ДИРЕКТОР ЖЕЛЕЗНИЦА СРБИЈЕ ПОДНЕО ОСТАВКУ: Притиска нас чак 8.000 пресуда!

С. БУЛАТОВИЋ

20. 02. 2019. у 09:52

Мирослав Стојчић, директор "Железница Србије", поднео оставку и упозорио да га министарство игнорише. Открива да су им рачуни блокирани због старих дугова вредних 767, 7 милиона динара

ДИРЕКТОР ЖЕЛЕЗНИЦА СРБИЈЕ ПОДНЕО ОСТАВКУ: Притиска нас чак 8.000 пресуда!

Железнице Србије

ПРВИ човек "Железница Србије", Мирослав Стојчић, једини у овом сектору изабран на јавном конкурсу - поднео је оставку. Мандат му је истекао 17. јануара, а од тада се надлежни нису изјаснили хоће ли бирати наследника. Функцију је обављао, како се види из писма Влади Србије, надлежној министарки и Скупштини компаније, уз бројне проблеме. Управљао је фирмом која нема усаглашен статут, чију су имовину, баш као и рачун блокирали извршитељи, а закон им није омогућио ни решавање стамбених проблема корисника њеног стамбеног фонда.

"Железнице Србије" су једно од четири железничка предузећа настала њеним реструктурирањем. У расподели надлежности њима су припали дугови и имовина. Рачун им је тренутно у блокади "тешкој" 767,7 милиона динара и то због 8.000 пресуда поводом сменског рада, топлог оброка и регреса.


Прочитајте још: Стартовао нови ред вожње на српским пругама

- Мој мандат је истекао 17. јануара ове године и ја немам никакву, ни писану ни усмену одлуку шта даље - каже за "Новости" Мирослав Стојчић. - Немам никакав документ на ком пише шта сам ја сада. По новом Закону о јавним предузећима морамо да усагласимо статут. Ми смо га послали оснивачу, али досад још није усвојен. Нисам успео да дођем до претпостављених. Поседујемо вредну имовину, али не можемо њоме да располажемо. Блокирали су нас извршитељи. Имамо 8.000 пресуда. Тражио сам састанак да видимо како да се реши проблем.

Пре скоро две године договорено је да се проблем обавеза из пресуда реши продајом имовине. Један од закључака састанка, на ком су били представници свих железничких предузећа, Министарства саобраћаја, адвокати и извршитељи, био је да им се одобри пренос права својине и да се та имовина прода. Након продаје, склопили би се споразуми о репрограму дуга.

- То није реализовано, јер након што катастар спроведе укњижбу, извршитељи ставе забрану располагања имовином и они је продају - стоји у извештају о пословању "Железница Србије". - Такође, напомињемо да су извршитељи запленили потраживања по основу закупа, који је један од основних прихода "Железница Србије" а.д.

Мирослав Стојчић, фото Н.фифић


БЛИЖИ СЕ ГАШЕЊЕ?

У Министарству саобраћаја објашњавају да се "Железнице Србије" не баве управљањем железничким пројектима и инфраструктуром, већ наслеђеним дуговима и имовином.

- Ти процеси су при крају и испуњавају се услови за гашење "Железница Србије" - кажу у Министарству саобраћаја.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (12)

Milica

20.02.2019. 10:20

Човек који има савест и осећа одговорност за лоше функционисање предузећа чијег се управљања прихватио. Ретка појава... За похвалу.

I dao ostavku

20.02.2019. 12:12

@Milica - kad mu je istekao mandat... pa što ga ne dade pre toga, ako je osećao odgovornost zbog lošeg funcionisanja preduzeća, koje je, usput budi rečeno, njemu povereno... idi, begaj...

Janko

21.02.2019. 09:54

@Milica - Zato sto valjda svako normalan se trudi da uradi najviše dokle ga Zakon ili odluka Vlade o vršenju njegovog rada obavezuje! Posle konkursa ovog coveka je na to mesto imenovala Vlada kao što ona treba i da ga razresi. Za razliku od ostalih V.D. direktora cije se poslovanje dogovara po stranačkim kabinetima. Kada nisi njihov član i pokušavaš nešto da uradiš onda je to ipak nesto!!!!

Pa kako daje ostavku

20.02.2019. 10:32

kad mu je istekao mandat... Ostavka se može dati samo ako si aktuelni direktor, što on nije, jer mu je istekao mandat. Budi bog s nama, ko je nama sve direktor...

Marina

21.02.2019. 09:51

@Pa kako daje ostavku - Ocigledno ne poznajete nacine poslovanja...po Zakonu svaki mandat moze, nekad i mora da se rastegne jos tri meseca sa istim odgovornostima onog ko ga obavlja i kada se taj mandat zvanično zavrsi. U ovom slucaju postoji casno polaziste, pogotovu sto nastavak potpisivanja važnih dokumenata, kao sto je recimo potpisivanje nekakvog kuvajtskog kredita po sistemu potpisi ti, a posle ce da vidimo sta cemo s tobom, igra važnu ulogu i pokazuje koliko je velika odgovornost ovog coveka.

Nenad

20.02.2019. 10:37

Ostavku je podneo direktor preduzeća koji nije odgovoran za upravljanje i održavanje infrastrukture, kao ni za organizovanje prevoza. Železnice Srbije ad, sa kojima je upravljao Stojčić, posle restrukturiranja su zadužene za istorijske dugove i taj posao je rađen vrlo uspešno. Ministarka i direktori koji su odgovrni za stanje na železnici su se ovaj put izvukli od odgovrnosti, samo dokle.

Kimi

20.02.2019. 10:48

Imali su odličnog gen.direktora ranije ,mislim da se prezivao Simonović..ali njima ne odgovaraju stručnjaci..nego neki kvazi rukovodioci i inžinjeri.

Bubalo

21.02.2019. 09:56

@Kimi - Simonovic nikada nije bio stručnjak več lokalni šerif opštine Vrčin. Covek nije ni saobraćajac niti železničar niti išta zna o funcionisanju Železnice osim što je video kao dom za nezbrinutu familiju i vrčinske dame....uostalom, sada je u zatvoru zbog mehanizama rada po kojima je poznat diljem naše lepe zemlje.

Ivana

22.02.2019. 18:52

Vladimira Teofilovica za Generalnog direktora. Covek se jedini u istoriji zeleznice obracunao sa korupcijom i kriminalom na zeleznici, sa kradjama i mesetarenjem. Upravo su ga lopovi iz licnog interesa i sklonili, a tuzilastvo za organizovani kriminal kako se prca po zeleznici je vec uhapsilo 18 osoba i najavljuje nova velika hapsenja po prijavama ovog coveka. Ako ovde ima nekog ciji interesi nisu ugrozeni podrzace ovog coveka

Pravnik

23.02.2019. 01:06

@Ivana - Podrzavam da Teofilovic preuzme zeleznicu. Ja ne znam zasto je taj momak i sklonjen. Bio je inteligentan direktor, dovitjiv, precizan, tacan...

Milica

23.02.2019. 01:30

Ja sam za to da Vladimir preuzme infrastrukturu. Potpuno se slazem da bi on bio najbolje resenje i najveca zelja zaposlenih