СРУШЕНА ПОСЛЕДЊА ПРЕПРЕКА Деоница од Новог Београда до Сурчина завршава се до краја месеца

Ш. МАРОВИЋ

10. 03. 2023. у 13:23

ПОСЛЕДЊА кућа која је кочила завршетак пројекта брзе саобраћајнице од Новог Београда до Сурчина коначно је срушена пре два дана, па су се радови одмах интензивирали, а јуче је на градилишту био велики број радника и механизације. Преговори државе са власницима неколико објеката трајали су месецима и коначно је дошло до договора, па се последњих 500 метара путног правца дужине 7,8 километара приводи крају. Рок за завршетак је 31. март.

СРУШЕНА ПОСЛЕДЊА ПРЕПРЕКА Деоница од Новог Београда до Сурчина завршава се до краја месеца

Privatna arhiva

Куће из којих власници нису хтели да се иселе више од годину и по дана налазиле су се у близини будућег кружног тока на Новом Београду. Иако је остатак саобраћајнице одавно завршен, нерешени имовинско-правни односи у Виноградској улици кочили су бржу реализацију самог пројекта. Радови на уређењу магистрале од Сурчина до Новог Београда почели су у марту 2021. године. Рок за завршетак улице био је 18 месеци, па су рокови продужени за око пола године.

Privatna arhiva

ПРОМЕНЕ Возила ће се на нову саобраћајницу укључивати из Војвођанске улице

- Ова важна магистрала требало би да се отвори 31. марта, након чега ће грађани тог дела престонице директно моћи да изађу на ауто-пут "Милош Велики", уместо да иду путем Београд-Шид, чиме ће се правац растеретити - рекао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић. - Касније ће се градити веза Улице Јурија Гагарина директно ка ауто-путу "Милош Велики", као и петља Јаково, код Сурчина.

ТРИ МОСТА И НАДВОЖЊАК

НА траси брзе саобраћајнице, која представља градску магистралу, изграђена су три моста, један мост-канал и један надвожњак. Комерцијални уговор са кинеском компанијом "Чајна комјуникејшнс констракшн компани Лтд" за изградњу деонице од Новог Београда до Сурчина, вредан 70,5 милиона долара, потписан је у августу 2019. године.

Грађани ће се на ову саобраћајницу укључивати из Војвођанске улице, где ће се налазити и кружни ток, а такође ће бити изграђена и петља Сурчин 1, која ће водити до центра општине, али и до новог националног стадиона. Због тога се ова саобраћајница по важности и густини саобраћаја у будућности већ назива новом Аутокомандом.

- Деоницу градимо у профилу ауто-пута, али је градска саобраћајница, на чему сам инсистирао када је пројекат почео, док сам обављао јавну функцију у Београду - рекао је Весић. - Од око осам километара дужине саобраћајнице изграђено је скоро седам километара бициклистичке стазе и стазе за пешаке. На тај начин показујемо да нам је важна урбана мобилнист. То значи да није важно саградити само путеве, већ и у урбаним подручјима омогућити да се развија бициклизам, да се користе и други видови превоза.

Градска магистрална саобраћајница пројектована је за брзину кретања возила од 80 километара на час. Предвиђене су три траке по смеру, разделни појас од пет метара, пешачке стазе ширине по два метра и банкине.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

УБИЈЕН АЛЕКСАНДР ПЕЛЕШЕНКО: Двоструки шампион Европе погинуо у Украјини