Прехлада може да се спречи

А. В.

недеља, 07. 10. 2018. у 09:28

Прехлада може да се спречи

Shutterstock

Једноставним мерама можете да смањите ризик од сезонских инфекција. Користите физиолошки раствор за тоалету носа, више водите рачуна о хигијени, и кад год можете, боравите на свежем ваздуху

ПРОМЕНА времена, захлађење и дужи боравак у затвореном простору доносе нову "сезону" прехладе у ово доба године. Већ је познато да витамин Ц, воће, поврће и довољно сна могу знатно да оснаже организам. Ипак, како вас прехлада не би "закачила", можете да предузмете додатне, конкретне мере којима у знатној мери смањујете ризик од прехладе и грипа.

Ознојите се

Знојењем се решавамо токсина и микроорганизама, па је уз препоручено вежбање током хладних месеци потребно појачати додатним тренингом, који ће тело подстаћи на знојење. Сауна и високе температуре подстичу раст ендорфина, природне супстанце која нас ослобађа бола, док топлота побољшава циркулацију.

Испирајте нос

Неадекватна хигијена подстиче бројне упале у телу, а најчешће су инфекције дисајних путева. Будући да је нос највећи сакупљач бактерија и вируса, изузетно је важно да се редовно испира. За то је довољна прокувана, млака вода и кашика морске соли, којима можете испрати нос, а можете да купите фармацеутски физиолошки раствор.

Утоплите ноге

Одржавање топлине ногу може драстично да смањи ризик да се прехладите. Према открићу британских научника, утопљавање овог дела тела може да спречи цурење носа и развој бактерија.

Повећајте унос пробиотика

Пробиотици су добре бактерије, које у цревима играју важну улогу у јачању имунитета. Истраживања су показала да континуирано узимање пробиотика помаже у заштити против прехладе и да особе које су узимале пробиотике имају 27 одсто мањи ризик од развоја инфекција.

Зачините оброке

Ђумбир је један од природних савезника у борби с прехладама. Он подстиче организам на производњу дермицидина, заштитника од микроорганизама. Осим тога, ђумбир у чају чисти грло, док као додатак јелу покреће циркулацију и греје тело. Цимет има противупална и антибактеријска својства, због чега га је пожељно уврстити у свакодневну исхрану. Такође, за превентиву код прехлада препоручује се конзумирање четвртине кашичице цимета измешаног са кашичицом меда.

Изађите на свеж ваздух

Ако проводите време на отвореном, то може спречити прехладу и бити кључ за очување здравља током зиме. Мит је да хладноћа узрокује прехладу. Прави рaзлог што су болести чешће током хладних месеци је тај што зими проведемо више времена у затвореном простору, па смо више изложени вирусима, објашњавају британски научници.

Пилећа супа

Пилећа супа је добра у борби против прехладе јер укључује одређене састојке који доприносе здрављу. Према неким истраживањима, важан састојак су пилеће кости. Наиме, коштана срж садржи врсту масноће која подстиче тело да производи бела крвна зрнца, која штите од инфекција и болести.



ПЕРИТЕ РУКЕ ДО ЛАКАТА

Прање руку је кључно у превенцији болести, али је хигијена која подразумева подручје руку скроз до лакта знатно делотворија, кажу научници. - Истраживања показују да је на лакту више бактерија него испод пазуха. У ствари, места за ширење бактерија су подлактице, дланови, кажипрсти, унутрашњи део прегиба колена и табани - тврде научници са Универзитета у Колораду. Зато се препоручује редовно прање руку и подлактице, нарочито пре оброка и додиривања лица. Ова метода је добра јер уклања бактерије које погоршавају болест, кажу научници.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације