Паметни системи на Коридору

С. Б.

26. 07. 2019. у 13:02

Србија ће ускоро радити на пројекту "Олакшавање трговине и транспорта". Задужили смо се 40 милиона долара за мање чекање на границама

Паметни системи на Коридору

СРБИЈА се задужила код Светске банке 40 милиона долара са намером да смањи чекање на граничним прелазима. И за робу и за путнике. Реч је о регионалном пројекту "Олакшавање трговине и транспорта" у оквиру кога три државе, Србија, Северна Македонија и Албанија, на располању имају укупно 90 милиона долара.

Захваљујући њему на Коридору 10 ће заживети интелигентни транспортни систем. Он, између осталог, коришћењем навигационог система, проналази најбоље руте у зависности од услова на путу. Упозорава возаче на потенцијално опасне ситуације на време, како би избегли незгоде. Води возача до празног паркинг-места, преусмерава саобраћај у складу са условима на путу, прати грађевинско стање мостова, тунела и других инфрастуктурних објеката.

- Приликом настанка саобраћајне незгоде, ИТС путем дигиталних информационих табли дуж пута најављује возачима настанак инцидентне ситуације на путу и преусмерава саобраћај на алтернативне руте - објашњавају у Министрству саобраћаја. - Омогућава, уградњом сензора дуж пута, да сам пут надгледа себе и да се предвиде гужве. О томе ће информисати возаче.

Од зајма ће се финансирати унапређење 60 железничких путно-пружних прелаза. Побољшаће се саобраћајна сигнализација, уређаји за заустављање и напајање електричном енергијом на железничком прелазу.

- Србија је у претходне четири године изградила око 300 километара ауто-путева, а у том периоду број возила на нашим ауто-путевима повећан је са 37 милиона на близу 54 милиона возила у 2018 - објашњава Зорана Михајловић, министарка саобраћаја. - После пуштања у саобраћај јужног крака Коридора 10 и са скорим завршетком комплетног источног крака Коридора 10 ка Бугарској, очекујемо даљи раст транзитног саобраћаја кроз Србију. За разлику од прошлости, инфраструктура више није главни проблем за брже кретање људи и робе у региону, већ то постају граничне процедуре и дуго задржавање приликом преласка између држава.

Јединица за спровођење пројекта биће при Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, јер ће у овом ресору бити тежиште активности, док ће финансирање и уговарање радова и услуга бити при Министарству финансија.

НАЦИОНАЛНИ ПРОЗОР

ПРОЈЕКАТ подразумева активности на повећању ефикасности прекограничног саобраћаја увођењем "јединственог националног прозора" и електронске размене података на железничким граничним прелазима.

- На подручју Западног Балкана јединствени национални прозор представља заједнички циљ за олакшање трговине и обавеза у оквиру Споразума Светске трговинске организације - кажу у Министарству саобраћаја. - Ово решење ће побољшати транспарентност, смањити трошкове трговинских трансакција, побољшати координацију активности и скратити време потребно за одобрење увоза и извоза робе.



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)