Километри нових шина уз обилазницу

З. Радовић

30. 09. 2019. у 13:07

У Белом Потоку трасира се ауто-пут око Београда и обнавља железнички Коридор 10. Михајловићева: Повезивањем различитих видова саобраћаја Србија се развија

Километри нових шина уз обилазницу

Фото: Н. Скендерија

НА обилазници око Београда, багери раде на широком ископу и трасирају пут који ће повезати Бубањ поток са Остружницом. Тачно наспрам њих, на железничкој станици Бели поток мајстори ужурбано раде на још једном градилишту - на реконструкцији пруге Јајинци - Мала Крсна, која је део железничког Коридора 10. Оба градилишта у понедељак је посетила министарка грађевинарства Зорана Михајловић са директорима и сарадницима из железничких и путарских предузећа.

Михајловићева је истакла да је повезивање различитих видова саобраћаја начин на који се Србија данас развија.

- Једнако су нам важни и друмски и железнички саобраћај - поручила је министарка. - Велика је срамота што се у Србију није улагало, јер је наша земља најкраћа рута између истока и запада. Друмски смо ближи 150 километара у односу на коридоре преко Бугарске и Румуније, а железницом за 350 километара у односу на Коридор 4. То је компаративна предност Србије.



Прочитајте још: Из Кине ка Србији кренуо први теретни воз, вожња ће трајати 25 дана

Пругом између Јајинаца и Мале Крсне путнички возови не саобраћају већ две године, а пре тога су композиције буквално милиле овом трасом - најбоље пролазно време им је било 50 километара на час. У августу следеће године, када буде завршена реконструкција, возови ће моћи да саобраћају брзином од 120 километара на сат.

Реконструкцијом пруге обухваћена је замена шина, прагова и контактне мреже, као и уградња оптичког кабла, док је у железничкој станици Мала Крсна предвиђена и замена свих скретница на колосецима. Биће уређен и 31 путни прелаз, а у плану је и постављање видео-надзора на путним прелазима дуж деонице. Радове на реконструкцији грађевинске и електротехничке инфраструктуре на овој прузи изводи конзорцијум француске компаније "Колас" и српске "Енергопројект".




Директор "Инфраструктуре" Србије Мирољуб Јефтић рекао је да је вредност радова на деоници Јајинци - Мала Крсна 39,2 милиона евра.

- Биће реконструисана пруга у дужини од 55 километара, а уз то и 13 километара станичних колосека - рекао је Јефтић. - Према пројекту је предвиђена и изградња нове станице у Малој Крсни. Пројекат подразумева и изградњу шест стајалишта, три тунела и два моста.

Док су радници краном подизали старе шине на колосецима железничке станице, министарка је са брда надгледала и изградњу обилазнице око Београда, где су ангажовани кинеска фирма "Пауер Чајна" и азербејџански "Азвирт".



Министарка Михајловић на градилишту, Фото Н. Скендерија



Помоћник директора "Путева Србије" Славољуб Тубић рекао је да се на обилазницу око Београда дуго чекало, али да се сада радови изводе на свим секторима од Остружнице до Бубањ потока. Овај посао ће коштати 207 милиона евра, а рок за завршетак је друга половина 2022. године. Деоница обилазнице око Београда од Остружнице до Бубањ потока је дуга 20,5 километара.

СТИЖЕ ВОЗ ИЗ КИНЕ

ПРВИ теретни воз из Кине са опремом за градњу брзе пруге Београд - Будимпешта требало би да стигне у Србију око 15. октобра. Тај воз је кренуо пре седам дана из кинеске провинције Шандонг, а министарка Михајловић истиче да је Србија тако добила железничку карго линију са Кином дугу 10.500 километара.

- Први теретни воз између Кине и Србије је велика ствар. Некада давно је постојало нешто слично, па је укинуто - рекла је министарка. - Тај воз је важан за теретни саобраћај, пошто је и шанса за наше компаније да пласирају своју робу на кинеско тржиште, али и да увезу из Кине шта им је потребно.



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације