Почела обнова 223 километра пруга
30. 03. 2017. у 13:13
Министарка саобраћаја Зорана Михајловић најавила данас на обележавању почетка радова у Реснику. Извођач радова је кинеска компанија ЦЦЕЦЦ. Реконструкција 7,5 км између Раковице и Ресника коштаће 23,7 милиона евра
Фото Министарство грађевинарства
ПРОШЛЕ године је у Србији модернизовано више од 120 километара пруга, а ове године ће бити реконструисана још 223 километра, изјавила је данас Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, на обележавању почетка радова на делу пруге Распутница "Г" - Раковица -Ресник. Ова деоница се налази на прузи Београд - Младеновац - Ниш -Прешево.
Михајловићева је подсетила на то да је Распутница "Г" - Раковица - Ресник, дужине 7,5 километара, да се реконструише после три деценије, а да има траса на којима нису извођени никакви радови протеклих 40 година.
- Коридор 10 је најважнији железнички правац, а планирана је модернизација још више од 370 километара пруга, за које треба да се обезбеди финансирање - рекла је Михајловићева.
Извођач радова је кинеска компанији China Civil Engineering Construction Corporation - CCECC, којој је ово први пројекат у Србији. Најављено је да ће посао бити завршен у марту следеће године, а по његовом окончању биће повећана пропусна моћ Београдског железничког чвора. Радови су вредни 23,7 милиона евра и финансирају се из зајма Европске банке за обнову и развој. Уговор предвиђа реконструкцију и замену грађевинске и електротехничке инфраструктуре, а надлежни тврде да радови неће утицати на редовно одвијање железничког саобраћаја.
Генерални директор кинеске компаније која је извођач радова Жао Дианлонг је рекао да је то велика државна компанија која је већ 17 година рангирана на листи 100 највећих светских извођача. Напоменуо је и да су до сада у свету изградили више од 10.000 километара пруга - у Турској, Нигерији, као и трасу од Адис Абебе до Џибутија.
РАДОВИ КА БАРУ И КА НИШУ
Вршилац дужности генералног директора "Инфраструктуре железнице Србије", Душан Гарибовић, је рекао да се реконструкцијом ове деонице решава јужни излаз београдског чвора и да се везују два важна правца која ће бити модернизована - ка барској прузи у дужини од 77 километара и ка Нишу у дужини од скоро 100 километара.
- Крајем ове године ће почети и реконструкција деонице Јајинци - Мала Крсна и станице у Малој Крсни - казао је Гарибовић. - Половином ове године би требало и Руси да почну радове на прузи Стара Пазова - Нови Сад.