Путарина и на магистралама?
19. 04. 2018. у 21:01
У пословној стратегији "Путеви Србије" разматрају наплату коришћења и путева прве Б категорије. Намет би, уколико добије "зелено светло" надлежних, плаћали камиони тежи од 12 тона
У првој фази путарина би се плаћала на најфреквентнијим магистралама, Фото: П. Милошевић
ПУТАРИНА и на правцу од Београда до Вршца, преко Панчева. Уколико заживи идеја "Путева Србије" могла би да почне да се наплаћује и вожња српским магистралама. Додуше, само за "тешкаше", камионе теже од 12 тона. Овај сценарио наводи се у Дугорочном и средњорочном плану пословне стратегије овог предузећа у наредној деценији, до 2027. године. Увођење путарине и на државним путевима прве Б категорије морало би најпре да одобри надлежно министарство.
У првој фази би се путарина плаћала на најфреквентнијим магистралама. У другој фази, путари би намет обрачунавали и камионима тежим од 3,5 тоне. Идеја наплатног система већ постоји.
- Уколико се таква одлука донесе, наплатни систем се може лако проширити и на наплату путарине на државним путевима првог Б реда, за оне категорије возила за коју одлука буде гласила - стоји у стратегији "Путева Србије". - У технолошком смислу, то би било проширење електронске наплате путарине, које би се реализовало истом опремом којом је реализован и ЕНП систем на ауто-путевима, без изградње наплатних станица. Сектор за наплату путарине осмислио је нови систем наплате на државним путевима првог Б реда за возила чија укупна тежина прелази 12 тона, односно 3,5 тона у другој фази, чија је презентација на годишњој конференцији Удружења концесионара ауто-путева Европе 2015. године, потврдила да овај нови концепт за наплату путарине представља функционално, ефикасно и јефтино решење.
Прочитајте још - Странцима путарина јефтинија него нама!
Инсталацијом овог система би најпре били обухваћени државни путеви првог Б реда, који имају највећи интензитет саобраћаја, а потом и преостали сукцесивно, у зависности од расположивих финансијских средстава.
Путари од ове мере очекују најпре - повећање прихода. Али верују да би путарина на овим правцима преусмерила саобраћај тешких возила на ауто-путеве и тако повећала безбедност саобраћаја.
Динамика отварања нових наплатних станица зависи од изградње нових путева. Ако је веровати стратегији, током ове године отвориће се 22 нове наплатне станице. И то од Ниша до границе са Македонијом 12, шест од Ниша до бугарске границе и четири на потезу од Обреновца до Пожеге.
ПОРУКА КАО КЕШ
ПЛАН "Путева Србије" је да у будућности прошире начин наплате путарине и то увођењем могућности плаћања кроз смс сервисе, коришћењем кредитних и дебитних картица великих транспортних оператера или испоручилаца горива. Планирају и коришћење НФЦ технологије - краткодометне технологије бежичне комуникације. То подразумева систем плаћања без додира.
Gg
19.04.2018. 21:14
dahije!
Idemooo, šta samo za magistrale , i za sokake i makadame da se naplaćuje
Posto ce se naplacivati voznja preko rupa? Posto je to najcesca i zbirno najduza deonica puteva u Srbiji.
DAHIJE su za ove mala deca!
Odlična ideja! Godinama sam se pitao zašto kamioni za Vršac ne idu auto-putem umesto preko Pančeva, B.Karlovca, Uljme. Konačno dolazi kraj bahatosti kamiondžijama.Udaviše nas od Šapca do Loznice, a auto-put zvrji prazan.Takođe, svim kamiondžijama koji ne idu auto-putem od Niša preko Knjaževca do Zaječara naplatiti kaznu pa nek se ljute koliko hoće!
Коментари (33)