ZA VOLANOM 102 PENZIONERA: Autobuse na pojedinim linijama javnog gradskog prevoza voze šoferi koji su zagazili u osmu deceniju života

S. B. M.

22. 09. 2020. u 08:22

OD ukupno 4.946 vozača u javnom gradskom prevozu zaposlenih u GSP "Beograd" i kod privatnih prevoznika sa kojima Grad ima sklopljen ugovor, njih 102 vozi autobuse iako su odavno u penziji.

ЗА ВОЛАНОМ 102 ПЕНЗИОНЕРА: Аутобусе на појединим линијама јавног градског превоза возе шофери који су загазили у осму деценију живота

Foto Z. Jovanović

Zbog rigoroznih pravila kojih se godinama pridržavaju u GSP, svi penzioneri su uposleni kod privatnika.

Prema podacima Sekretarijata za javni prevoz koji su dostavljeni "Novostima", broj šofera koji imaju više od 65 godina, a koji i dalje voze autobuse gradskim ulicama je 102. Prema podacima koje nam je dostavio Sekretarijat, za volanom trolejbusa, tramvaja i autobusa je 363 vozača koja imaju od 61 do 65 godina. Šofera čija je krštenica stara od 51 do 60 godina, ima 1.269. Čak 1.644 vozača, koji svakodnevno prevoze Beograđane, u starosnoj je grupi od 41 do 50 godina. Vozilima javnog prevoza upravlja 1.330 vozača starosti od 31 do 40 godina. Očekivano, samo 238 šopera u sistemu javnog prevoza imaju manje od 30 godina. Upravo oni, ali i kolege koje imaju do 40 godina najviše odlaze u inostranstvo. U Evropi, za posao koji bi radili ovde i platu koja nije veća od 80.000, preko granice dobijaju zarade veće od 2.500 evra.

LEKARSKO UVERENjE

PREMA postojećem Zakonu o bezbednosti saobraćaja, stariji od 65 godina mogu da upravljaju autobusima ako imaju dozvolu i odgovarajuće lekarsko uverenje. Licima starijim od 65 godina, dozvola se izdaje na pet godina, prema nalazu i mišljenju datom u uverenju o zdravstvenoj sposobnosti.

Šoferi, koji zbog godina u penziju odu iz GSP, uhlebljenje odmah nalaze kod privatnika. Ulice poznaju, kao i sistem rada, pa ukoliko imaju važeću dozvolu i lekarsko uverenje o zdravstvenoj sposobnosti, bez problema sedaju za volan privatnih autobusa. I dok je pandemija virusa korona samo malo zaustavila odliv vozača, stručnjaci upozoravaju da nam najgore tek predstoji. Polasci neće biti održavani jer se vozilo pokvarilo, već zato što nema ko njime da upravlja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TITO TRAŽIO BATI DA MU ISPRIČA VIC O NJEMU: Ovaj odgovor je dobio od glumca (VIDEO)