БЕОГРАДСКИ ТУНЕЛИ: Подземни свет испод српске престонице
БЕОГРАД је град који има богату и бурну историју, која се огледа у његовој архитектури, култури и духу. Међутим, оно што многи не знају је да Београд има и свој подземни свет, који се састоји од различитих тунела који повезују разне делове града и служе за разне намене.
Неки од тих тунела су део београдског железничког чвора, који је настао у другој половини 20. века као модеран систем за превоз путника и робе. Други су део историјског наслеђа, који сведоче о разним епохама и догађајима који су обележили Београд.
Железнички тунели су део београдског железничког чвора, који је изграђен у периоду од 1976. до 1987. године, са циљем да се унапреди и модернизује железнички саобраћај у Београду и околини. Ови тунели повезују главну железничку станицу Прокоп са осталим пругама које воде ка западу, северу и југу града. Укупна дужина ових тунела је око 14 км, а неки од њих имају и подземне станице, као што је станица Вуков споменик, која је изграђена 1995. године.
Неки од најпознатијих железничких тунела су:
- Врачарски тунел, који повезује станицу Карађорђев парк са станицом Панчевачки мост, и има дужину од око 3.500 метара. Овај тунел има и станицу Вуков споменик, која је једна од најфреквентнијих у граду.
- Дедињски тунел, који повезује станицу Прокоп са станицом Раковица, и има дужину од око 3.000 метара. Овај тунел пролази испод Дедиња, једног од најелитнијих делова Београда.
- Стадионски тунел, који повезује станицу Прокоп са станицом Вуков споменик, и има дужину од око 550 метара. Овај тунел пролази тачно испод стадиона Партизан, једног од највећих спортских објеката у Београду.
- Сењачки тунел, који повезује станицу Прокоп са станицом Топчидер, и има дужину од око 200 метара. Овај тунел пролази испод Улице кнеза Милоша, једне од најважнијих саобраћајница у граду.
- Кнежевачки тунел, који повезује станицу Раковица са ранжирном станицом Макиш, и има дужину од око 2.000 метара. Овај тунел пролази испод Видиковца, једног од највећих насеља у Београду. Овај тунел се не користи за путнички саобраћај, већ само за превоз робе.
Железнички тунели су важан део инфраструктуре Београда, који омогућавају брз и ефикасан превоз људи и робе, али и представљају прави подземни град, који крије многе занимљивости и тајне.
Историјиски тунели
Историјски тунели су део културног и историјског наслеђа Београда, који сведоче о разним епохама и догађајима који су утицали на судбину града. Неки од ових тунела су настали као део војне и одбрамбене стратегије, док су други служили за комуникацију и транспорт.
Неки од ових тунела су отворени за јавност, док су други затворени или заборављени. Неки од најпознатијих историјских тунела су:
- Теразијски тунел, који повезује Теразије са Савским тргом, и има дужину од око 400 метара. Овај тунел је изграђен 1896. године, као део пројекта регулације Теразијске терасе, и представља најстарији саобраћајни тунел у Београду. Овај тунел је данас отворен за саобраћај, и представља најближу везу између центра града и Бранковог моста.
- Калемегдански тунел, који повезује Доњи град са Горњим градом на Калемегдану, и има дужину од око 200 метара. Овај тунел је изграђен 1934. године, као део пројекта уређења тврђаве, и служио је за пролазак возила и пешака. Овај тунел је данас затворен за саобраћај, али је отворен за посетиоце, који могу да виде разне изложбе и инсталације.
- Карађорђев парк тунел, који повезује Карађорђев парк са Улицом кнеза Милоша, и има дужину од око 100 метара.
- Косанчићев венац тунел, који повезује Косанчићев венац са Савском улицом, и има дужину од око 300 метара. Овај тунел је изграђен 1961. године, као део пројекта изградње новог моста преко Саве, и служио је за пролазак возила и пешака. Овај тунел је данас затворен за саобраћај, али је отворен за посетиоце, који могу да виде разне мурала и графите.
Историјски тунели су важан део културног и историјског идентитета Београда, који откривају разне приче и легенде о граду, али и представљају прилику за очување и валоризацију културног наслеђа.
Београдски тунели су део подземног света који се налази испод српске престонице, и који има различите функције и значења. Неки од тих тунела су део савременог система железничког саобраћаја, који омогућава брз и ефикасан превоз путника и робе. Други су део историјског и културног наслеђа, који сведоче о разним епохама и догађајима који су утицали на судбину града. Београдски тунели су део душе и идентитета Београда, који заслужују пажњу и поштовање.
(УЗНЕМИРУЈУЋЕ) СРБИН У УН ПОКАЗАО СЛИКЕ: Обезглављени српски војници од стране Ал Каиде - "Мојој баби су откинули гркљан"
У ЊУЈОРКУ се данас, у организацији Сталне мисије Републике Србије при Уједињеним нацијама, одржала панел дискусија "Ми говоримо, јер они не могу - гласови које треба чути" сведочанства сведока и жртава рата у БиХ.
22. 05. 2024. у 18:13
НЕВЕРОВАТАН СНИМАК ИЗ БЕОГРАДА: Велико невреме носило људе по улицама, не могу да се зауставе (ВИДЕО)
ПРАВИ потоп настао је синоћ на улицама Београда када се на престоницу сручило велико невреме.
22. 05. 2024. у 12:40
ИЛИЈЕ НАСТАСЕ ЕКСКЛУЗИВНО ЗА "НОВОСТИ": Новак Ђоковић најбољи по свим мерилима, сећам се Лепе Брене и шљивовице
НЕМА правог љубитеља тениса који би могао да набраја великане "белог спорта", а да заборави на "румунског лакрдијаша" Илијеа Настасеа, оригиналног "лошег момка" тениса. Некада први играч планете у ексклузивном разговору за "Новости" говорио је о документарном филму снимљеном о њему, српском народу, шљивовици, а неизбежна тема био је најбољи тенисер свих времена - Новак Ђоковић.
22. 05. 2024. у 20:00 >> 20:57
Коментари (0)