МАЊА ПРОВИЗИЈА, ВИШЕ КОНТРОЛОРА: Град у уторак расписује тендер за одабир партнера за наплату карата у јавном превозу

С. Б. Милошевић

28. 12. 2020. у 09:14

ГРАД Београд у уторак расписује отворен тендер за избор партнера за наплату карата и управљање возилима, за наредних 13 година.

МАЊА ПРОВИЗИЈА, ВИШЕ КОНТРОЛОРА: Град у уторак расписује тендер за одабир партнера за наплату карата у јавном превозу

Месечни приход од продаје карата у 2019. био је 621 милион динара

Како "Новости" сазнају, новом набавком тражиће се фирма који ће пристати на 7,92 одсто прихода остварених продајом карата, како је препоручено Студијом саобраћајног факултета, уместо досадашњих 8,53, колико је припадало "Апексу". Град ће тражити од новог партнера и већи број контролора, а уместо "бус плус" картице, имаћемо "БГ картицу".

Тендер ће трајати 60 дана, а услов је да могу да учествују све велике компаније које послују у Европи. Чим јавни позив буде објављен, Секретаријат за јавни превоз ће свим фирмама које се баве тикетингом на Старом континенту послати позив.

Осим чињенице да ће проценат накнаде бити мањи, тендер ће бити и лимитиран до 900 милиона динара (сада је нешто више од 700 милиона). До 900 милиона динара, партнер ће узимати накнаду од 7,92 одсто, док ће у случају месечног прихода преко 900 милиона узимати три одсто. Примера ради, просечни месечни приход од продаје карата у 2019. био је 621 милион динара, што значи да је "Апекс" на основу процента од 8,52 месечно зарађивао око 50 милиона динара.

Новим тендером предвиђено је да буде запослено много више контролора, али и да буде дупло више продајних објеката. Уговором ће бити предвиђена могућност да Град упосли додатни број контролора, за које ће партнеру плаћати минималну цену рада, док ће партнер доплаћивати остатак.

Уместо "бус плус" картице, постојаће "БГ картица". Том градском картицом, суграђани ће, осим превоза, моћи да плаћају паркинг, иду у позориште, али и да остваре бројне попусте.

Пројекат јавно-приватног партнерстава радио је Саобраћајни факултет. Републичка комисија ја дала сагласност за пројекат, а сагласност су летос дали и одборници у Скуштини града. Када најбоља понуда буде одабрана, како би све било транспарентно, сагласност за партнерство ће такође поново морати да дају Републичка комисија и Скупштина града.

Уговор са "Апексом", односно "Бус плусом", истекао је 20. септембра, а анексом уговора продужен је до 31. марта 2021. године, до када би нови партнер требало да буде познат.

ВОЗАЧИМА СТАЛНИ РАДНИ ОДНОС

БЕОГРАД је добио сагласност од Владе да у стални радни однос прими 128 возача, који у ГСП "Београд" раде дуже од две године. Ово предузеће тренутно има 2.938 возача са Д категоријом, од чега је 657 на одређено време.

Ово је написао на свом фејсбук-налогу заменик градоначелника Горан Весић и казао да ГСП тренутно недостаје још 92 шофера. Каже и да је просечна плата возача од 74.000 динара, као и да је пријем у стални радни однос начин да се возачи задрже у земљи.

ЛОНДОН, РИМ, БРАТИСЛАВА...

СИСТЕМ за електронску наплату карата и управљање возилима су одавно постали стандард, и готово да не постоји град у свету који нема електронски систем наплате. Лондон тако има приватног партнера "Кјубик" за наплату карата из САД, а та фирма ради наплату и у Сиднеју, Торонту, Чикагу.

"Кенткарт", чији део је и "Бус плус", карте наплаћује у Дохи и Анталији. Приватне партнере имају и Рим, Братислава и Амстердам.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)