Нови воз чист, брз, тачан
24. 06. 2015. у 15:30
"Железнице Србије" јуче пустиле у саобраћај "Штадлеров" воз на релацији Београд - Нови Сад. Прва нова електромоторна гарнитура на српским пругама још од давне 1981. године
На деоници између Старе и Нове Пазове воз је развио брзину од 120 км на час / Фото З. Јовановић
Интер сити воз, број 546, за Нови Сад преко Старе Пазове и Инђије, постављен је на први колосек. Полазак је у 12 часова.
Овако је јуче, нешто пре поднева, преко разгласа, Светлана Ристивојевић, спикер на Главној железничкој станици у Београду, најавила увођење првог "Штадлеровог" воза у саобраћај.
Атмосфера свечана, какву одавно новинари београдских медија нису имали прилике да забележе на главној станици. И не чуди, јер ово је прва нова електромоторна гарнитура на српским пругама од 1981. године, када су последњи пут набављени нови електровозови из СССР-а.
Збуњени гужвом, камерама, фото-апаратима, осамдесетак путника пробијало се до првог колосека. Комплетан менаџмент српских железница, предвођен генералним директором, Мирославом Стојчићем, будно је пратио њихове реакције. Ново, "на дугме", чисто, модерно, климатизовано... И, све је постало јасно. Схватили су путници да присуствују историјском догађају за наше "Железнице".
За то време, у кабини (овај воз нема локомотиву, већ управљачницу) подне је стрпљиво чекала звезда дана - машиновођа Зоран Ђурђевић. Железничар, који 20 година управља возовима, од теретњака до сада најсавременије путничке композиције на српским пругама. Насмејан, срећан.
- Ово је први пут у мојој каријери да управљам потпуно новим возом - каже нам Зоран. - Прошао сам обуку, полигонско испитивање у Румунији. Најсавременија технологија - и одлично се сналазим.
За "Новости" најављује брзину, која ће прелазити "стотку", а између Нове и Старе Пазове може да се развије 120 километара на сат. Може воз и брже, до 160, али инфраструктура не дозвољава.
Звиждук. Новинари гледају на сат. Тачно је подне. И "швајцарац", тачно по реду вожње, клацкањем напушта београдску станицу. Чеп. И одмах после тога, ново, најгоре "уско грло". Савски мост. На дисплеју, којим је покривен путнички део композиције - тачно време, температура и брзина. Свега девет километара на сат. А, онда се обећање машиновође полако обистињује. У новобеоградску станицу стиже на време у 12.13. Онда Зоран гази "стотку". Наредна, Нова Пазова и три минита раније, тачно у 12.32. Пење се брзина на 120. и пет минута пре реда вожње композиција стиже у Стару Пазову.
Уз новинаре, ни путници нису крили одушевљење. Светлана Мичевић са шестогодишњим сином из Бешке, готово свакодневно путује возом. Утисци позитивни, све је каже лепо и чисто, и сада дефинитивно боље од вожње аутобусом. Комфорност се допала и Марији Стојев, студенту из Пирота, која је ето, први пут одлучала да возом иде од Београда до Новог сада. Повратна карта - 680 динара.

Путнике и новинаре у возу обишао је и представник "Штадлера", Фади Каиралах.
- Ово је први корак за Србију на дугом путу који подразумева сређену инфраструктуру - наводи Каиралах.
На крају пута, воз у Нови Сад стиже три минута пре реда вожње, тачно у 13.30. И на повратку за Београд стигли смо три минута раније од планираног времена.
Stari Beograđanin
24.06.2015. 16:56
Koliko dugo će biti kao u naslovu članka? Poznajući spsker huligane verovatno samo nekoliko meseci. A onda, krenuće uništavanje. Nikoga se ne plaše, niko od huligna zbog uništavanja tuđe imovine nikada nije odležao dugogodišnju robiju pa da to služi drugima kao zastrašujući primer! Znači, uživajmo još neko vreme, dok je sve u vozu super!
Ovaj voz vec saobraca Minimum dva mjeseca izmedju Beograda i Novog Sada.To znam jer zivim u Indjiji pored pruge
@Nenad - Jesi li imao priliku da putuješ njim? Naravno da nisi, jer nije bio u saobraćaju, nego na testiranju. Malo informisanja pre lupanja po komentarima bi bilo dobro. Isto važi i za autora članka, poslednja garnitura iz SSSR je stigla pred sam raspad SFRJ, a 1981. je bio potpisan ugovor, što je bitna razlika. Ne kažem da je 1990. godište nešto novo, ali treba se držati činjenica. Hvala.
dokle god srbiji bude vazan samo sever zemlje tu nema srece ... zasto sve investicije na sever? srbija samu sebe raseljava...
i dalje 200 dinara? Od cega cete otplacivati kredite? Opet od nasih para, jel' da?
Коментари (6)