ЗАТВАРАЊЕ ПРЕЛАЗА ЈОШ НЕИЗВЕСНО: Почело рушење објеката због планиране градње надвожњака преко брзе пруге у Батајници

С. Б. М.

04. 03. 2021. у 08:51

ЗАТВАРАЊЕ ПРЕЛАЗА ЈОШ НЕИЗВЕСНО: Почело рушење објеката због планиране градње надвожњака преко брзе пруге у Батајници

Фото: Ж. Кнежевић

УКЛАЊАЊЕ објеката који се налазе на траси будућег батајничког надвожњака почело је јуче у насељу Шангај.

По налогу Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда ГО Земун је у кратком року урадила 44 решења за експропријацију на овој локацији. Надвожњак ће спојити насеље Шангај са центром Батајнице преко четири колосека брзе пруге.

Ако пружни прелаз буде затворен пре него што надвожњак буде завршен, чега се мештани батајничког насеља Шангај највише прибојавају, они ће бити одсечени од школе, амбуланте, пијаце, цркве. Мештани Шангаја ће без надвожњака, уместо 900 метара до амбуланте, због затварања пружног прелаза због реконструкције, морати колима да обилазе 20 километара преко Бусија, Војке и Нове Пазове до центра Батајнице. Друга могућност је да преко Угриноваца и Добановаца, што је мало краћа рута, изађу на ауто-пут на Нови Сад код пумпе "Црномарковић". Исти проблем имаће и ватрогасци, Хитна помоћ и полиција, јер је тај пружни прелаз једини који повезује два дела Батајнице.

ДУГАЧАК 265, ШИРОК 12,5 МЕТРА

ПРОЈЕКТОМ је предвиђена изградња бетонског надвожњака дужине око 285 метара, ширине 12,5 метара. Надвожњак ће премостити прелаз преко четири колосека брзе пруге и прелаз преко саобраћајница у насељу, налазиће се око 400 метара северно од постојећег пружног прелаза. Заједно са надвожњаком, пројектом је обухваћена реконструкција и изградња више од 1.400 метара околних саобраћајница.

Из ЈП "Инфраструктура железница Србије" понављају да су већ показали пуно разумевање за проблеме становника насеља Шангај. Зато су се радови на постојећем путном прелазу у оквиру изградње пруге за велике брзине протеклих месеци одвијали фазно, без његовог потпуног затварања за друмски саобраћај, иако је пројектом било предвиђено другачије. Наново кажу да је датум затварања пруге неизвестан.

"Новости" су већ извештавале да је главна зачкољица у томе што градња надвожњака није планирана у склопу градње пруге, јер је ранијим планом тај посао преузела на себе Градска дирекција за грађевинско земљиште. Надвожњак је требало да буде завршен пре планираних радова на прузи и њеног затварања. Проблем је и то што ће њима бити потребно скоро годину дана да овај посао заврше!

Остаје нејасно и хоће ли бити саграђен пешачки потходник код железничке станице Батајница, како би пешаци могли да пређу с једне на другу страну пруге.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (3)

Sveilana

05.03.2021. 16:59

Zaista bi bilo strašno da dođe do zatvaranja pružnog prelaza, bez prethodno urađenog altirnativnog prelaza. Šta da rade trudnice, majke sa malom decom, da kruže 20 km. ? Nemaju svi kola, a i ako imaju, to kruženje košta, mi smo svi u krizi, radimo po dva posla da bi preživeli. Kako da se uradi podzemni prolaz kada je taj deo Šangaja podvodan. Šta kad hitno zatreba policja, Ima tu mnogo pitanja!