БЕОГРАДСКИ ТУНЕЛИ: Подземни свет испод српске престонице

Новости онлине

11. 10. 2023. у 07:00

БЕОГРАД је град који има богату и бурну историју, која се огледа у његовој архитектури, култури и духу. Међутим, оно што многи не знају је да Београд има и свој подземни свет, који се састоји од различитих тунела који повезују разне делове града и служе за разне намене.

БЕОГРАДСКИ ТУНЕЛИ: Подземни свет испод српске престонице

Фото: А. Саханић

Неки од тих тунела су део београдског железничког чвора, који је настао у другој половини 20. века као модеран систем за превоз путника и робе. Други су део историјског наслеђа, који сведоче о разним епохама и догађајима који су обележили Београд. 

Железнички тунели су део београдског железничког чвора, који је изграђен у периоду од 1976. до 1987. године, са циљем да се унапреди и модернизује железнички саобраћај у Београду и околини. Ови тунели повезују главну железничку станицу Прокоп са осталим пругама које воде ка западу, северу и југу града. Укупна дужина ових тунела је око 14 км, а неки од њих имају и подземне станице, као што је станица Вуков споменик, која је изграђена 1995. године. 

Неки од најпознатијих железничких тунела су:

- Врачарски тунел, који повезује станицу Карађорђев парк са станицом Панчевачки мост, и има дужину од око 3.500 метара. Овај тунел има и станицу Вуков споменик, која је једна од најфреквентнијих у граду. 

- Дедињски тунел, који повезује станицу Прокоп са станицом Раковица, и има дужину од око 3.000 метара. Овај тунел пролази испод Дедиња, једног од најелитнијих делова Београда. 

- Стадионски тунел, који повезује станицу Прокоп са станицом Вуков споменик, и има дужину од око 550 метара. Овај тунел пролази тачно испод стадиона Партизан, једног од највећих спортских објеката у Београду. 

- Сењачки тунел, који повезује станицу Прокоп са станицом Топчидер, и има дужину од око 200 метара. Овај тунел пролази испод Улице кнеза Милоша, једне од најважнијих саобраћајница у граду. 

Фото: А. Саханић

- Кнежевачки тунел, који повезује станицу Раковица са ранжирном станицом Макиш, и има дужину од око 2.000 метара. Овај тунел пролази испод Видиковца, једног од највећих насеља у Београду. Овај тунел се не користи за путнички саобраћај, већ само за превоз робе. 

Железнички тунели су важан део инфраструктуре Београда, који омогућавају брз и ефикасан превоз људи и робе, али и представљају прави подземни град, који крије многе занимљивости и тајне.

Историјиски тунели

Историјски тунели су део културног и историјског наслеђа Београда, који сведоче о разним епохама и догађајима који су утицали на судбину града. Неки од ових тунела су настали као део војне и одбрамбене стратегије, док су други служили за комуникацију и транспорт.

Неки од ових тунела су отворени за јавност, док су други затворени или заборављени. Неки од најпознатијих историјских тунела су:

- Теразијски тунел, који повезује Теразије са Савским тргом, и има дужину од око 400 метара. Овај тунел је изграђен 1896. године, као део пројекта регулације Теразијске терасе, и представља најстарији саобраћајни тунел у Београду. Овај тунел је данас отворен за саобраћај, и представља најближу везу између центра града и Бранковог моста. 

- Калемегдански тунел, који повезује Доњи град са Горњим градом на Калемегдану, и има дужину од око 200 метара. Овај тунел је изграђен 1934. године, као део пројекта уређења тврђаве, и служио је за пролазак возила и пешака. Овај тунел је данас затворен за саобраћај, али је отворен за посетиоце, који могу да виде разне изложбе и инсталације. 

- Карађорђев парк тунел, који повезује Карађорђев парк са Улицом кнеза Милоша, и има дужину од око 100 метара. 

- Косанчићев венац тунел, који повезује Косанчићев венац са Савском улицом, и има дужину од око 300 метара. Овај тунел је изграђен 1961. године, као део пројекта изградње новог моста преко Саве, и служио је за пролазак возила и пешака. Овај тунел је данас затворен за саобраћај, али је отворен за посетиоце, који могу да виде разне мурала и графите. 

Историјски тунели су важан део културног и историјског идентитета Београда, који откривају разне приче и легенде о граду, али и представљају прилику за очување и валоризацију културног наслеђа.

Београдски тунели су део подземног света који се налази испод српске престонице, и који има различите функције и значења. Неки од тих тунела су део савременог система железничког саобраћаја, који омогућава брз и ефикасан превоз путника и робе. Други су део историјског и културног наслеђа, који сведоче о разним епохама и догађајима који су утицали на судбину града. Београдски тунели су део душе и идентитета Београда, који заслужују пажњу и поштовање.

Фото: град Београд

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
(УЗНЕМИРУЈУЋЕ) СРБИН У УН ПОКАЗАО СЛИКЕ: Обезглављени српски војници од стране Ал Каиде - Мојој баби су откинули гркљан

(УЗНЕМИРУЈУЋЕ) СРБИН У УН ПОКАЗАО СЛИКЕ: Обезглављени српски војници од стране Ал Каиде - "Мојој баби су откинули гркљан"

У ЊУЈОРКУ се данас, у организацији Сталне мисије Републике Србије при Уједињеним нацијама, одржала панел дискусија "Ми говоримо, јер они не могу - гласови које треба чути" сведочанства сведока и жртава рата у БиХ.

22. 05. 2024. у 18:13

ИЛИЈЕ НАСТАСЕ ЕКСКЛУЗИВНО ЗА НОВОСТИ: Новак Ђоковић најбољи по свим мерилима, сећам се Лепе Брене и шљивовице

ИЛИЈЕ НАСТАСЕ ЕКСКЛУЗИВНО ЗА "НОВОСТИ": Новак Ђоковић најбољи по свим мерилима, сећам се Лепе Брене и шљивовице

НЕМА правог љубитеља тениса који би могао да набраја великане "белог спорта", а да заборави на "румунског лакрдијаша" Илијеа Настасеа, оригиналног "лошег момка" тениса. Некада први играч планете у ексклузивном разговору за "Новости" говорио је о документарном филму снимљеном о њему, српском народу, шљивовици, а неизбежна тема био је најбољи тенисер свих времена - Новак Ђоковић.

22. 05. 2024. у 20:00 >> 20:57

Коментари (0)

ЛЕТОВАЊЕ У ХУРГАДИ: Ово су цене и повољности за ту дестинацију (ФОТО)