НАЈАВЉУЈУ БЛОКАДУ ЦЕНТРА ГРАДА: Такси предузетници изненађени студијом Саобраћајног факултета о превозу за период 2020-2024.

С. Б. Милошевић

05. 01. 2021. у 09:11

НАЈАВЉУЈУ БЛОКАДУ ЦЕНТРА ГРАДА: Такси предузетници изненађени студијом Саобраћајног факултета о превозу за период 2020-2024.

План је да возачи имају осмочасовно радно време

ТАКСИ удружења и привредна друштва неће подржати студију Саобраћајног факултета "Планирање и пројектовање система такси превоза путника у Београду за период 2020-2024", чији су део "Новости" објавиле у понедељак.

Објављени подаци изненадили су престоничке таксисте. Из Савеза ауто-такси удружења Србије (САТУС) кажу да ће упутити захтев градоначелнику да се она не "усвоји". Тврде и да би њено прихватање "изазвало револт код такси превозника, који ће се прелити на улице, где би свако у свом возилу исказао своје незадовољство".

Александар Бјелић из САТУС-а наводи да је студија, која предвиђа да је Београду потребно 7.006 такси возила, која раде осам сати у току дана по принципу један аутомобил један возач, прво требало да буде достављена свима, како би се са њом упознали и онда аргументовано учествовали у јавној расправи.

- Да бисмо се бавили бројем возила на стручан начин, а не по политичкој директиви, требало је да од нас траже нове извештаје, јер је током пандемије вируса корона посао пао за 65 одсто. Увидели би колики је обим посла и колики би тада број возила био потребан граду. Требало је да консултују економисте који би им дали реалну слику пада прихода, јер су нам потребне две-три године да се опоравимо и вратимо се на број транспортних захтева који смо имали пре пандемије - наводи Бјелић.

Каже и да је на улицама сада 6.300 возила, што је за 706 мање од броја који се помиње у студији. Наводи да су зато стручњаци са Саобраћајног факултета требало да дају предлог решења проблема више од 500 такси предузетника које су стању привременог прекида, као и да је кључ проблема и решења ту.

- Студија је базирана на броју возила и осам часова рада, а такси предузетници по постојећем Закону могу да запосле возаче на својим возилима. Уједно, у студији се не помиње да се цена такси услуге није мењала седам година, и да су сви параметри за одређивање цена у том периоду повећани за скоро 60 одсто - наводи Бјелић.

И Слободан Дановић из "Бунта" каже да му није јасно како предузетничку радњу могу да ограниче на осмочасовно радно време.

- Студија каже да би требало да имам дупло више вожњи да бих био одржив, али и да престоници треба дупло више возила на улицама, пошто постојећи закон предвиђа да Београд треба да има 4.149 такси возила. То потире једно друго. Кажу и да треба повећати ефикасност такси превоза како би систем био конкурентнији, али коме конкурентнији? Ниједан закон од 2007. или студија, који су се тицали таксиста, нису спроведени у потпуности. Верујем да ће исто бити и са овом студијом. Извући ће из ње само оно што у датом тренутку одговара неким интересним групама.

ПРОЈЕКТОВАНА БОЉА КОНТРОЛА

СТУДИЈОМ је пројектован развој Одељења за мониторинг и контролу рада такси система. Утврђено је би превозници били у потпуности одрживи, и са возилима чија је набавна вредност до 20.000 евра, уколико би oствaрили 14 или више вoжњи дневно. Као кључни проблеми идентификовани су: недовољно дефинисани регулаторни оквири, одсуство контроле на стратешком нивоу управљања, недовољно возила на раду и њихова неусаглашеност са потребама корисника што проузрокује значајан број нереализованих захтева, висока просечна старост возног парка (око 13 година).

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)