ШИРИЋЕ ТРОТОАРЕ, РАМПЕ ЗА ВОЗИЛА: Реконструкција Палмотићеве и Страхињића Бана следеће године

С. Б. М.

16. 09. 2020. у 19:00

ШИРИЋЕ ТРОТОАРЕ, РАМПЕ ЗА ВОЗИЛА: Реконструкција Палмотићеве и Страхињића Бана следеће године

Фото: В. Н.

УЛИЦЕ Палмотићева и Страхињића Бана, већ следеће године могле би да добију ново рухо.

Дан после писања "Новости" о стању тротоара у Палмотићевој, које је корење дрвећа изровало, а паркинг места су неусловна, огласио се градски архитекта Марко Стојчић.

Урбаниста наводи да је покренут поступак за израду пројектне документације за реконструкцију ових саобраћајница, а основна идеја је "да се те улице уреде како би једноставније и боље функционисало паркирање у оквиру зона предвиђених за то".

Како Стојчић наводи, процена је да је коловоз превелике ширине у односу на потребе, и да је ово права прилика да се изгради тротоар прописне ширине.

- Реконструкција ће омогућити несметано кретање пешака и да се коначно онемогући паркирање возила до самих објеката, с обзиром на то да пешаци у обе ове улице не могу да функционишу нормално. То ће се урадити науштрб ширине коловоза. Уједно, биће размотрена могућност да се у Улици Страхињића Бана изгради и бициклистичка стаза којом би се повезали делови од Француске улице до Калемегдана. Будући изглед, обезбедиће решење које у потпуности задовољава потребе Београђана, а са друге стране даје првенство пешацима у односу на аутомобиле - каже Стојчић.

Фотзо. В. Н.

Израду техничке документације за реконструкцију улица Страхињића бана од Француске до Тадеуша Кошћушког и Палмотићеве улице расписао је Секретаријат за инвестиције. Рок за подношење понуда је 12. октобар.

За Палмотићеву се у техничкој документацији тражи да се уради идејно решење и пројекат за извођење. Зона обухвата део од Косовске до Џорџа Вашингтона, Улицу Милана Кашанина, као и Улицу Милутина Бојића.

ТРАЖЕ АНАЛИЗУ ТЛА

ЗА израду техничке документације за обнову Страхињића Бана неопходно је спровести бушења и анализу тла како би се одредила носивост. Техничким решењем саобраћајних површина предвидети тротоаре адекватне за стамбено-пословну зону, како по питању ширина, тако и по питању застора од камена. Подлогу предвидети да носи и снабдевачки и интервентни саобраћај, за возила до три и по тоне. На свакој раскрсници обезбедити по једно паркинг-место за лака доставна возила ради претовара робе.

- Уколико постоје просторне могућности у регулацији предметне улице организовати обострано паркирање. Техничким решењем саобраћајних површина обезбедити проточност и безбедност саобраћаја. На местима где је могуће да буде угрожена безбедност пешака предвидети заштитне стубиће којима се спречава недозвољено приступање возила на тротоаре. Дуж улице присутан је дрворед у надлежности је ЈКП "Зеленило-Београд". Планом у потпуности заштитити постојеће јавно зеленило и увести нове саднице где год за то постоје просторне могућности - наводи се у документацији.

Почетак улице Страхињића Бана, до Француске обновљена је у склопу уређења Скадарлије, претпрошле године. Тада су градски челници најавили њену реконструкцију до Тадеуша Кошћушког за ову годину.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)