ДА ЛИ ЋЕ "АПЕКС" ПРИСТАТИ НА МАЊЕ? Секретаријат за јавни превоз припрема одабир новог партнера наплате карата

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

06. 08. 2020. у 07:38

СЕКРЕТАРИЈАТ за јавни градски превоз ускоро би требало да распише јавну набавку за избор партнера за наплату карата и управљање возилима, пошто уговор са "Апексом" односно "Бус плусом", истиче 20. септембра.

ДА ЛИ ЋЕ АПЕКС ПРИСТАТИ НА МАЊЕ? Секретаријат за јавни превоз припрема одабир новог партнера наплате карата

Фото Н. Фифић

Према важећем уговору, "Апексу" је припадало 8,53 одсто прихода остварених продајом карата, док ће Град сада највероватније тражити партнера који би пристао на 7,92 одсто. Да ли ће "Апекс" прихватити нижу понуду или ће се појавити неко други, за сада је немогуће прогнозирати.

На питање хоће ли конкурисати на новом тендеру, кажу да ће одлуку о учешћу на јавној набавци донети већински оснивач ове фирме - турска компанија "КентКарт". Наводе и да ће одлука о прихватању процента од 7,92 одсто зависити од услова тендера.

ГРОЧАНИ НАЈВИШЕ ПУТУЈУ

СТУДИЈА Саобраћајног факултета показала је да се јавним превозом највише крећу житељи 3. и 4. зоне, односно приградских општина. Тако Грочани обаве 20.066 кретања у дану, док Лазаревчани највише кретања имају унутар своје општине чак 11.424. Најмање је кретања у Земуну -1.232, док се из једне ка другој општини најмање крећу становници Савског венца (304).

Одлуку о предлогу јавно-приватног партнерства на прошлој седници усвојила је Скупштина града, а направљен је на основу студије коју је урадио Саобраћајни факултет у Београду.

Како се наводи у документацији, ново партнерство требало би да се склопи за наредних 13 година, а овај период изабран је, јер ослобађа град доброг дела трошкова, а други је то што и Смарт план развоја система јавног превоза препознаје 2033. као циљну планску годину.
Град ће, на основу искуства, сада кроз ново партнерство тражити да се унапреди систем контроле превоза путника, да се смањи могућност злоупотребе у систему, унапреди механизам за надгледање и контролу превозника кроз увођење нових функционалности у систем, али и кроз побољшање начина информисања путника.

ДОДАТНИ ПРИХОД НА КАРТАМА

ПРЕМА постојећем уговору са "Апексом", њима припадају приходи од издавања бесконтактних смарт картица корисницима. Тако је у 2019. продато 219.904 персонализованих картица по цени од 250 динара, 325.182 неперсонализоване картице такође по цени од 250 динара и 201.824 папирних картица од 40 динара.

Оно што су превозници у анкетама, које је спроводио Саобраћајни факултет, наводили као најбитније јесте повећање и заштита прихода, а онда унапређење система за наплату карата. Када су корисници у питању, као најлошији део система оцењен је рад службе контроле путника и систем за бројање путника.

Ипак, питање од највеће осетљивости јесте висина надокнаде, односно провизије, за уговорене послове коју би Град плаћао приватном партнеру за одржавање система за наплату карата и управљање возилима. И баш зато што су интереси јавног и приватног партнера око овога директно супротстављени, препорука усвојеног предлога је да висина провизије треба да буде кључни критеријум за одабир најповољнијег приватног партнера.
Просечни месечни приход од продаје карата у 2019. био је 621 милион динара, што знаћи да је "Апекс" на основу процента од 8,52 месечно зарађивао око 50 милиона динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПЕНЗИОНЕРКА У ШОКУ: Добила три милиона динара на лотоу, а онда је полиција покренула ИСТРАГУ

ПЕНЗИОНЕРКА У ШОКУ: Добила три милиона динара на лотоу, а онда је полиција покренула ИСТРАГУ

БРИТАНСКА пензионерка Амелија Барнхам је неколико пута добила на лутрији. Мултинационални оператер лутрије је због тога ангажовао истражитеље да провере 69-годишњакињу из Лондона, а она каже како се због тога осећа као криминалац.

18. 03. 2024. у 15:10 >> 15:11

Коментари (4)

ЕНЕРГЕТСКА ЕФИКАСНОСТ: Наша заједничка одговорност и корист