КАКАВ ТАКСИ ПРЕВОЗ ТРЕБА БЕОГРАДУ? Следеће недеље јавна расправа на Саобраћајном факултету

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

08. 01. 2021. у 12:31

КАКАВ ТАКСИ ПРЕВОЗ ТРЕБА БЕОГРАДУ? Следеће недеље јавна расправа на Саобраћајном факултету

Фото Н. Скендерија

САОБРАЋАЈНИ факултет Универзитета у Београду, како "Новости" незванично сазнају, организоваће следеће недеље јавну расправу "Какав такси превоз треба Београду".

Стручњаци који су урадили студију "Планирање и пројектовање система такси превоза у Београду за период 2020-2024. коју је наручио Град, угостиће представнике такси удружења, струке, Секретаријата за јавни превоз, како би дали своје аргументе на студију.

Изостанак јавне расправе био је прва замерка такси предузетника на рачун студије, која је у "Новостима" објављена у понедељак, а која је за њих била изненађење. Бура се данима не стишава, а удружења реагују.

У Уговорној привредној такси комори Србије кажу да не сумњају у жељу Града да уреди такси делатност, као ни у стручност оних који су ову студију израдили. Ипак, наводе да је "пре него што је угледала светлост дана, студија требало да буде понуђена на увид и расправу главним чиниоцима и извршиоцима такси делатности, предузетницима и фирмама.

- Драстично су промењени услови и параметри на основу којих је студија рађена током 2019. и зато сматрамо да је тренутно непримењива, посебно не у целости! Пандемија вируса корона смањила је потребу за услугама такси превоза преко 50 одсто! С обзиром на то да се студија односи на период од 2020-2024. године немогуће је применити је у потпуности, пошто ће за опоравак привреде бити потребно барем две, три године! Тада овој студији истиче рок и валидност! - наводи Бошко Вукојевић, представник Ко­мо­ре.

НЕРЕАЛАН БРОЈ ВОЗАЧА

ОГЛАСИЛО се и Струковно удружење такси предузетника (СИТАБ). Кажу да је број од 14 просечних вожњи за осам сати неостварив, рачунајући број таксиста и огромне гужве које успоравају проток саобраћаја.

- Препорука из студије од 7.006 возача је нереална са становишта одрживости и у супротности са Законом о превозу путника, у коме је тачно наведен број потребних такси возила у односу на број становника. Што је за Београд 4.194. Сматрамо да би за овакву одрживост цена такси услуга требало омогућити куповину горива по сниженим ценама - наводи Владо Булатовић, представник СИТАБ и додаје да је основни проблем несузбијање незаконитог превоза.

Каже да је оно што највише збуњује такси предузетнике, које Комора и представља, помињање 7.006 возила, по принципу једно возило - један возач!

- Такси предузетници би тај принцип највише желели, али тренутно је на снази закон који дозвољава да предузетници и фирме запошљавају возаче! То у преводу значи, да се тренутно може говорити само о 7.006, назовимо их, "извршилаца такси делатности" у току 24 сата, који би радили по осам часова дневно! Никако о 7.006 возила. У обзир није узета ни чињеница да у Београду постоји око 1.000 такси предузетника који нису у систему везе. Осим тога, око 500 колега је у привременом прекиду делатности - наводи Вукојевић уз напомену да је без уклањања нелегалних превозника са улица Београда, свака студија непримењива!

Подсећамо, из Савеза ауто-такси удружења Србије (САТУС) навели су да такси удружења и привредна друштва неће подржати студију, као и да ће упутити захтев градоначелнику Радојичићу да се она "не усвоји".

Тврде и да би њено прихватање "изазвало револт код такси превозника, који ће се прелити на улице, где би свако у свом возилу исказао лично незадовољство".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

Nenad

08.01.2021. 13:16

Cargo ili Uber, sasvim svejedno. Kao i u svim normalnim zemljama sveta, gde unapred znas koliko ce te voznja kostati. Klasicna taxi usluga je proslost, nesto kao zanimanje kovaca, opancara, saraca, kolara itd...