Кад ће возови ићи 100 на сат до Бара: Најављена обнова пруге до Црне Горе

З. Радовић

24. 10. 2019. у 14:52

Дуго очекивана реконструкција пруге која повезује српску престоницу и црногорску луку требало би да почне 2020. По реду вожње, на овој релацији путовање траје 11 сати, али се често одужи и по 13 часова

Кад ће возови ићи 100 на сат до Бара: Најављена обнова пруге до Црне Горе

Depositphotos

РЕКОНСТРУКЦИЈА преосталих око 210 километара пруге Београд - Бар кроз Србију, од Ваљева до Врбнице, на граници са Црном Гором, требало би да почне крајем следеће године или на пролеће 2021. године. У Министарству грађевинарства за "Новости" кажу да је у току израда пројеката за поједине деонице, јер ће се овај пројекат реализовати по фазама. Процењује се да би посао, у најбољем случају, могао бити окончан до 2022. године.

Званично, по подацима из реда вожње "Инфраструктуре железница Србије", воз од Београда до Бара тренутно путује 11 сати, али се тај пут у пракси неретко одужи, па путници у вагонима проведу и до 13 часова. Када реконструкција буде завршена, на пругу би требало да се врати првобитна, пројектована брзина од 100 километара на час. Давне 1976. када су кренули први возови, путовање је трајало око седам и по сати. Дужина регионалне пруге кроз Србију је 301 километар, а до сада је реконструисана деоница од београдског насеља Ресник до Ваљева. Преостало је да се "поправи" још 209,8 километара.

Протеклог викенда, потписан је споразум са "Руским железницама" о радовима, а рок и вредност израде пројектно-техничке документације биће накнадно дефинисани анексом уговора.

- Планира се да пројектно-техничка документација за реконструкцију овог дела барске пруге буде завршена до средине наредне године, што је изузетно кратак рок за овај посао - наводе у ресорном министарству. - Тек после тога ће бити познати рокови и вредност реализације овог посла, али се процењује да је за извођење потребно око две године, а да је вредност инвестиције око 450 милиона евра.

Пројектно-техничком документацијом ће бити дефинисани и технологија и саобраћајни услови под којима ће се изводити радови на реконструкцији овог дела барске пруге. У МГСИ кажу да неће бити потпуне обуставе саобраћаја.

С обзиром на то да ће се пројекат реализовати фазно, за сваку деоницу пруге појединачно биће сагледани најповољнији услови, како би се радови ефикасно и несметано одвијали, а истовремено и да се задовоље потребe привреде за транспортом робе железницом овим саобраћајним правцем.

КОНТРОЛА ВОЗОВА У МАКИШУ

Током посете премијера Медведева потписaна су још два споразума у области железнице. Први између Владе Руске Федерације и Владе Републике Србије о одобрењу државног извозног кредита Влади Републике Србије. Нови руски кредит за железницу вредан je 172,5 милиона евра, уз учешће из српског буџета у износу од 57,5 милиона евра, што је укупно 230 милиона евра. Нови зајам односи се на пројектовање и изградњу новог диспечерског центра на железници, израду пројектно-техничке документације за наставак реконструкције барске пруге и изградњу електротехничке инфраструктуре на деоници брзе пруге Београд-Будимпешта, од Старе Пазове до Новог Сада.

ПУТНИЦИ СЕ ВРАЋАЈУ

РЕМОНТОМ прве деонице на барској прузи, од београдског насеља Ресник до Ваљева, путници су препознали бенефит железнице.

- Време путовања возом од станице Београд центар до Ваљева је сада 75 минута, брзим возом, односно 90 минута регио возом - наводе у МГСИ. - За првих осам месеци, из станице Ваљево путовало је 39.154 људи и дошло је до повећања броја путника за 63 одсто у односу на исти период лане.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације