УЛИЦА ДЕО "ЛАНЦА СМРТИ": Проф. др Крсто Липовац анализира две несреће на правцу из Пожешке ка укључењу на Булевар војводе Мишића

С. Б. Милошевић

27. 12. 2020. у 08:51

ПРАВАЦ из Пожешке ка укључењу на Булевар војводе Мишића, а онда на Мост на Ади, претендује да постане црна тачка у граду. За само два месеца овде су се догодиле две саобраћајне незгоде са смртним исходом.

УЛИЦА ДЕО ЛАНЦА СМРТИ: Проф. др Крсто Липовац анализира две несреће на правцу из Пожешке ка укључењу на Булевар војводе Мишића

Фото Д. Миловановић

У уторак по подне овде је погинуо дечак (16) на месту сувозача, који је прешао у супротну траку и сударио се са возилом које се кретало том траком. Почетком новембра, у веома сличној несрећи на истом месту настрадао је возач (19). Осим личне одговорности, очигледно је да би требало испитати и друге околности.

- После сваке незгоде у којима има погинулих, обавеза управљача пута је да наручи независну анализу утицаја пута на настанак и тежину саобраћајне незгоде са погинулима - каже, за "Новости", др Крсто Липовац, шеф Катедре за безбедност саобраћаја на Саобраћајном факултету.

Искусни возачи знају да је ова деоница проблематична, па добро пазе како возе. Признају да имају проблема на овом делу Пожешке и да "лако може да се излети из своје траке и залута у траку за супротан смер".

Професор Липовац, подсећа да највећи број незгода има више утицајних фактора и да је у највећем броју случајева човек најважнији за настанак незгода. Ипак, напомиње да се део утицајних фактора односи на возило, пут и окружење.

- Независна оцена пута после несреће требало би да процени постоје ли шансе да се пут унапреди, како би се ризици смањили у будућности. Али не само ту, већ и на другим сличним локацијама - појашњава професор. Са друге стране, ове независне оцене унапређују наша знања и разумевање проблема безбедности саобраћаја, а могу да покрену измену прописа - наводи саговорник "Новости".

На основу такве анализе, независни оцењивачи би требало да дају препоруке за унапређење пута. Мада су могућности унапређења на конкретном месту у Пожешкој мале, препоруке би се могле односити на промену ширина саобраћајних трака, можда смањивање броја саобраћајних трака, постављање заштитних ограда између коловозних трака и слично. Са друге стране, могло би се размислити о оправданости примене одређених мера смиривања саобраћаја и смањивања брзине, пре уласка на ову деоницу пута као што су постављање вибро-трака, посебне ознаке на коловозу, које визуелно подстичу возаче да смање брзину.

ГЕОМЕТРИЈА ПУТА

Према професоровим речима, ако се пут испитује требало би преиспитати његову геометрију, радијусе кривина, попречне нагибе коловоза, ширине саобраћајних трака и витоперење коловоза (промена смера нагиба коловоза).

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (2)

ШОК: Карлос Алкараз избачен са турнира у Мадриду! Имитирао Надала, па морао да пакује кофере, као и Рафа (ВИДЕО)