ВЕСИЋ О МЕТРОУ: Изградња почиње у децембру 2021. године, вредност 4 милијарде евра

Новости онлине

05. 10. 2020. у 12:41

ЗАМЕНИК градоначелника Београда Горан Весић изјавио је гостујући на ТВ Хепи да ће изградња београдског метроа почети у децембру 2021. године, те да је затворена финансијска конструкција.

ВЕСИЋ О МЕТРОУ: Изградња почиње у децембру 2021. године, вредност 4 милијарде евра

Новости

Пројекат београдског метроа, додао је Весић, вредан је 4 милијарде евра, прва линија 1,8 милијарди евра, а друга 2,2 милијарде евра.

– Прошле седмице, министар финансија Синиша Мали и ја имали смо састанак са амбасадорима Француске и Кине, а са њима су били и представници компнија „Алстом” и „Пауер чајна”. Ту је направљен договор који ће верификовати Влада Кине и Влада Француске, као и Влада Србије. „Алстом” ће радити електромеханику, возове, вагоне, шине, комплетно електрично напајање, односно опрему самог метроа, док ће грађевинске радове обавити кинеска компнија. Однос ће бити 30 према 70. Око 70 одсто вредности посла ће припадати Кинезима, а остало раде Французи. Влада Француске обезбедила је финансирање оног дела који ради њихова компанија. Никада нисам видео да је неко дао повољније услове као што су то урадили Французи да би „Алстом” радио тај посао. Влада Кине ће обезбедити финансирање заједно са својом компанијом „Пауер чајна” за онај други део посла – појаснио је Весић.

Новости

Према његовим речима, у децембру следеће године почеће изградња депоа на Макишком пољу, што представља почетак изградње метроа и тада ће бити тачно 50 година откако је обећан метро у Београду.

– Да бисмо почели да градимо метро, неопходно је да усвојимо план генералне регулације шинских система који ће током ове јесени бити усвојен. Тај план објашњава како ћемо развијати све шинске системе на територији Београда, и метро, и Бг воз, и трамваје. На почетку ћемо дефинисати прве две линије метроа, затим трећу. Француска компнаија „Ежис” тренутно ради на пројектовању прве две линије метроа, што значи да ћемо имати студију изводљивости са пројектом за грађевинску дозволу, а раде се и идејна решења за трећу линију метроа – нагласио је Весић.

Како је навео, прва линија почиње од Макиша и иде преко Железника, Бановог брда, спушта се код Шећеране, иде уз Радничку улицу, затим Савску и долази на Савски трг где се укршта са другом линијом, затим иде ка Тргу републике, Луки Београд, Ади Хуји, Карабурми и Миријеву. Друга линија почиње од Железничке станице Земун и такође се завршава у Миријеву.

Весић је рекао да ће се радити и нове линије Бг воза, те да је предвиђено ширење линије према Сурчину и Обреновцу.

– То значи да ћемо повезати део од Железничке станице Земун према националном стадиону, Аеродрому „Никола Тесла” и центру Сурчина, а затим према Обреновцу. Повезаћемо Сурчин и Обреновац, а већ смо прошле године повезали Барајево и Лазаревац, као и Младеновац. Бг воз ће ићи и према Панчеву. Разговарамо о томе да се поново продужи та линија. Тако ћемо имати Бг воз који ће бити компатибилан са метроом, а радимо и на ширењу трамвајске мреже. То ће бити план развоја Београда. Коначно ће Београд у наредних пет година добити своје шинске системе и постаћемо права метропола – рекао је Весић.

Последење три и по године имамо око 4.000 аутомобила више месечно, навео је Весић и додао да је због тога метро важан.

– Већ смо довољно велики град да без метроа не можемо да функционишемо. Када будемо имали нове трамваје, затим трамваје који ће имати предност и када будемо реорганизовали наше линије, нећемо имати ситуацију да се осам одсто људи вози трамвајем. Наши трамваји су потпуно неискоришћени. Овај град ће за пет до шест година имати решен саобраћај – казао је Весић.

Весић је навео и то да је са главним урбанистом Марком Стојчићем постигнут договр да се за сваку станицу метроа, а биће их 43 на прве две линије, распише архитектонски конкурс и да домаће архитекте буду задужене да осмисле ту станицу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.

18. 04. 2024. у 10:17

Коментари (1)

РОДИТЕЉИ ОСМАКА ИЗ ЖЕЛЕЗНИКА У ШОКУ: Сазнали пред пут да им деца иду на екскурзију - дестинација Тара