ЗА БРОД И ЖИЧАРУ: На данашњој седници престоничког парламента биће измењена одлука о јавном градском линијском превозу

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

01. 04. 2021. у 08:51

НА данашњој седници Скупштине града биће донете две одлуке које ће убудуће одредити правац развоја јавног превоза у престоници.

БУС ПЛУС ЗА БРОД И ЖИЧАРУ: На данашњој седници престоничког парламента биће измењена одлука о јавном градском линијском превозу

Фото Архива

Пред одборницима ће се наћи Одлука о изменама и допунама одлуке о јавном линијском превозу путника на територији града Београда, као и Информација о потреби спровођења поступка јавно-приватног партнерства за увођење речног превоза као подсистема јавног линијског превоза путника на територији града Београда.

Речни превоз, као и превоз гондолом, постаће део јавног транспорта, према ономе што пише и документацији, а ученици градских манифестација моћи ће бесплатно да се возе.

ТРАЖЕ НОВО РЕШЕЊЕ

ПОДСЕЋАМО, 22. марта Управни суд донео је пресуду којом се уважава тужба Удружења РЕРИ (Регулаторни институт за обновљиву енергију и животну средину) и поништава решење Министарства грађевинарства од 1. априла 2019. године којим је било дозвољено извођење припремних радова за изградњу гондоле на Калемегдану. Суд је наложио Министарству да донесе "ново и на закону засновано решење", односно да уз захтев за издавање грађевинске дозволе, достави студију о процени утицаја на животну средину.

Измене одлуке о јавном превозу донете 2009. године сада ће бити промењене кроз неколико чланова, како би се усагласиле са одредбама Закона о превозу путника у друмском саобраћају, Законом о пловидби и лукама на унутрашњим водама, Закона о жичарама за транспорт лица и Закона о комуналним делатностима. Наиме, сада се уводе нови појмови попут градске железнице, жичаре (подсистем јавног транспорта), висеће жичаре (жичара са гонголом), речни превоз (линијски превоз путника бродом), путнички брод и друге. Одавде се види намера Града да убудуће жели да развија јавни превоз у престоници.

ПРОЈЕКТИ Град ће моћи да издаје легитимације за велике манифестације  , Фото П. Митић

Судећи према изменама, Град добија могућност да издаје нове легитимације учесницима великих манифестације чији је организатор, домаћин или покровитељ. Рок важења ових карата зависиће од броја дана трајања догађаја.

Овим чланом даје се и могућност надлежној организационој јединици да "у изузетним ситуацијама стави ван снаге записник и одобри повраћај средстава од наплаћених казни, као и да одобри издавање возних исправа којима се остварује право на бесплатно коришћење превоза или повлашћеног превоза са роком који није дужи од годину дана.

ВИШЕСТРУКИ БЕНЕФИТИ

ГРАДОНАЧЕЛНИК проф. др Зоран Радојичић је говорећи о данашњој седници казао да спровођењем јавно-приватног партнерства за увођење речног превоза, град започиње пројекат који ће бити вишеструко користан за грађане.

- Увођењем речног саобраћаја, поред користи коју ће имати путници, рационалније ће се користити постојећи систем јавног превоза, што ће довести до растерећења саобраћајне инфраструктуре, а такође и до смањења нивоа загађења и буке - рекао је градоначелник.

У документацији за седницу наводи се да се "линијски превоз обавља аутобусима, тролејбусима, трамвајима, шинским возилима, путничким бродовима, жичаром, по утврђеним линијама и реду вожње уз унапред одрешену тарифу". То би значило и да ће грађани са "бус плус" картицом моћи да уђу у жичару. Ипак, надлежи су досада најављивали да ће она бити комерцијална, и превасхоно намењена туристима, а било је говора да ће карта коштати око 400 динара. Планирано је да траса гондоле између Ушћа и Калемегдана буде дугачка око километар, са 25 кабина како би превозила око 3.000 путника на сат.

Уједно, како се наводи у Одлуци, речни превоз, превоз градском железницом и жичаром уредиће се посебним актима града. Такође, стандарди и услови за означавање стајалишта и возила јавног превоза утврдиће се актима Секретаријата за јавни превоз.

У Информацији за спровођење јавно-приватног партнерства уа увођење рећног превоза наводи се да Град има услове за његов развој јер има 200 километара обала, од Обреновца до Земуна и Гроцке. Пошто Београд нема новца у каси да купи пловила, изгради пристане, ангажује стручно особље, предлаже се спровођење поступка јавно-приватног партнерстава.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)