КАКО ДА СЕ СПАСЕТЕ ОД ПАКЛЕНЕ ВРУЋИНЕ? Београд под топлотним ударом, дуплиран број позива Хитној помоћи

Ј. Д. - С. Б. М.

22. 06. 2021. у 22:41

ЖИВА у терометру у 14 часова достигла је 35. поделак, а на престоничким улицама, трговима и у превозу био је само онај ко је морао.

КАКО ДА СЕ СПАСЕТЕ ОД ПАКЛЕНЕ ВРУЋИНЕ? Београд под топлотним ударом, дуплиран број позива Хитној помоћи

Фото А. Станковић

Бег од врућине Београђани су углавном поналазили испод клима-уређаја, док су најхрабрији бирали "дебели" хлад у парковима. Најмлађи суграђани су за расхлађење изабрали фонтане.

Да је врућину било тешко поднети, потврђују и дежурни из Хитне помоћи чији су телефони били усијани током целог дана. До 16 часова имали су преко 140 позива, од којих 50 на јавном месту, што је скоро дуплиран број у односу на претходне дане. Како су навели дежурни из ове установе, углавном су интервенисали због колабирања услед неадаптираности на високе температуре, а велики број интервенција био је на отвореном јер је било и оних који су услед повишене температара падали у несвест на улици.

Фото З. Јовановић

Дежурни лекари посебно апелују на срчане болеснике да се причувају и не излазе на сунце у наредним данима. Посебне мере предострожности биће на снази и у престоничким градским предузећима, чији радници раде на отвореном.

- Мере се односе на организацију процеса рада запослених у јавним предузећима како би у најтоплијем делу дана имали паузу за освежење - рекао је градоначелник проф. др Зоран Радојичић. - Померили смо и уобичајено време прања улица, које ће у најтоплијим деловима дана бити освежаване, како бисмо ублажили ефекте изузетно високих температура.

Фото Н. Фифић

И док радници "Зеленила" и "Чистоће" могу да се склоне у хлад или направе паузу током најтоплијег дела дана, возачи јавног превоза тај луксуз немају. У возилима у којима клима-уређаји не раде принуђени су да осам сати седе за воланом и пешкирима око врата. Концентрација у овим условима доводи се у питање. И најмања грешка може бити кобна, а они морају на време да реагују. Проблем је и тај што на многим окретницама нема тоалета, а ни свеже воде, па не могу ни да се умију и тако освеже. У ранчевима које држе крај себе вода се умлачи, па ни на тај начин расхлађивање није могуће.

Фото Н. Скендерија

По садашњем реду вожње путнике превози 1.157 возила. Према подацима ГСП, тренутно 75 одсто аутобуса и 70 одсто тролејбуса ЈКП "ГСП Београд", који редовно саобраћају, имају исправне и функционалне системе климатизације. У трамвајском подсистему само 30 КАФ трамваја, односно "шпанаца" има фабрички уграђене климе. Кажу да се у возилима ГСП-а свакодневно проверавају системи за климатизацију и где је потребно отклањају недостаци.

Протеклих дана, горели су и аутобуси, пошто се запале клима-уређаји услед прегревања, што возачима јавног превоза прави додатни проблем. И као да им њихова мука није довољна, морају да истрпе нервозу путника, и одговарање на питања зашто расхладни уређаји не функционишу.

ЛОКАЦИЈЕ ЦИСТЕРНИ

ЦИСТЕРНЕ с пијаћом водом налазиће се на Тргу републике - ТЦ "Стакленац", Београдском сајму, у смеру ка Чукарици, на Зеленом венцу, код Вуковог споменика, код Општине Нови Београд, односно код кружног тока и у Земуну, код окретнице јавног градског превоза, на крају Улице цара Душана. Цистерне ће се налазити на поменутим локацијама 22, 23, 24. и 25. јуна, од осам до 20 часова.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)