ДУГ ГСП ЗА НАФТУ 2,9 МИЛИЈАРДИ: Ново руководство градског превозничког предузећа дочекали проблеми

С. Видачковић

02. 09. 2022. у 13:45

ДУГОВИ за гориво од неколико милијарди динара, недовољан број возача, могуће враћање наплате карата у руке Града, изградња гасне станице у погону на Карабурми, скидање реклама са аутобуса - све су то проблеми које је наследило ново руководство ГСП "Београд", са Зораном Шарцем на челу, који је недавно изабран за в. д. директора.

ДУГ ГСП ЗА НАФТУ 2,9  МИЛИЈАРДИ: Ново руководство градског превозничког предузећа дочекали проблеми

Фото Танјуг

Чињеницу да је ситуација у предузећу, које је највећа и главна карика у систему београдског јавног превоза катастрофална, не крију ни у Старом двору.

Само за нафту, открио је прошле недеље градоначелник Александар Шапић, ГСП дугује познатој компанији 2,9 милијарди динара. Према његовим речима, у резервоаре аутобуса, тролејбуса и трамваја који су у власништву овог предузећа слило се 3,6 милијарди, а плаћено је само 700 милиона динара.

- Град сада то ребалансом мора да обезбеди - поручио је Шапић.

- Тамо је сада веома лоша ситуација. Да бисмо постигли оно што желимо, а то је да пред грађане изађемо са бољим превозом, морамо прво да решимо проблеме у својој кући. Дајте нам неколико месеци да видимо шта ћемо тамо затећи, где још можемо да сасечемо трошкове. Да видимо ко је тамо. Ту има око 6.000 запослених, треба да проценимо како да њих што боље употребимо, можда и неке раднике преквалификујемо. Сигуран сам да ће грађани већ током јесени видети помак.

А први конкретан корак у решавању многобројних проблема следи ускоро, јер су београдски одборници недавно подржали одлуку да се до 1. октобра уклоне рекламе са свих аутобуса, тролејбуса и трамваја који крстаре престоницом. Ипак, места за оглашавања биће у унутрашњости возила. Такође, донета је одлука да сва возила буду црвена, а не шарена.

Крупан проблем са којим годинама кубури ГСП је и недостатак возача. Све до јуче, на снази је био летњи ред вожње, односно на централним престоничким и приградским улицама било је мање аутобуса, трамваја и тролејбуса, али и путника у њима, па се недостатак шофера и није толико осетио. Али, мањак возача могао би да утиче и на ред вожње, а самим тим и на незадовољство суграђана већ ових дана, када су се Београђани вратили с одмора и кренули на посао а деца у школу.

За разлику од превозника "Ласта" и "Арива" који такође возе Београђане, у ГСП недостаје највише возача, око 200. Према подацима Секретаријата за јавни превоз, у овом градском предузећу сада је 2.806 шофера, од којих је око 2.500 запослено на неодређено време.

Током целе године отворен је конкурс за посао, а годишње у просеку ГСП прими 308, а напусти га 247 возача.

Такође, Град је пре две недеље усвојио предлоге "Ласте", "Авале" и "Ариве" који ће из престоничке касе убудуће добијати 10 одсто више новца по пређеном километру. Захтев ГСП "Београд" који је од Града тражио увећање цене по пређеном километру за 17 одсто није био на дневном реду градских одборника.

ГАСНА СТАНИЦА НА КАРАБУРМИ

ОД ове јесени, на градске улице требало би да изађе 100 нових аутобуса на гас. Али, пре него што нова зглобна возила изађу на улице, биће направљена гасна станица у погону ГСП на Карабурми, за чију изградњу је задужена фирма из Панчева. Ускоро почињу радови, како би возила могла што пре да користе ово гориво. Почетна улагања биће 3,5 милиона евра, а осим за потребе јавног превоза, на овом месту гас ће моћи да се точи и у приватне аутомобиле, таксије, камионе, дистрибутивна возила.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (2)

КАКО ДАНАС ИЗГЛЕДА ЗОРАН ВАНЕВ: Од Јужне пруге до Швице (ФОТО)