АУТО-ШКОЛЕ ПРЕД (НЕ)РЕШИВИМ ПРОБЛЕМОМ: Траже им успон на полигону
13. 07. 2018. у 21:02
Ауто-школе Србије опет пред (не)решивим проблемом приликом обуке нових возача. Чак трећина не поседује одговарајућу низбрдицу са висинском разликом од 50 центиметара
Полигоне чекају преправке, Фото З. Јовановић
МАЊЕ од трећине ауто-школа у Србији, у овом тренутку, испуњава законске услове везане за полигон, а највећи проблем представља успон на полигону, без ког ниједна од око 450 АШ у Србији, од 25. октобра ове године неће моћи да ради.
Овај податак проистиче из прелиминарних резултата (коначни се очекују веома брзо) анкете коју је Привредна комора ауто-школа Србије спровела међу својим чланицама.
По тим резултатима само 28,4 одсто АШ има полигон који испуњава све услове. Највећи проблем, успон на полигону, нема исти проценат школа (28,4), а много муке код уређења полигона задаје и обавеза да "постоји довољно простора" за "операцију скретања улево или удесно за возила Е (камиони с приколицом) и Ф (трактори) категорије". Овај услов не испуњава 25,4 одсто ауто-школа.
- У другом делу анкете тражили смо од наших чланица да кажу да ли имају могућност да реше проблем - кажу за "Новости" у овом удружењу - Резултати нису охрабрујући.
Само 8,8 одсто ауто-школа каже да ће до 25. октобра успети да испуни све потребно да би наставили са радом. Проценат оних који сматрају да "постоје шансе" да реше проблем је 25 одсто, а чак 32,8 одсто категорично каже да не постоји ни шанса да тај проблем буде решен.
То би значило да ће после првог слома ауто-школа када је због нових прописа, крајем 2015. њихов број смањен са 900 на 448 поново доћи до затварања одређеног броја ауто-школа, јер је тешко веровати да ће надлежни поново пролонгирати рок.
Прочитајте још - Ауто-школе у Србији сада раде нормално
- Проблем постоји али није нерешив - каже један од власника АШ из Београда. - Да ли у договору са локалном самоуправом или другачије не знам, али знам да сви чекају последњи дан.
Успон није Кеопсова пирамида - каже наш саговорник - Треба да буде дуг шест метара са висинском разликом од 50 цм.
Има и других мишљења.
Тако један од власника ауто-школа из унутрашњости Србије каже да ће "инсистирање на полигону за жонглере а не за возаче" додатно смањити број ауто-школа у Србији па ће кандидати на обуку морати да иду и пар стотина километара од места становања.
- Досад смо на студирање и лечење ишли у Београд а сада ћемо морати и због возачке дозволе - каже он.
НЕЛОЈАЛНА КОНКУРЕНЦИЈА
ЈЕДАН од наших саговорника, који по правилу нису хтели да им се објаве имена, каже да је поново на делу "нелојална конкуренција".
- Поново се кандидати маме на разне начине. Тако неки сваком 100. кандидату поклањају аутомобил иако је и врапцима јасно да са садашњом ценом обуке тешко да могу да поклоне и бицикл - каже један од власника ауто-школа са којима су разговарале "Новости".
Vojislav
13.07.2018. 21:42
Da li ste bre normalni??? U ovoj zemlji je bas sve pod konac, samo auto skolama fali nagib?!
Шта правите од свега међеда, у Бијелом Пољу сваки полигон има успон, обавезно приликом полагања је кретање узбрдо уз ручну, а не само по равном па узбрдо стану пањеви и не умију да крену...
Kakav poligon, nedavno sam bio na začelju kolone od dobrih 10-ak vozila koju je na uzbrdici stvorio čovjek koji se obučava, kojem se automobil stalno gasio, a kojeg nismo imali gdje preteći jer je cijelim putem puna linija. Ali sam bio strpljiv, jer sam se sjetio svojih muka kad sam se obučavao, i pomislio-tako se kali dobar i odgovoran vozač.
Uf al je tesko nasuti 2 kamiona zemlje .... I napraviti uspon.... I malo asvalta preko... Zaista neresivo ha ha ha
Ako mene pitate, ja bih im tražio i da jedan deo poligona bude "opremljen" rupama prečnika najmanje pola metra i dubine bar 20 cm, zatim da postoje tramvajske šine koje su bar 20 cm iznad nivoa kolovoza, pa obligatno jedan deo poligona da cele godine bude pod snegom i ledom (simulacija beogradskih ulica u zimskim uslovima)...
Коментари (7)