Брнабић: Србија предњачи по броју уговора; ЕУ не кочи пругу до Будимпеште

Танјуг

27. 11. 2017. у 14:28

Модернизацја пруге Београд-Будимпешта један је од најважнијих пројеката иницијативе 16+1, односно сарадње Кине са 16 земаља централне и источне Европе, изјавила је председница Владе Србије Ана Брнабић

Брнабић: Србија предњачи по броју уговора; ЕУ не кочи пругу до Будимпеште

Фото Танјуг

Модернизацја пруге Београд-Будимпешта један је од најважнијих пројеката иницијативе 16+1, односно сарадње Кине са 16 земаља централне и источне Европе, изјавила је председница Владе Србије Ана Брнабић и истакла да то показује да је наша земља кључна у глобалној иницијативи "Један појас, један пут".

Брнабић је, након шестог Самита премијера Кине и земаља централне и источне Европе у Будимпешти, рекла да су за Србију важна четири договора - извоз говеђег меса за Кину, Коридор 11 деоница Прељина - Пожега, топлодалековод Обреновац-Београд и третман отпадних вода за Београд.

"Један од најважнијх пројеката у оквиру ове иницијативе је модернизација пруге Београд-Будимпешта. О томе су прцицали кинески и мађарски премијер. Ово је први пројекат прекогрaничне сарадње између три земље, Мађарске, земље чланице ЕУ, Србије кандидата за чланство у Унији, и Кине. Ово је пројекат који постаје симбол за сарадњу Иницијативе. Драго ми је што је Србија једна од кључних земаља у томе и то показује нашу важну улогу у глобалној иницијативи 'Један појас, један пут' ", казала је она новинарима у Будимпешти.

Брнабић је истакла да сама чињеница да од свих земаља у иницијативи "16+1", ми имамо највећи број потписаних споразума и уговора, као и иницираних пројеката, довољно говори о нашој преданости целој иницијативи.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Ли Манчанг: Договорен извоз меса и млечних производа у Кину

Истакла је да не види да постоји било шта што може да спречи имплементацију договорених пројеката.

Казала је да се Србија труди да све буде у складу са директивама Европске комисије.

"Још једна данашња порука била да је ова сарадња није у било ком смислу конкурентна ЕУ. Ово је најбољи механизам који повезује ЕУ и Кину, на бенефит обе стране", подвукла је Брнабић.

БРНАБИЋ СА ПРЕДСТАВНИЦИМА КОМПАНИЈЕHUAWEI О ДИГИТАЛИЗАЦИЈИ СРБИЈЕ

Председница Владе Србије Ана Брнабић вечерас је билатералне састанке, на маргинама Самита Кине и 16 земаља централне и источне Европе у Будимпешти, завршила разговорима са представницима кинеске компаније Huawei.

"Они су јако присутни у Србији. Министарство образовања има споразум о сарадњи за е-просвету са Huawei-јем. Разговарали смо, поред тога, о плановима владе за дигитализацију", казала је она у изјави Танјугу.

Према њеним речима Huawei покушава да види где најбоље може да сарађује са Србијом.

Указала је да је свакако сарадња са локалним самоуправама битна.

"Концепт паметних градова, који би за Србију био јако добар, посебно у области енергетске ефикасности, како би уштедели енергију коју тренутно немилосрдно трошимо", рекла је Брнабић.

Премијерка Србије разговарала је претходно са председником Владе Естоније Јуријем Ратасом и председником Владе Пољске Беатом Шидло.


БРНАБИЋ: ЕУ НЕ КОЧИ ПРУГУ ДО БУДИМПЕШТЕ, БИЋЕ СВЕ У РЕДУ

Европска унија не кочи модернизацију пруге Београд - Будимпешта, која ће бити реализована у сарадњи са Кином, изјавила је данас Тањугу премијерка Србије Ана Брнабић.

Премијерка истиче да ће сутра у Београду присуствовати почетку радова на модернизацији и реконструкцији пруге Београд-Будимпешта на деоници Београд - Стара Пазова.

Одговарајући на питање како коментарише то што у Европској комисији кажу да и даље процењују да ли је пројекат изградње брзе железничке пруге између Београда и Будимпешу складу са законима ЕУ, Брнабић каже да је у питању само то што ЕУ има стриктну регулативу у вези са правилима конкуренције.

"Мислим да то до стриктне регулативе ЕК у вези са конкуренцијом и свакако је овај пројекат један од пројеката који су под њиховом лупом. Мислим да га не преиспитују, али је важно да провере да ли је у складу са свим правилима ЕУ што се тиче конкуренције. Мислим да ће то бити све ОК", рекла је Брнабић Тањугу.

Она истиче да Србија има искуство у разговорима са ЕК о тим темема и подсетила да је слично било и са Железаром Смедерево, коју је преузео кинески партнер.

"Као и што смо у вези са Железаром добили ту две мале победе. Прво да није била присутна државна помоћ и да нисмо укључени у дампинг цене. И Србија и Железара су једине које нису биле укључене. Оно што је једнако и што ће се успоставити и у овом случају - да је тада ЕК у потпуности похвалила Србију и Владу Сбије за сарадњу са ЕК, за доступност и транспарентност свих наших информација и брзину којом смо комуницирали са њима".

Како каже, тако ћемо наставити и за овај пројекат.

"Надам се да ће на крају бити све ок", нагласила је премијерка.

Она додаје да то што већ нису почели радови не значи да то има било какве везе са ЕУ већ да је требало завршити све припремне радове.

Рекла је да премијер Мађарске сам рекао данас на самиту у Будимпешти да је Србија била доста бржа од Мађарске.

"Мађарска сутра или следеће недеље даје тендер за радове са њихове стране, тако да је Србија доста брзо кренула у тај пројекат", навела је премијерка.

Она је истакла да су се данас Орбан и кинески премијер Ли Кећијанг фокусирали на тај пројекат.

"Они гледају на модернизацију те пруге као на трипартитни уговор, први такве врсте прекограничне сарадње, где имамо земље које су чланице ЕУ - Мађарску, затим кандидата за чланствов - нашу земљу и Кину. Ако овај пројекат буде успешан у будућности,он ће бити сарадње за све остале земље у региону ЦЕЕ. За нас је овај пројекат важан зато што су нам железнички пројекати важни. Ми ћемо се на томе фокусирати у 2018. и 2019. години".

Она каже да поред путних коридора 10 и 11 Србија фокусирати и на развој железничке инфраструктуре.

Трилатерални пројекат модернизације железничке пруге Београд-Будимпешта, први је прекогранични пројекат у оквиру сарадње Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина.

Укупна вредност изградње пруге у Србији износи приближно две милијарде долара.

У оквиру пројекта, прва деоница на којој сутра започињу радови је Београд Центар - Стара Пазова.

Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар - Батајница до 120 км/сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 км/сат.

Деоница од Београда до Старе Пазове дужине је 34,5 километара. Радове на тој деоници ће изводити "China Railways Inrternational" и “
China Communications Construction Company", а вредност уговора је 350,1 милион долара.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (3)

поштено говорећи

27.11.2017. 15:02

@srba - да говеда могу све да ураде сама, да се размножавају и да сами себи проналазе храну изграде штале и амбаре, да ако треба ангажују касапина, да их искасапи и смјести у хладњаче , да мало познају географију да нађу пут до Кине...многи би профитирали

Gojko

27.11.2017. 18:38

Dve italijanske firme,Directa Plus i Interchimica,su pronašle dodatak asfaltu na bazi grafena,koji mu duplira vek trajanja / do 20 godina čak,u najboljim uslovima ekploatacije /.Laboratorijski je već ispitan i lako se reciklira,a patentiran je pod nazivom Eco Pave.Ovaj aditiv menja termička svojstva asfalta da ne omekša previše na suncu i ne puca kada su jaki mrazevi.Grafen se može koristiti i za filtere za vodu,veštačku kožu,fleksibilnu elektroniku.To je materijal XXI veka.