Лесковац постао оаза безбедности у саобраћају
14. 08. 2017. у 07:15
На улицама и путевима овог града се већ годинама бележи мањи број несрећа, али нема места опуштању. Посебна пажња најмлађим суграђанима међу којима још од 2012. године није било погинулих
Појачане контроле, бар у Лесковцу, дају резултате ,Фото И. Митић
ЛЕСКОВАЦ спада међу локалне самоуправе са ниским степеном угрожености становништва у друмском саобраћају. Позивајући се на анализу стања надлежне републичке агенције за 161 локалну самоуправу у Србији, лесковачки Савет за безбедност посебно указује на то да прошлогодишњи подаци о удесима на територији града на Ветерници - у поређењу са ранијим годинама - указују на тренд смањења ризика.
Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије је анализирала податке прикупљене у периоду од 2012. до прошле године, када је на подручју Лесковца регистровано укупно 1.769 саобраћајних незгода. У њима су повређене 1.352 особе, а 49 их је изгубило живот. Највећи број настрадалих чине возачи, односно путници из аутомобила и бициклисти - по 24 одсто - а одмах иза њих су пешаци, са 19 процената. У односу на прве посматране године, број удеса се смањио за око стотину.
Смањује се и број повређених особа, док је број погинулих у границама вишегодишњег просека. Највећи број настрадалих је забележен 2013, када је живот изгубило 14 људи, а најмањи годину касније, 2014. - четири особе. Лане је погинуло њих 11, а 2012. и 2015. године по десет учесника у саобраћају.
Статистика још "каже" да пешаци највише страдају у октобру, бициклисти у јуну, јулу и октобру, возачи и њихови сапутници у новембру, а трактористи у августу.
Из градског савета за безбедност у Лесковцу, стога, поручују да ће им чињенице и закључци из ове анализе бити смернице за идентификацију проблема и планирање будућих активности, како би се безбедност саобраћаја на лесковачким улицама подигла на још виши ниво.
Иначе, до саобраћајних несрећа најчешће доводе непромишљење радње возача, док у групи теретних возила знатан удео има и погрешно извођење радњи.
Анализи безбедности деце и младих је поклоњена посебна пажња. Током пет посматраних година је повређено 141 дете, али - срећом - није било погинулих. Од укупног броја повређених, готово половина су били пешаци, а трећина путници у возилу. Млади највише страдају у фебруару и чине 14 одсто погинулих и готово трећину повређених.
МОТОЦИКЛИСТИ ЗА ПРИМЕР
АНАЛИЗА је показа да су и Лесковчани далеко од очекиваног процента употребе сигурносних појасева и заштитних система за децу током вожње. Ипак, ови показатељи су крај Ветернице бољи у односу на многе друге општине у Србији.
Појасеве на предњим седиштима у насељу користи 79 одсто путника, док на задњим седиштима то чини тек сваки седми учесник у саобраћају. У тек нешто више од 40 одсто случајева се користe седишта за децу до три године, а код малишана узраста до 12 година њихова употреба опада на једва трећину.
Најбоље су се - по упоредним подацима - показали возачи мотоцикала, с обзиром на то да чак 88,7 одсто њих користи заштитну кацигу.