ФОРМУЛА 1 НА КАЛЕМЕГДАНУ: Симбол храбрости, вештине и страсти

Новости онлине

22. 07. 2023. у 10:07

ФОРМУЛА на Калемегдану је назив за историјску трку аутомобила која је одржана 3. септембра 1939. године на стази око Београдске тврђаве, која је била део првенства Европе у брдској вожњи.

ФОРМУЛА 1 НА КАЛЕМЕГДАНУ: Симбол храбрости, вештине и страсти

Фото: Википедија/јавно власништво

Ова трка је била јединствена по томе што је била једина трка Формуле 1 која је одржана за време Другог светског рата, и што је привукла велику пажњу јавности и медија, како у Југославији, тако и у иностранству.

Трка је имала две категорије: возаче аматерског и професионалног статуса, који су возили различите моделе аутомобила, углавном италијанске, немачке и француске производње. Укупно је учествовало 37 возача, од којих је 12 било из Југославије, а остали из Италије, Немачке, Француске, Мађарске, Румуније и Бугарске.

Стаза је била дуга 2,7 километара, и пролазила је кроз Калемегдански парк, поред Војног музеја, споменика Победнику, Сахат куле и Зиндан капије, и завршавала се код Карађорђеве улице.

Трка је имала три круга, а укупна дужина је била 8,1 километар. Била је веома узбудљива и драматична, јер је била пуна преокрета, судара, кварова и изненађења.

Највећа сензација је била победа италијанског аса Тација Нуволарија, који је возио Алфа Ромео 12Ц-37, и који је успео да надмаши фаворизованог Немца Хермана Лангера, који је возио Мерцедес-Бенз W154. Нуволари је победио са временом од 5 минута и 11 секунди, што је био нови рекорд стазе, док је Лангер био други са заостатком од 6 секунди. Треће место је освојио Француз Рене Драјфус, који је возио Талбот-Лаго Т150Ц. Најбоље пласирани Југословен је био Бошко Миленковић, који је возио Бугатти Т35Б, и који је заузео шесто место.

Трка је привукла огромну пажњу публике, која је дошла у великом броју да прати спектакл.

Процењује се да је трку пратило око 100.000 гледалаца, што је било око трећине становништва Београда у то време.

Трка је такође била медијски пропраћена, како од стране домаћих, тако и од страних новинара и фотографа, који су слали извештаје и слике у своје земље. Трка је била и политички значајна, јер је показала да је Југославија способна да организује велики међународни догађај, и да је у добрим односима са различитим државама, упркос тензијама које су владале у Европи пред избијање рата.

Формула на Калемегдану је, дакле, била једна од најважнијих и најзанимљивијих спортских манифестација у историји Београда и Југославије, која је оставила дубок траг у сећању и култури народа. 

Ова трка је била симбол храбрости, вештине и страсти возача, који су се надметали за славу и част, али и симбол мира, сарадње и пријатељства међу народима, који су се окупили да уживају у лепоти и узбуђењу аутомобилског спорта.

Фото: град Београд

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

ИЗГУБИО САМ 400.000 ЕВРА, ДУЖАН САМ ЈОШ 80.000: Сурова исповест Александра бившег коцкара (ВИДЕО)