Лесковац постао оаза безбедности у саобраћају

И. Митић

14. 08. 2017. у 07:15

На улицама и путевима овог града се већ годинама бележи мањи број несрећа, али нема места опуштању. Посебна пажња најмлађим суграђанима међу којима још од 2012. године није било погинулих

Лесковац постао оаза безбедности у саобраћају

Појачане контроле, бар у Лесковцу, дају резултате ,Фото И. Митић

ЛЕСКОВАЦ спада међу локалне самоуправе са ниским степеном угрожености становништва у друмском саобраћају. Позивајући се на анализу стања надлежне републичке агенције за 161 локалну самоуправу у Србији, лесковачки Савет за безбедност посебно указује на то да прошлогодишњи подаци о удесима на територији града на Ветерници - у поређењу са ранијим годинама - указују на тренд смањења ризика.

Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије је анализирала податке прикупљене у периоду од 2012. до прошле године, када је на подручју Лесковца регистровано укупно 1.769 саобраћајних незгода. У њима су повређене 1.352 особе, а 49 их је изгубило живот. Највећи број настрадалих чине возачи, односно путници из аутомобила и бициклисти - по 24 одсто - а одмах иза њих су пешаци, са 19 процената. У односу на прве посматране године, број удеса се смањио за око стотину.

Смањује се и број повређених особа, док је број погинулих у границама вишегодишњег просека. Највећи број настрадалих је забележен 2013, када је живот изгубило 14 људи, а најмањи годину касније, 2014. - четири особе. Лане је погинуло њих 11, а 2012. и 2015. године по десет учесника у саобраћају.

Статистика још "каже" да пешаци највише страдају у октобру, бициклисти у јуну, јулу и октобру, возачи и њихови сапутници у новембру, а трактористи у августу.

Из градског савета за безбедност у Лесковцу, стога, поручују да ће им чињенице и закључци из ове анализе бити смернице за идентификацију проблема и планирање будућих активности, како би се безбедност саобраћаја на лесковачким улицама подигла на још виши ниво.

Иначе, до саобраћајних несрећа најчешће доводе непромишљење радње возача, док у групи теретних возила знатан удео има и погрешно извођење радњи.

Анализи безбедности деце и младих је поклоњена посебна пажња. Током пет посматраних година је повређено 141 дете, али - срећом - није било погинулих. Од укупног броја повређених, готово половина су били пешаци, а трећина путници у возилу. Млади највише страдају у фебруару и чине 14 одсто погинулих и готово трећину повређених.


МОТОЦИКЛИСТИ ЗА ПРИМЕР

АНАЛИЗА је показа да су и Лесковчани далеко од очекиваног процента употребе сигурносних појасева и заштитних система за децу током вожње. Ипак, ови показатељи су крај Ветернице бољи у односу на многе друге општине у Србији.

Појасеве на предњим седиштима у насељу користи 79 одсто путника, док на задњим седиштима то чини тек сваки седми учесник у саобраћају. У тек нешто више од 40 одсто случајева се користe седишта за децу до три године, а код малишана узраста до 12 година њихова употреба опада на једва трећину.

Најбоље су се - по упоредним подацима - показали возачи мотоцикала, с обзиром на то да чак 88,7 одсто њих користи заштитну кацигу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације