КОМЕНТАР: Лето

Саво Греговић

27. 08. 2018. у 15:52

И на најпосећенијој Будванској ривијери, запослени у неким агенцијама, домаћини који издају собе, угоститељи,сматрају да је сезона подбацила

КОМЕНТАР: Лето

Саво Греговић

ПРЕ је завршила него што је почела. Овако овогодишњу туристичку сезону оцењују Улцињани који директно раде у туризму, наглашавајући да је она у "пуном капацитету" трајала свега двадесетак дана.

И на најпосећенијој Будванској ривијери, запослени у неким агенцијама, домаћини који издају собе, угоститељи,сматрају да је сезона подбацила. Јул су "појели" фудбал и кише, али сезона није ни добро припремљена, а август тешко може да исправи јулске минусе.

На другој страни, челни људи туристичких организација, који мисле и делују више политички него по правилима струке, и даље се забављају процентима. Прво су у предсезони најављивали рекордну годину, а онда, када је прифалило гостију, "уситнили" су. Јул је, умирују незадовољне, био "као и лане", а август "бољи за два одсто". А ту је и футуристички оптимизам - биће добри септембар и октобар.

Суштина летошње (не)успешне сезоне, која ће, извесно је трајати као и досадашње - четрдесет дана, лежи пак негде друго. То су показала ранија лета, а посебно ово. Повремене саобраћајне кркљанце из предсезоне заменио је хаос који траје целога лета дуж целе обале. Центар туристичке престонице, која тражи (а слабо налази) елитне госте, у колапсу је - сви путеви ка Боки, али и обрнуто према југу, воде кроз Будву. Колоне аутомобила, камиона и аутобуса који миле, уз дреку сирена, непоштовање пешачких прелаза, због чега је било и погибија, искакање због тескобе на тротоаре, хронични недостатак паркинга, нису слика која привлачи госте у "камену лепотицу" до чијег старог града се тешко стиже пешице, између џиновских солитера на којима је и усред сезоне било грађевинске буке. Додају ли се томе музички терор, вашаришта на шеталиштима уз море, смеће поред контејнера и депоније отпада свуда уз пут, дилери који нуде собе на тротоарима, подстичући нервозу оних који би да пређу с једне на другу страну улице - то није слика која ће привући госта с дубљим џепом. А ни оне, сиромашније, који би се обрадовали и нижим ценама, које су само најављиване као лажни мамац.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације