И ПРИМЕДБЕ УЛАЗЕ У ПЛАН ГРАДЊЕ МЕТРОА: Сугестије за генералну регулацију шинских система биће пред комисијом и одборницима Скупштине града

С. Б. М.

14. 10. 2021. у 08:51

ПРОЈЕКАТ за депо у Макишком пољу је завршен и његова изградња почиње за месец дана. То је велики депо који обухвата композиције за прву и другу линију. На седници о Нацрту плана генералне регулације шинских система у Београду, детаљно је разрађена прва линија, настављамо разраду друге и рокови остају. До 2028. године биће изграђена прва, две године касније и друга линија. Све што је аргументовано и има смисла, комисија ће прихватити и постаће део плана.

И ПРИМЕДБЕ УЛАЗЕ У ПЛАН ГРАДЊЕ МЕТРОА: Сугестије за генералну регулацију шинских система биће пред комисијом и одборницима Скупштине града

Расправа о шинском превозу

Ово је у среду казао градски архитекта Марко Стојчић који је као председник Комисије за планове, заједно са стручњацима Урбанистичог завода Београда саслушао у уторак све примедбе на План генералне регулације шинских система које су грађани и удружења званично поднели, а поводом развоја линија метроа, трамвајске мреже и градске железнице.

- На затвореној седници, која ће бити одржана за неколико дана одлучиваће се о свакој примедби. Седници су могли да присуствују сви који су хтели да изнесу примедбе, а било је покушаја злоупотребе и политизације овог важног поступка - навео је Стојчић.

На основу планираних рокова, ПГР ће се пред градским одборницима наћи веома брзо, а њихова позитивна одлука даће зелено светло за почетак радова.

Стојчић је поновио је да сви који живе у Београду знају да из правца Обреновца, преко Булевара војводе Мишића, долази највећи број возила и да је то најоптерећенији правац у Београду, уз мост Газела. Како каже, са те стране налазиће се депо, а све студије и бројање путника показују да је то исправно решење.

Према речима заменика градоначелника Горана Весића, а Београђане је важно да је коначно учињен корак пред седницу Скупштине која треба да усвоји овај план и да ће изградња метроа започети.

- Најбоља вест са јавне расправе је то што су се и опозиционе странке, које су иначе негирале да ће се метро икада градити у Београду, схватиле да ће се он градити већ у новембру - рекао је Весић. - Очигледно је да је то за многе било суочавање са истином, а то је да ћемо ми први, после 51 године, почети да градимо метро. Овакве расправе и служе зато да се чују различита мишљења. Комисија и Урбанистички завод прихватили су неке предлоге и зато овај процес и постоји, односно да се провери још једном да ли постоје још нека нова решења која могу да унапреде било који урбанистички план - казао је Весић.

Истакао да су се чуле различите ствари, па тако и да неке институције предлажу трасе метроа на основу података из 1981. године.

- Жао ми је што се већина оних који су давали своје примедбе нису бавили планом шинских система, нити тиме да треба да продужимо трамвајске линије за више од 42 километра - каже Весић. - Чули смо и покушаје да се укину БГ воз, трамвај у Булевару краља Александра. Београд први пут у историји добија овакав документ и улазимо у Скупштину града са сјајним решењем које ће омогућити да Београд коначно добије метро, потпуну градску железницу и проширење трамвајске мреже.

СЛЕДИ ПРОЈЕКАТ ЛИНИЈА

КАКО је потврдио и главни градски урбаниста Марко Стојчић, задатак комисије је да све предлоге проучи и да ове године Скупштини преда најважнији плански документ, План генералне регулације шинских система. Након његовог усвајања, каже, почеће пројектовање тунела и прве линије метроа.

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)