ДА ЛИ ЋЕ АПЕКС ПРИСТАТИ НА МАЊЕ? Секретаријат за јавни превоз припрема одабир новог партнера наплате карата

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

четвртак, 06. 08. 2020. у 07:38

ДА ЛИ ЋЕ АПЕКС ПРИСТАТИ НА МАЊЕ? Секретаријат за јавни превоз припрема одабир новог партнера наплате карата

Фото Н. Фифић

СЕКРЕТАРИЈАТ за јавни градски превоз ускоро би требало да распише јавну набавку за избор партнера за наплату карата и управљање возилима, пошто уговор са "Апексом" односно "Бус плусом", истиче 20. септембра.

Према важећем уговору, "Апексу" је припадало 8,53 одсто прихода остварених продајом карата, док ће Град сада највероватније тражити партнера који би пристао на 7,92 одсто. Да ли ће "Апекс" прихватити нижу понуду или ће се појавити неко други, за сада је немогуће прогнозирати.

На питање хоће ли конкурисати на новом тендеру, кажу да ће одлуку о учешћу на јавној набавци донети већински оснивач ове фирме - турска компанија "КентКарт". Наводе и да ће одлука о прихватању процента од 7,92 одсто зависити од услова тендера.

ГРОЧАНИ НАЈВИШЕ ПУТУЈУ

СТУДИЈА Саобраћајног факултета показала је да се јавним превозом највише крећу житељи 3. и 4. зоне, односно приградских општина. Тако Грочани обаве 20.066 кретања у дану, док Лазаревчани највише кретања имају унутар своје општине чак 11.424. Најмање је кретања у Земуну -1.232, док се из једне ка другој општини најмање крећу становници Савског венца (304).

Одлуку о предлогу јавно-приватног партнерства на прошлој седници усвојила је Скупштина града, а направљен је на основу студије коју је урадио Саобраћајни факултет у Београду.

Како се наводи у документацији, ново партнерство требало би да се склопи за наредних 13 година, а овај период изабран је, јер ослобађа град доброг дела трошкова, а други је то што и Смарт план развоја система јавног превоза препознаје 2033. као циљну планску годину.
Град ће, на основу искуства, сада кроз ново партнерство тражити да се унапреди систем контроле превоза путника, да се смањи могућност злоупотребе у систему, унапреди механизам за надгледање и контролу превозника кроз увођење нових функционалности у систем, али и кроз побољшање начина информисања путника.

ДОДАТНИ ПРИХОД НА КАРТАМА

ПРЕМА постојећем уговору са "Апексом", њима припадају приходи од издавања бесконтактних смарт картица корисницима. Тако је у 2019. продато 219.904 персонализованих картица по цени од 250 динара, 325.182 неперсонализоване картице такође по цени од 250 динара и 201.824 папирних картица од 40 динара.

Оно што су превозници у анкетама, које је спроводио Саобраћајни факултет, наводили као најбитније јесте повећање и заштита прихода, а онда унапређење система за наплату карата. Када су корисници у питању, као најлошији део система оцењен је рад службе контроле путника и систем за бројање путника.

Ипак, питање од највеће осетљивости јесте висина надокнаде, односно провизије, за уговорене послове коју би Град плаћао приватном партнеру за одржавање система за наплату карата и управљање возилима. И баш зато што су интереси јавног и приватног партнера око овога директно супротстављени, препорука усвојеног предлога је да висина провизије треба да буде кључни критеријум за одабир најповољнијег приватног партнера.
Просечни месечни приход од продаје карата у 2019. био је 621 милион динара, што знаћи да је "Апекс" на основу процента од 8,52 месечно зарађивао око 50 милиона динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)

Radojks

06.08.2020. 17:49

Svesni smo da se prevoz placati mora . Svesni smo da se vozimo u novim autobusima ,a ponajvise u starim gde greje sa svih strana i nema vazduha. Ali nismo svesni da karta isto kosta za 2 stanice i 25 stanica. Zar netko tko pravi te cene razmislja o tome. Nista putnicima neznaci sat i 45 minuta trajanje karte kada on ide na posao i nema vremena da se vozi taj sat. Razmislite o tome i putnici ce biti zadovoljni i kucati redovno karte.

duca011

06.08.2020. 21:38

Ukinuti placanje prevoza i uvesti taksu od recimo 1200 din za one koji se voze sami u kolima. Automatski si omogucio svima koji to zele da koriste javni prevoz, destimulisao one koji nemaju para da se voze i gde treba i gde ne treba svojim automobilom, a gubitak se pokrije od takse. Prosto i jednostavno. Kako sami kazu mesecno se naplati oko 5 miliona eur sto za Beograd i nisu neke pare. To je 5 miliona putnika u koji bi placali taksu u toku meseca, odnosno oko 170 000 dnevno koji hoce da plate komfor. Vrlo prosto.Ustede visestruke u smislu ukupne potrosnje goriva, manjih guzvi, manje zagadjenja...