ЗА КОГА ЈЕ ТРАСА? Бура око линија метроа између Града и Грађевинског факултета

Сузана Б. МИЛОШЕВИЋ

16. 10. 2021. у 08:51

МЕТРО ће почети да се гради наредног месеца. Са свих страна се напада овај пројекат, од тога да уопште не треба да се гради до тога да ће сви да погину у метроу.

ЗА КОГА ЈЕ ТРАСА? Бура око линија метроа између Града и Грађевинског факултета

Фото П. Митић

Овако говори заменик градоначелника Горан Весић, осврћући се на многобројне коментаре јавности и струке, а после саопштења Грађевинског факултета у којем се наводи да је управо Град давао потребне податке за израду Смарт плана и тиме "директно предефинисао" линије метроа.

- Свака велика метропола у Европи има метро, а београдски ће радити Французи и Кинези.

Први умеће у томе доказују што не само Париз него и други градови у Француској имају метро, а Кинези су изградили више од три стотине километара метроа последњих година у Кини. Замера се и на линијама метроа, па је чак понуђена траса метроа из 1981. са улазним подацима из те године - наводи Весић.

Горан Весић, Фото З. Јовановић

 

Весић каже да је предложено да станице метроа буду на 350 метара, па би композиције дуге око сто метара, чим крену, заправо морале да стану. Напади су, по његовом мишљењу, покушај да се заустави изградња јер је то доказ да "неки пре" нису били способни за то.

- Метро почиње да се гради у новембру и то је процес који не може да се заустави. Имаће три линије: Макиш - Миријево (21 километар и 21 станица), Земун - Миријево (19,2 километра са 21 станицом), а планирана је трећа линија Бањица - Блок 61 ( 22,7 километара са 23 станице) - подсетио је Весић.

Грађевински факултет је поводом јавне седнице Комисије за планове у саопштењу навео да га првенствено даје зато што "већини медија није омогућено присуство седници, а у време излагања примедаба није било најављеног преноса на телевизији Студио Б".

Декан проф. др Владан Кузмановић навео је да је кључ проблема настао још приликом дефинисања пројектног задатка, односно улазних података за Смарт план.

- Пројектни задатак је документ који саставља инвеститор, у овом случају Град, у коме се дефинише посао пројектаната и планера. У улазним параметрима Град је зацртао делове града које треба развијати: Макишко поље, Хиподром, Лука Београд, Ада Хуја, Блок 18 и Блок 26 и тако директно предефинисао коридор прве линије метроа, узимајући у обзир прогнозирани број потенцијалних становника и радних места. Због тога се фирма WSP у Смарт плану овим питањем суштински није ни бавила, већ је трасу усвојила у складу са подацима које је Град доставио! - пише у саопштењу.

Владан Кузмановић, Фото Принтскрин

 

Такође, како пише декан, нетачни су и наводи да је француска фирма "Ежис рејл" у Генералном пројекту потврдила такво решење, јер се ни они нису бавили валидношћу улазних података. Доказ је, каже декан, презентација представника "Ежиса" на јавној расправи, у којој су истакли да је основа за израду Генералног пројекта био Смарт план.

- Резултат је решење метро система у којем се као један од основних начела истиче одблокирање капиталне вредности земљишта у власништву Града, односно зарада од новонастале вредности земљишта у будућности, док начела која се односе на постојеће саобраћајне проблеме нису ни поменута!?

Критеријуми за смарт план

ДА је градска управа као улазне податке за Смарт план дефинисала критеријуме: смањење саобраћајних проблема, прелазак са индивидуалних путовања аутомобилима на метро или скраћење просечне дужине путовања - решење метроа би сигурно било суштински другачије - наводи су Грађевинског факултета.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)