БЛОК 42 ЈОШ ЧЕКА УСЛОВЕ: Весић најавио измештање појединих аутобуских линија и полазака са БАС до краја 2020.

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

07. 08. 2020. у 05:00

БЛОК 42 ЈОШ ЧЕКА УСЛОВЕ: Весић најавио измештање појединих аутобуских линија и полазака са БАС до краја 2020.

Фото З. Јовановић

У БЛОКУ 42 на Новом Београду, прекопута тржног центра на отвореном, убрзано се гради нова аутобуска станица.

Бетонирано је скоро 90 одсто станичног платоа, постављени су шипови за нову станичну зграду и урађен темељ. Тренутно се раде и приступне саобраћајнице, а заменик градоначелника Горан Весић каже да ће до краја године ту бити измештен део саобраћаја са Београдске аутобуске станице (БАС). Из БАС пак кажу да ће измештање саобраћаја зависити од динамике послова и када се испуне сви услови за то.

РОКОВИ Градилиште на Новом Београду, Фото З. Јовановић

- Асфалтирање станичног платоа би ускоро требало да почне, а како се очекује, компанија БАС би то требало до октобра комплетно да заврши. У међувремену је завршен анекс нове аутобуске станице, који ће у будућности повезивати аутобуску и железничку станицу Нови Београд. Он ће у функцију бити стављен већ на јесен. Када буде завршен станични плато, користећи тај анекс, моћи ћемо да пребацимо део аутобуских линија, односно полазака и долазака на нову аутобуску станицу - рекао је Весић.

ФИНАНСИРАЊЕ

АУТОБУСКУ станицу у Блоку 42, о свом трошку, гради компанија БАС. На основу уговора о јавно-приватном партнерству са Градом, управа престонице треба да обезбеди локацију, прикључке и приступне саобраћајнице.

Из БАС, за "Новости", кажу да ће део саобраћаја из центра у Блок 42 пребацити када се за то створе услови, али да то зависи од динамике послова на градилишту.

- Анекс је урађен и у току је технички пријем тог објекта, а било је речи одавно да се он да на коришћење БАС, док се нова станица не сагради. У међувремену, темељи и шипови главне станичне зграде су урађени. Дуго смо чекали на измену плана детаљне регулације, како бисмо у складу са њим могли да добијемо грађевинску дозволу. План је сада предат на увид, па чекамо добијање грађевинске дозволе како бисмо могли да почнемо са градњом саме зграде - наводе у БАС.

МАЊЕ СТАНИЦЕ НА ОБОДУ ГРАДА

ДА Град Београд истовремено разматра могућност да, кроз измену плана генералне регулације, обезбеди и неколико мањих аутобуских станица, открио је заменик градоначелника Горан Весић. Каже да ће оне бити понуђене БАС на управљање, као партнеру Града. То ће бити аутобуске станице по ободима града како би се растеретио улазак у Београд.

ОПРЕМАЊЕ Део ентеријера нове станице, Фото З. Јовановић

Да ли ће на јесен бити пребачени неки поласци и доласци у Блок 42 или ће се због сложености система чекати да се нова зграда у потпуности заврши, остаје да се види. Чињеница је да анекс јесте завршен, али и да је далеко од будућих станичних платоа, као и да по величини не може да замени БАС, у смислу допунских садржаја, величине чекаоница и других параметара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (6)

veselnik

07.08.2020. 16:31

Svi urbanisticki planovi, razvijani decenijama, postali su "kolateralna steta" Beograda na vodi. Glavna zeleznicka stanica, BAS, Stari i "novi" savski most, Savski trg i buduci tunel do Dorcola, premestanje planiranih linija metroa... "Lex specialis" je ponistio i u nistio sve vazece zakonite planove, izrada potpuno novih je u rukama "specijalista", tako da je do dozvola za gradnju dug put.

marko

07.08.2020. 19:30

@veselnik - Ne vidim nikakav problem da se autobuska stanica izmesti iz centra grada jer je tu definitivno nije mesto...Na mestu udzerica i nekih magacina punih glodara nice novo lice Beograda...Kome nije jasno nega gleda fotografije i neka uporedjuje...Kada se zavrsi taj Savski Trg neka onda slede komentari..

Milos

07.08.2020. 19:54

@veselnik - Pa nije tako. Ti svi urbanisticki planovi koje spominjes nisu bili realizovani decenijama i niko nije ni prstom mrdnuo vise od pola veka da nesto uradi po tom pitanju. Beograd je upravo tu gde ti sve spominjes dosao do tolikog raspada, da to ni civilizacijski niti bilo kako, ekonomski, urbanistcki nije licilo na nista. Totalni raspad sistema pre "Lex specialis". E sada kada je to konacno neko uzeo da sredi i ruku na srce sve to izgleda odlicno i tek ce da bude kada se zavrsi, e nasli se duzebriznici poput tebe da sa kao nesto zabrinu za izgled i funkcionalnost Beograda. E, pa nece moci. Beograd i Srbija idu napred i svidelo se to nekome ili ne, izgleda jako dobro i sve pohvale za ove trenutne projekte infrastrukture, a posebno Beogradu na vodi, koji je i pokrenuo sve to.

veselnik

08.08.2020. 03:05

@Milos - Generalni urbanisticki principi i dugorocno planiranje ne mogu da "propadnu", mogu samo da se koriguju (osavremene), a ne potpuno odbace! Planovi nisu bili realizovani jer nije bilo realnih finansija, a ne zato sto nisu bili dobri! Sada finansije drze i kontrolisu tajkuni i mafijasi, tako da oni (u sprezi sa vlasti) odlucuju sta ce i kako da se radi, kako bi sto vise ONI zaradili. Tu vise struka nema pravo glasa, samo se aminuju direktive, a gradjani (i grad) su kolateralna steta. Raspad "onog" sistema ne moze da opravda ovo divljanje bez sistema.

Miki Zg

07.08.2020. 20:43

@veselnik - Vjerojatno ste gosp. član NVO Ne davimo BG ? Davite Vi BG već dugo parama stranih financijera ,domaćih tajkuna u stilu : Što u Srbiji gore ,vama bolje ,više će kapnuti love od mentora ?